Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej

Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej

2013-02-28 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Lotus, James Allison, Podwójny DRS
Opierając się na obserwacjach wkraczających w finałową fazę zimowych testów dyrektor techniczny Lotusa - James Allison przewiduje, że różnice między bolidami czołówki są w tym roku jeszcze mniejsze niż podczas zaciętego sezonu 2012, kiedy to siedem pierwszych wyścigów wygrało siedmiu różnych kierowców, a walkę o indywidualny tytuł rozstrzygnęły dopiero ostatnie zawody.„Dwie pierwsze tury testów powiedziały na pewno tyle, że z przodu jest ciasno". - mówił Allison w trakcie środowego spotkania Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA) z kibicami. „Oczywiście sytuacja może ulec zmianie, bo jeszcze nie jeździliśmy z poprawkami szykowanymi na GP Australii. Zeszłego roku rywalizacja była zacięta, ale wydaje się, że teraz różnice są jeszcze mniejsze. Tylko ktoś odważny mógłby spróbować wskazać zwycięzcę sezonu 2013. Z pierwszej czwórki teamów wygrać może każdy".
Lotus chce zyskać przewagę nad rywalami użyciem mogącego dawać duży wzrost osiągów "podwójnego DRS" w pasywnej wersji. Brytyjska stajnia sprawdza wynalazek podczas zimowych testów, ale prawdopodobnie nie zdoła go przygotować już na pierwszy wyścig.

„Staraliśmy się zmusić to urządzenie do funkcjonowania już w ubiegłym roku, lecz sprawa jest mocno skomplikowana".
- tłumaczył Allison. „Jeżeli byś je zgrał, oferuje kuszące korzyści - takie, które raczej wolałbyś mieć. Jednak to trudny system. „Pracowaliśmy nad nim podczas ostatnich testów, będziemy to kontynuować w trakcie nadchodzących. Ale nie sądzę, że po zimowych jazdach wynalazek będzie gotowy w stu procentach. Jednak będziemy bliżej dopracowania go i ufam, że na pewnym etapie sezonu użyjemy tego systemu". - dodał.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej

Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
Zadumany Polak 2013-02-28 20:07
Ciekawią mnie 2 małe spojlery, skrzydełka czarne za kokpitem kierowcy jedno jest większe czarne a drugie mniejsze. Czyżby Red Bull stosował ruchomą przeciwwagę z ciężką cieczą oraz silnik do pompowania albo elektromagnes na jednej większym skrzydle, czy po prostu jest cięższy po jednej stronie?
Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
Zadumany Polak 2013-03-01 08:23
Red Bull rzeczywiście może przekierowywać wtrysk Paliwa do czarnego większego skrzydełka który ma kształt butli, na zakrętach skrzydełko przesuwa się w lewo i uwalnia nagromadzone Paliwo we wlot powietrza do silnika gdzie przecież często z cylindrów wydobywa się ogień więc rozpylone paliwo zapala się dając odrzut i większe spaliny. Zbiornik jest pusty, jak ja się zwalnia na prostej lub poniżej pewnej prędkości nagromadzone paliwo spływa do zbiornika lub skapuje na tor.