Formuła 1 » Aktualności F1 » Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej

Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
2013-02-28 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Lotus, James Allison, Podwójny DRS
Opierając się na obserwacjach wkraczających w finałową fazę zimowych testów dyrektor techniczny Lotusa - James Allison przewiduje, że różnice między bolidami czołówki są w tym roku jeszcze mniejsze niż podczas zaciętego sezonu 2012, kiedy to siedem pierwszych wyścigów wygrało siedmiu różnych kierowców, a walkę o indywidualny tytuł rozstrzygnęły dopiero ostatnie zawody.
Zobacz także: Gutierrez: Bolid Lotusa powalczy z Red Bullem o mistrzostwo »„Dwie pierwsze tury testów powiedziały na pewno tyle, że z przodu jest ciasno". - mówił Allison w trakcie środowego spotkania Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA) z kibicami. „Oczywiście sytuacja może ulec zmianie, bo jeszcze nie jeździliśmy z poprawkami szykowanymi na GP Australii. Zeszłego roku rywalizacja była zacięta, ale wydaje się, że teraz różnice są jeszcze mniejsze. Tylko ktoś odważny mógłby spróbować wskazać zwycięzcę sezonu 2013. Z pierwszej czwórki teamów wygrać może każdy".
Lotus chce zyskać przewagę nad rywalami użyciem mogącego dawać duży wzrost osiągów "podwójnego DRS" w pasywnej wersji. Brytyjska stajnia sprawdza wynalazek podczas zimowych testów, ale prawdopodobnie nie zdoła go przygotować już na pierwszy wyścig.
„Staraliśmy się zmusić to urządzenie do funkcjonowania już w ubiegłym roku, lecz sprawa jest mocno skomplikowana". - tłumaczył Allison. „Jeżeli byś je zgrał, oferuje kuszące korzyści - takie, które raczej wolałbyś mieć. Jednak to trudny system. „Pracowaliśmy nad nim podczas ostatnich testów, będziemy to kontynuować w trakcie nadchodzących. Ale nie sądzę, że po zimowych jazdach wynalazek będzie gotowy w stu procentach. Jednak będziemy bliżej dopracowania go i ufam, że na pewnym etapie sezonu użyjemy tego systemu". - dodał.
Zobacz także: Gutierrez: Bolid Lotusa powalczy z Red Bullem o mistrzostwo »
Lotus chce zyskać przewagę nad rywalami użyciem mogącego dawać duży wzrost osiągów "podwójnego DRS" w pasywnej wersji. Brytyjska stajnia sprawdza wynalazek podczas zimowych testów, ale prawdopodobnie nie zdoła go przygotować już na pierwszy wyścig.
„Staraliśmy się zmusić to urządzenie do funkcjonowania już w ubiegłym roku, lecz sprawa jest mocno skomplikowana". - tłumaczył Allison. „Jeżeli byś je zgrał, oferuje kuszące korzyści - takie, które raczej wolałbyś mieć. Jednak to trudny system. „Pracowaliśmy nad nim podczas ostatnich testów, będziemy to kontynuować w trakcie nadchodzących. Ale nie sądzę, że po zimowych jazdach wynalazek będzie gotowy w stu procentach. Jednak będziemy bliżej dopracowania go i ufam, że na pewnym etapie sezonu użyjemy tego systemu". - dodał.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
Zadumany Polak 2013-02-28 20:07
Ciekawią mnie 2 małe spojlery, skrzydełka czarne za kokpitem kierowcy jedno jest większe czarne a drugie mniejsze. Czyżby Red Bull stosował ruchomą przeciwwagę z ciężką cieczą oraz silnik do pompowania albo elektromagnes na jednej większym skrzydle, czy po prostu jest cięższy po jednej stronie?
Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej
Zadumany Polak 2013-03-01 08:23
Red Bull rzeczywiście może przekierowywać wtrysk Paliwa do czarnego większego skrzydełka który ma kształt butli, na zakrętach skrzydełko przesuwa się w lewo i uwalnia nagromadzone Paliwo we wlot powietrza do silnika gdzie przecież często z cylindrów wydobywa się ogień więc rozpylone paliwo zapala się dając odrzut i większe spaliny. Zbiornik jest pusty, jak ja się zwalnia na prostej lub poniżej pewnej prędkości nagromadzone paliwo spływa do zbiornika lub skapuje na tor.
Podobne: Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej




Podobne galerie: Allison: Czołówka F1 w 2013 roku ściśnięta jeszcze bardziej



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Newsletter
Galerie zdjęć