Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Formuła 1 zakończyła wczoraj testy przed sezonem 2019. Pora więc na podsumowanie ośmiu dni zajęć.
Najlepszy czas okrążenia wykręciło Ferrari. Lider włoskiego zespołu Sebastian Vettel wczoraj popisał się rezultatem 1:16,221, gorszym tylko o 0,048 sekundy od aktualnego rekordu toru Barcelona-Catalunya, ustanowionego przez Lewisa Hamiltona w zeszłorocznych kwalifikacjach do GP Hiszpanii. A oczywiście jeszcze nie jest to szczyt możliwości czerwonego bolidu. Widać więc, że nowe samochody są szybsze od maszyn z sezonu 2018, mimo odgórnie narzuconych zmian w aerodynamice, które mają ułatwiać kierowcom doganianie się i wyprzedzanie, ale utrudniają generowanie docisku. Poniesione na skutek wdrożonych modyfikacji straty w osiągach teamy już odrobiły z nawiązką. Vettel ustanowił swój wynik na najbardziej miękkich oponach - mieszance C5. Podobnie, jak prawie wszyscy zawodnicy. Niemal zupełny brak różnic jeśli chodzi o użyte ogumienie sprawia, że układ sił wyłaniający się z czasów jest bliższy rzeczywistości. Choć nadal są w nim niewątpliwe przekłamania.
Zobacz także: Galeria zdjęć z pierwszej połowy testów F1 przed sezonem 2019 »Według powszechnej opinii Ferrari naprawdę ma obecnie najszybszy bolid. Wielokrotnie padało stwierdzenie o dużej, około półsekundowej przewadze stajni z Maranello nad broniącym mistrzowskich tytułów Mercedesem, aczkolwiek ostatecznie Lewis Hamilton ustąpił Vettelowi o zaledwie 0,003 sekundy. Pamiętajmy jednak, że na ich rezultaty miał wpływ szereg czynników, których szczegółów nie znamy. Pierwszy lepszy przykład to ilość paliwa w baku. Oczywiście czym go mniej, tym pojazd jest lżejszy.
Z drugiej strony, Mercedesowi pomógł wprowadzony w tym tygodniu ogromny pakiet usprawnień aerodynamicznych. Ferrari nie zmieniło swojego samochodu tak bardzo... więc może szykuje duże ulepszenia na pierwszy wyścig.
W czołówkach klasyfikacji z najlepszymi czasami brakuje Red Bulla. Bolid Czerwonych Byków pojechał szybciej tylko od trzech aut - ale nie dlatego, że brakuje mu konkurencyjności. Ekipa nie uzyskała dobrego rezultatu, ponieważ miała problemy przez dwa ostatnie dni testów, gdy padały najlepsze wyniki. Przedwczoraj Pierre Gasly rozbił model RB15, a wczoraj Max Verstappen przejechał ograniczoną liczbę okrążeń na skutek kłopotu ze skrzynią biegów - który był pokłosiem wypadku jego nowego partnera zespołowego.
Uważa się, że Red Bull wciąż jak najbardziej jest szybki. Konsultant stajni Helmut Marko opowiadał nawet, że podobnie jak Ferrari wyprzedzają Mercedesa.
Z pozostałych zespołów najlepsze wydaje się znów Renault, chociaż nie byłoby wielkiego zaskoczenia, gdyby Francuzi ustąpili na starcie sezonu Alfie Romeo, czyli dawnemu Sauberowi. Szwajcarski zespół uchodzi za czarnego konia rywalizacji w środku stawki. Z dobrej strony pokazało się też Toro Rosso, czy McLaren. Tymczasem ekipa Racing Point (wcześniej Force India) nie imponowała na testach, lecz ma zdecydowanie poprawić swój bolid na GP Australii - i kontynuować agresywny rozwój w kolejnych wyścigach.Niestety, najgorzej wypadł Williams. Zespół Roberta Kubicy nie przygotował nowego bolidu na czas, przystąpił do testów z opóźnieniem, przejechał najmniej okrążeń i był najwolniejszy. Nie ulega wątpliwości, że w Melbourne będzie zamykał stawkę. Pytanie, ile tak naprawdę wynosi jego strata. Od tego może zależeć, czy ma szansę dogonić kogoś w trakcie sezonu.Jeśli chodzi o wewnątrzzespołowy pojedynek Kubicy z George'em Russellem, to na testach szybszy był Brytyjczyk i to o 0,863 sekundy. Polak jednak nie mógł pokazać swoich możliwości w trakcie wczorajszej symulacji kwalifikacji. Przeszkodziła mu czerwona flaga, a ponadto dysponował wyeksploatowanym samochodem, który już nie nadawał się do jazdy.
*kierowca testowy
Najlepszy czas okrążenia wykręciło Ferrari. Lider włoskiego zespołu Sebastian Vettel wczoraj popisał się rezultatem 1:16,221, gorszym tylko o 0,048 sekundy od aktualnego rekordu toru Barcelona-Catalunya, ustanowionego przez Lewisa Hamiltona w zeszłorocznych kwalifikacjach do GP Hiszpanii. A oczywiście jeszcze nie jest to szczyt możliwości czerwonego bolidu. Widać więc, że nowe samochody są szybsze od maszyn z sezonu 2018, mimo odgórnie narzuconych zmian w aerodynamice, które mają ułatwiać kierowcom doganianie się i wyprzedzanie, ale utrudniają generowanie docisku. Poniesione na skutek wdrożonych modyfikacji straty w osiągach teamy już odrobiły z nawiązką. Vettel ustanowił swój wynik na najbardziej miękkich oponach - mieszance C5. Podobnie, jak prawie wszyscy zawodnicy. Niemal zupełny brak różnic jeśli chodzi o użyte ogumienie sprawia, że układ sił wyłaniający się z czasów jest bliższy rzeczywistości. Choć nadal są w nim niewątpliwe przekłamania.
Zobacz także: Galeria zdjęć z pierwszej połowy testów F1 przed sezonem 2019 »
W czołówkach klasyfikacji z najlepszymi czasami brakuje Red Bulla. Bolid Czerwonych Byków pojechał szybciej tylko od trzech aut - ale nie dlatego, że brakuje mu konkurencyjności. Ekipa nie uzyskała dobrego rezultatu, ponieważ miała problemy przez dwa ostatnie dni testów, gdy padały najlepsze wyniki. Przedwczoraj Pierre Gasly rozbił model RB15, a wczoraj Max Verstappen przejechał ograniczoną liczbę okrążeń na skutek kłopotu ze skrzynią biegów - który był pokłosiem wypadku jego nowego partnera zespołowego.
Z pozostałych zespołów najlepsze wydaje się znów Renault, chociaż nie byłoby wielkiego zaskoczenia, gdyby Francuzi ustąpili na starcie sezonu Alfie Romeo, czyli dawnemu Sauberowi. Szwajcarski zespół uchodzi za czarnego konia rywalizacji w środku stawki. Z dobrej strony pokazało się też Toro Rosso, czy McLaren. Tymczasem ekipa Racing Point (wcześniej Force India) nie imponowała na testach, lecz ma zdecydowanie poprawić swój bolid na GP Australii - i kontynuować agresywny rozwój w kolejnych wyścigach.Niestety, najgorzej wypadł Williams. Zespół Roberta Kubicy nie przygotował nowego bolidu na czas, przystąpił do testów z opóźnieniem, przejechał najmniej okrążeń i był najwolniejszy. Nie ulega wątpliwości, że w Melbourne będzie zamykał stawkę. Pytanie, ile tak naprawdę wynosi jego strata. Od tego może zależeć, czy ma szansę dogonić kogoś w trakcie sezonu.Jeśli chodzi o wewnątrzzespołowy pojedynek Kubicy z George'em Russellem, to na testach szybszy był Brytyjczyk i to o 0,863 sekundy. Polak jednak nie mógł pokazać swoich możliwości w trakcie wczorajszej symulacji kwalifikacji. Przeszkodziła mu czerwona flaga, a ponadto dysponował wyeksploatowanym samochodem, który już nie nadawał się do jazdy.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2019 - zbiorcze czasy okrążeń kierowców z ośmiu dni zajęć | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Opony | ||
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16,221 | - | C5 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16,224 | 0,003s | C5 | |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16,231 | 0,010s | C5 | |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16,561 | 0,340s | C5 | |
5. | Nico Hulkenberg | Renault | 1:16,843 | 0,622s | C5 | |
6. | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:16,882 | 0,661s | C5 | |
7. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | 1:16,898 | 0,677s | C5 | |
8. | Carlos Sainz Jr | McLaren | 1:16,913 | 0,692s | C5 | |
9. | Romain Grosjean | Haas | 1:17,076 | 0,855s | C5 | |
10. | Lando Norris | McLaren | 1:17,084 | 0,863s | C5 | |
11. | Pierre Gasly | Red Bull | 1:17,091 | 0,870s | C5 | |
12. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17,114 | 0,893s | C5 | |
13. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17,239 | 1,018s | C5 | |
14. | Lance Stroll | Racing Point | 1:17,556 | 1,335s | C5 | |
15. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17,565 | 1,344s | C5 | |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:17,639 | 1,418s | C5 | |
17. | Max Verstappen | Red Bull | 1:17,709 | 1,488s | C3 | |
18. | Sergio Perez | Racing Point | 1:17,791 | 1,570s | C5 | |
19. | George Russell | Williams | 1:18,130 | 1,909s | C5 | |
20. | Robert Kubica | Williams | 1:18,993 | 2,772s | C5 | |
21. | Pietro Fittipaldi* | Haas | 1:19,249 | 3,028s | C4 |
Formuła 1 - testy przed sezonem 2019 - zbiorcze czasy okrążeń zespołów z ośmiu dni zajęć | |||||
---|---|---|---|---|---|
Zespół | Czas | Strata | Opony | ||
1. | Ferrari | 1:16,221 | - | C5 | |
2. | Mercedes | 1:16,224 | 0,003s | C5 | |
3. | Renault | 1:16,843 | 0,622s | C5 | |
4. | Toro Rosso | 1:16,882 | 0,661s | C5 | |
5. | McLaren | 1:16,913 | 0,692s | C5 | |
6. | Haas | 1:17,076 | 0,855s | C5 | |
7. | Red Bull | 1:17,091 | 0,870s | C5 | |
8. | Alfa Romeo | 1:17,239 | 1,018s | C5 | |
9. | Racing Point | 1:17,556 | 1,335s | C5 | |
10. | Williams | 1:18,130 | 1,909s | C5 |
FFormuła 1 - testy przed sezonem 2019 - I tura - dystans przejechany przez zespoły | |||
---|---|---|---|
Zespół | Okrążenia | ||
1. | Mercedes | 1189 | |
2. | Ferrari | 997 | |
3. | Renault | 961 | |
4. | Toro Rosso | 935 | |
5. | Alfa Romeo | 922 | |
6. | McLaren | 873 | |
7. | Haas | 871 | |
8. | Red Bull | 833 | |
9. | Racing Point | 625 | |
10. | Williams | 567 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
qw 2019-03-02 17:42
"Williams Parody Racing" jest na właściwym dla siebie miejscu. Pierwsi od końca.
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Homuongous 2019-03-02 22:07
Mistrz Formuły 2 Russell 1:18,130/C5, Kubica aka Dublowany4EVER 1:18,993/C5 pytań brak, komentarz zbędny... hahahahahahahahahahahahahahaha
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Vegr 2019-03-02 23:40
Kubica aka Dublowany4EVER powinniem podjąć decyzję o wycofaniu się z F1 aby przestań kompromitować nasz naród !!!!!!!!!!!
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
@up 2019-03-03 08:58
naród kompromitują takie puste balony ja ty.
Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Czy moderator 2019-03-03 09:03
moze laskawie zareagowac?????? Co za prostacki portal
Podobne: Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
II testy F1 przed sezonem 2019 - Vettel minimalnie szybszy od Hamiltona ostatniego dnia, Kubica najwolniejszy »
II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie »
II testy F1 przed sezonem 2019 - McLaren znów pierwszy, Kubica jedenasty, Vettel się rozbił »
II testy F1 przed sezonem 2019 - Norris najszybszy pierwszego dnia, Williams na dziewiątym miejscu »
Podobne galerie: Testy F1 przed sezonem 2019 - podsumowanie i zbiorcze wyniki
Drugie testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Pierwsze testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć