Formuła 1  »  Aktualności F1  »  II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie
Testy Formuły 1 przed sezonem 2019

II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie

2019-02-28 - G. Filiks     Tagi: Ferrari, Williams, Wyniki, Testy F1, Formuła 1, Gasly, Leclerc, Russell
Charles Leclerc pokazał znakomite osiągi nowego bolidu Ferrari przedostatniego dnia zimowych testów Formuły 1. Prawie pobił rekord toru Barcelona-Catalunya.
II testy F1 przed sezonem 2019 - relacja wideo z trzeciego dnia

Przygotowania do sezonu 2019 wkroczyły w najciekawszą fazę. Dzisiaj kierowcy szczególnie podkręcili tempo. Ćwiczono okrążenia kwalifikacyjne na najbardziej miękkich oponach (mieszance C5). Choć zapewne nikt nie odkrył wszystkich kart.

Leclerc popisał się rezultatem 1:16,231. Monakijczyk pokonał jedno z najszybszych okrążeń na obecnej pętli obiektu Barcelona-Catalunya. Zabrakło mu zaledwie 0,058 sekundy do rekordu, ustanowionego w zeszłorocznych kwalifikacjach do GP Hiszpanii przez mistrza świata Lewisa Hamiltona. W czerwonym samochodzie nie zobaczyliśmy Sebastiana Vettela. Ferrari zmieniło plany i postanowiło z powrotem wystawiać w ciągu dnia tylko jednego kierowcę zamiast dwóch.

Leclerc wyprzedził o 0,651 sekundy drugiego najszybszego zawodnika. Był nim Alexander Albon z Toro Rosso.

Testowe "podium" uzupełnił Lando Norris. Strata reprezentanta McLarena to 0,853 sekundy.

Dziś podobnie jak wczoraj doszło do sporego wypadku. Po środowej kraksie Vettela, w czwartek rozbił się Pierre Gasly. Kierowca Red Bulla wypadł z toru na zakręcie nr 9, w trakcie popołudniowej sesji. Francuz zapoznał się z bandą drugi raz w trakcie całych testów.

Zanim zniszczył bolid, 23-latek wykręcił czas, który dał mu czwartą pozycję. Pojechał niemal identycznie jak Norris.

Następne dwie lokaty zajęli reprezentanci Renault - Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg.
Siódmy był Lance Stroll (Racing Point).

Ósma pozycja przypadła Antonio Giovinazziemu (Alfa Romeo).

Na dziewiątym miejscu sklasyfikowano Romaina Grosjeana. Kierowca Haasa ustanowił swój czas nie na ogumieniu C5, a C4. Miał dziś nie jeździć, ale jego zespół podobnie jak Ferrari zmodyfikował harmonogram na ostatnie dwa dni zajęć. Amerykańska stajnia poszła w odwrotnym kierunku niż Scuderia - z powrotem zmienia kierowcę w trakcie przerwy obiadowej.Jednak o ile Grosjean wyjechał na tor, o tyle pokonał tylko 16 okrążeń. Na więcej nie pozwoliły kłopoty z wydechem.

Dopiero dziesiąty był Hamilton. As Mercedesa stracił do Leclerka blisko 2 sekundy, ale trzeba wziąć poprawkę na fakt, że uzyskał swój rezultat na dużo twardszych oponach - mieszance C2.Na jedenastej lokacie wylądował George Russell. Kierowca Williamsa zajął to samo miejsce, co wczoraj Robert Kubica.

Team z Grove z jednej strony przyspieszył dziś aż o 1,237 sekundy, wykręcając na oponach C5 czas 1:18,130, z drugiej nadal wypada raczej słabo w porównaniu z innymi ekipami.Najbardziej cieszy chyba przebieg samochodu stajni. W czwartek Russell przejechał 140 okrążeń, więcej niż ktokolwiek inny. Po południu przeprowadzał symulację wyścigu. Wcześniej miał zamontowane imponujące kratownice z czujnikami badającymi funkcjonowanie aerodynamiki.

Spośród zespołów najdłuższy dystans pokonał ponownie Mercedes. Obrońcy tytułów nabili 181 kółek, tradycyjnie wykorzystując obu swoich kierowców.Russell uplasował się przed dwoma zawodnikami - Kevinem Magnussenem (Haas) i Valtterim Bottasem (Mercedes). Jeden i drugi przejechał swoje najlepsze okrążenie na oponach o średniej miękkości - mieszance C3.

W ciągu dnia trzykrotnie przerywano zajęcia. Oprócz Gasly'ego, do pokazania czerwonej flagi zmusili jeszcze Leclerc i Stroll. Obaj stanęli na torze pod koniec dnia. Prawdopodobnie skończyło im się paliwo.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2019 - II tura - dzień 3/4

KierowcaZespółCzasStrataOponyOkr.
1. Charles Leclerc
Ferrari
1:16,231-C5
138
2. Alexander Albon
Toro Rosso
1:16,8820,651s
C5
118
3.
Lando Norris
McLaren
1:17,0840,853s
C5
84
4. Pierre Gasly
Red Bull
1:17,0910,860s
C5
65
5. Daniel Ricciardo
Renault
1:17,2040,973s
C5
65
6.
Nico Hulkenberg
Renault
1:17,4961,265s
C5
73
7. Lance Stroll
Racing Point
1:17,5561,325s
C5
103
8. Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo
1:17,6391,408s
C5
71
9.Romain Grosjean
Haas
1:17,8541,623s
C4
16
10.Lewis Hamilton
Mercedes
1:18,0971,866s
C2
85
11.George Russell
Williams
1:18,1301,899s
C5
140
12.Kevin Magnussen
Haas
1:18,1991,968s
C3
53
13.Valtteri Bottas
Mercedes
1:18,8622,631s
C3
96
Jutro ostatni dzień testów. Na tor wyjedzie m. in. Kubica.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Cupra zapowiada nowy koncept


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie

II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie
Homuongous 2019-02-28 21:52
Mistrz Formuły 2 Russell szybszy o ponad 1,2sekundy od Kubicy aka Dublowany4EVER? toż to istna anihilacja Kubicy hahaha Kubica pozamiatany, Kubica OUT! hahahahahahahahahahahahahaha
II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie
Ehh 2019-02-28 22:06
Dzisiejsze czasy pokazaly dokladnie gdzie jest wiliams dokladnie 2 sekundy, to przepasc
II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie
xsawierr 2019-02-28 22:36
Jako pocieszenie można uznać,że Williams tracił mniej niż 0.7 sekundy do Alfy Romeo i Racing Point jeżdżących na tych samych gumach,zagadką tylko ilość paliwa. Do Reno i McLarena średnio sekunda,a Toro Rosso po za zasięgiem o św. trójcy nie wspominając bo mają własne mistrzostwa
II testy F1 przed sezonem 2019 - Leclerc bliski rekordu toru, Russell jedenasty, Gasly skończył na bandzie
Te 2 sekundy 2019-03-01 06:16
było widać już od samego początku drugiej tury testów. O ile zespół poprawił samochód po pierwszej turze. To widać, że po tych trzech dniach drugiej tury nic już nie są w stanie wykrzesać. Są w stanie długo jeździć. Nie ma problemów z awaryjnością i Williams nigdy ich nie miał. Ale są problemy z szybkością samochodu.