Rosyjska grupa Midland zakupiła zespół Jordan Grand Prix przed sezonem 2005. W 2006 zespół MF1 Racing jako pierwszy reprezentował Rosję w Formule 1.
Midland szukał przede wszystkim okazji na wypromowanie marki. Zespół liczył, że włoski producent Dallara wspomoże go w budownie bolidu, jednak ze współpracy nic nie wyszło. Z ograniczonymi zasobami sezon 2006 okazał się bardzo ciężki. Kierowcy Albers i Monteiro stali na podobnym poziomie - tak podobnym, że czasem dochodziło między nimi do kolizji. W żadnym punkcie sezonu zespół nawet nie otarł się o punkty i ustępował nawet najsłabszym zespołom Toro Rosso i Super Aguri.
Podczas Grand Prix Włoch ogłoszono, że holenderski producent samochodów Spyker kupił zespół Midland, kończąc przygodę rosyjskiego oligarchy Alexa Schneidera z Formułą 1. Pod koniec 2006 roku zespół zapewnił sobie silniki Ferrari i zatrudnił Mike'a Gascoyne'a - byłego Dyerktora Technicznego Toyoty, który na pewno poważnie wzmocni słaby w ostatnich latach zespół.
Bolid nie był zbyt udaną konstrukcją i kierowcy zespołu zdobyli jedynie jeden punkt. Pod koniec sezonu 2007 zespół został sprzedany i w 2008 roku wystartował już jako Force India
| Dane podstawowe - Spyker F1 | |
|---|---|
| Nazwa zespołu | Spyker F1 Ferrari |
| Główny sponsor | Ethiad |
| Lokalizacja | Silverstone, Anglia |
| Miejsce w 2007 | 10 |
| Kierowcy - Spyker F1 | |
| Numer 21 | Adrian Sutil |
| Numer 22 | Christijan Albers |
| Struktura organizacyjna - Spyker F1 | |
| Szef zespołu | Michiel Mol |
| Dyrektor Techniczny | Mike Gascoyne |
| Główny Projektant | John McQuilliam |
| Dyrektor ds. Aerodynamiki | Simon Phillips |
| Dyrektor ds. Silników | Ferrari |
| Statystyki - Spyker F1 | |
| Pierwszy wyścig | 2007 |
| Mistrzostwa konstruktorów | 0 |
| Mistrzostwa kierowców | 0 |
| Zdobyte punkty | 1 |
| Ilość wyścigów | 17 |
| Ilość zwycięstw | 0 |
| Ilość Pole Position | 0 |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

