Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zmiany w aerodynamice bolidów F1 działają. Magnussen zauważył "dużą różnicę" w wyprzedzaniu
			
			
			
			 
									
					
					Zmiany w aerodynamice bolidów F1 działają. Magnussen zauważył "dużą różnicę" w wyprzedzaniu
							2019-02-27 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Aerodynamika, Magnussen, Wyprzedzania
						
						
						Kevin Magnussen zweryfikował na testach Formuły 1 przed sezonem 2019 skuteczność zmian w aerodynamice bolidów. Kierowca Haasa stwierdził, że wbrew wcześniejszym opiniom okazują się robić "dużą różnicę" i naprawdę pomagają wyprzedzać.
F1 dosyć poważnie zmodyfikowała na ten rok przepisy określające kształt m. in. przedniego i tylnego skrzydła, aby ułatwić kierowcom walkę koło w koło, a tym samym zwiększyć atrakcyjność wyścigów. Zmiany opracowała grupa ekspertów, opierając się o bezprecedensowe badania. Mimo tego niejeden zespół zapowiadał, że wyprzedzanie będzie tak samo trudne, jak w sezonie 2018.
Jednak kiedy bolidy ruszyły na tor, sceptycyzm ustępuje miejsca entuzjazmowi. Magnussen wczoraj miał okazję przetestować nowe aero i był pod wrażeniem tego, ile daje.
„Dzisiaj jechałem za innym samochodem i wiesz, sytuacja naprawdę wydaje się dużo lepsza niż zeszłego roku". - opowiadał.
„Gdy bolid znajdował się dopiero w tunelu aero, zanim jeszcze wyjechaliśmy na tor, tak wiele osób mówiło, że zmiany nie zrobią żadnej różnicy. Ale podążając dziś za drugim wozem czułem dużą różnicę. Wiesz, było całkowicie inaczej. Mogłem rzeczywiście się za nim utrzymywać".
	
	
	
	
						„Byłem dużo szybszy od gościa przede mną, jechałem za nim i wyprzedziłem..."
„(...) Musiałem być szybszy o około dwie sekundy (na okrążeniu - red.). Myślę, że w takim przypadku wyprzedziłbym również w ubiegłym roku. Ale po prostu było bardzo, bardzo... Bolid zachowywał się za rywalem inaczej niż w przeszłości. Znacznie lepiej".
„Cały samochód zdawał się po prostu bardziej spójny i stabilniejszy. Chcę przekonać się, czy na innych pętlach będzie tak samo".„Zawsze są różne czynniki, które mógłeś przeoczyć, więc na innym torze może być inaczej, ale pierwsze oznaki są dobre".
Magnussen zasugerował nawet, że wprowadzone zmiany mogą mieć zbyt duży efekt.
„Z tym większym tylnym skrzydłem jest teraz za łatwo wyprzedzać i już nie zobaczymy więcej ścigania!" - śmiał się.
					
F1 dosyć poważnie zmodyfikowała na ten rok przepisy określające kształt m. in. przedniego i tylnego skrzydła, aby ułatwić kierowcom walkę koło w koło, a tym samym zwiększyć atrakcyjność wyścigów. Zmiany opracowała grupa ekspertów, opierając się o bezprecedensowe badania. Mimo tego niejeden zespół zapowiadał, że wyprzedzanie będzie tak samo trudne, jak w sezonie 2018.
Jednak kiedy bolidy ruszyły na tor, sceptycyzm ustępuje miejsca entuzjazmowi. Magnussen wczoraj miał okazję przetestować nowe aero i był pod wrażeniem tego, ile daje.
„Dzisiaj jechałem za innym samochodem i wiesz, sytuacja naprawdę wydaje się dużo lepsza niż zeszłego roku". - opowiadał.
„Gdy bolid znajdował się dopiero w tunelu aero, zanim jeszcze wyjechaliśmy na tor, tak wiele osób mówiło, że zmiany nie zrobią żadnej różnicy. Ale podążając dziś za drugim wozem czułem dużą różnicę. Wiesz, było całkowicie inaczej. Mogłem rzeczywiście się za nim utrzymywać".
„(...) Musiałem być szybszy o około dwie sekundy (na okrążeniu - red.). Myślę, że w takim przypadku wyprzedziłbym również w ubiegłym roku. Ale po prostu było bardzo, bardzo... Bolid zachowywał się za rywalem inaczej niż w przeszłości. Znacznie lepiej".
„Cały samochód zdawał się po prostu bardziej spójny i stabilniejszy. Chcę przekonać się, czy na innych pętlach będzie tak samo".„Zawsze są różne czynniki, które mógłeś przeoczyć, więc na innym torze może być inaczej, ale pierwsze oznaki są dobre".
Magnussen zasugerował nawet, że wprowadzone zmiany mogą mieć zbyt duży efekt.
„Z tym większym tylnym skrzydłem jest teraz za łatwo wyprzedzać i już nie zobaczymy więcej ścigania!" - śmiał się.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Zmiany w aerodynamice bolidów F1 działają. Magnussen zauważył "dużą różnicę" w wyprzedzaniu
Podobne: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 działają. Magnussen zauważył "dużą różnicę" w wyprzedzaniu
				 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno »
Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno »
					
					 Formuła 1 ograniczyła utratę docisku podczas jazdy za rywalem z 50 do 10 procent w pracach nad regulaminem na sezon 2021 »
Formuła 1 ograniczyła utratę docisku podczas jazdy za rywalem z 50 do 10 procent w pracach nad regulaminem na sezon 2021 »
					
				Podobne galerie: Zmiany w aerodynamice bolidów F1 działają. Magnussen zauważył "dużą różnicę" w wyprzedzaniu
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			






 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nowy Lexus LFA
Nowy Lexus LFA  NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami
NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Tapety Lexus
Tapety Lexus  
 
			
 
 
			