Formuła 1 » Aktualności F1 » Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno
Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno
2019-03-19 - G. Filiks Tagi: Raikkonen, Formuła 1, Grosjean, Albert Park, Australia, Aerodynamika, Bolid F1
Formuła 1 narzuciła na sezon 2019 zmiany w aerodynamice bolidów, aby ułatwić kierowcom doganianie się i wyprzedzanie. Po pierwszym wyścigu w Australii Romain Grosjean uważa, że modyfikacje przyniosły efekt, ale tylko połowiczny.
Nowe aero początkowo budziło sceptycyzm. Red Bull burzył się, że nic nie da, a tylko uderzyło zespoły po kieszeni. Jednak na zimowych testach Kevin Magnussen ogłosił, iż wyprzedzanie stało się dużo łatwiejsze.
Na mecie inauguracyjnych zawodów sezonu Grosjean przedstawił opinię, zgodnie z którą prawda leży pośrodku. Jazda tuż za rywalem przestała być problemem, ale wyprzedzić nadal jest trudno. Za sprawą przegrzewających się opon. Kierowca Haasa w Australii utknął na długo za Antonio Giovinazzim, chociaż wymienił ogumienie na nowe, a Włoch miał pit-stop jeszcze przed sobą, do tego jechał uszkodzonym samochodem.
„Z nowym aero łatwo utrzymywać się za innym bolidem, co jest dobrą wiadomością". - mówił Grosjean. „Ale ciągle przegrzewają się opony, kiedy tylko przyciśniesz. Jest więc bardzo, bardzo trudno wyprzedzić".
„(...) Tracisz przyczepność i nie możesz się zbliżyć wystarczająco".
„Myślę, że dobrze to wygląda w telewizji, ale następnym krokiem musi być przygotowanie solidniejszych opon, jeśli chcemy mieć lepsze ściganie".
Podobne słowa o wyprzedzaniu padły z ust Kimiego Raikkonena. Tyle tylko, że goszczący GP Australii półuliczny tor Albert Park nigdy nie sprzyjał walce koło w koło.
„W moim przekonaniu w bolidzie drzemało dużo szybkości, ale wciąż jest tutaj trudno wyprzedzać". - komentował Raikkonen. „Łatwiej zbliżyć się do rywala, lecz wykonać manewr nadal tutaj niełatwo".
Lepszym sprawdzianem dla nowej aerodynamiki powinny być następne zawody - przyszłotygodniowe GP Bahrajnu na torze Sakhir.
Nowe aero początkowo budziło sceptycyzm. Red Bull burzył się, że nic nie da, a tylko uderzyło zespoły po kieszeni. Jednak na zimowych testach Kevin Magnussen ogłosił, iż wyprzedzanie stało się dużo łatwiejsze.
Na mecie inauguracyjnych zawodów sezonu Grosjean przedstawił opinię, zgodnie z którą prawda leży pośrodku. Jazda tuż za rywalem przestała być problemem, ale wyprzedzić nadal jest trudno. Za sprawą przegrzewających się opon. Kierowca Haasa w Australii utknął na długo za Antonio Giovinazzim, chociaż wymienił ogumienie na nowe, a Włoch miał pit-stop jeszcze przed sobą, do tego jechał uszkodzonym samochodem.
„Z nowym aero łatwo utrzymywać się za innym bolidem, co jest dobrą wiadomością". - mówił Grosjean. „Ale ciągle przegrzewają się opony, kiedy tylko przyciśniesz. Jest więc bardzo, bardzo trudno wyprzedzić".
„(...) Tracisz przyczepność i nie możesz się zbliżyć wystarczająco".
„Myślę, że dobrze to wygląda w telewizji, ale następnym krokiem musi być przygotowanie solidniejszych opon, jeśli chcemy mieć lepsze ściganie".
Podobne słowa o wyprzedzaniu padły z ust Kimiego Raikkonena. Tyle tylko, że goszczący GP Australii półuliczny tor Albert Park nigdy nie sprzyjał walce koło w koło.
„W moim przekonaniu w bolidzie drzemało dużo szybkości, ale wciąż jest tutaj trudno wyprzedzać". - komentował Raikkonen. „Łatwiej zbliżyć się do rywala, lecz wykonać manewr nadal tutaj niełatwo".
Lepszym sprawdzianem dla nowej aerodynamiki powinny być następne zawody - przyszłotygodniowe GP Bahrajnu na torze Sakhir.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno
Podobne: Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno
Liga Typerów - sezon 2019 na start! »
Liga Typerów - rusza sezon 2018! »
Liga Typerów - zaczynamy sezon 2017! »
Liga Typerów F1 - sezon 2015 otwarty! »
Podobne galerie: Grosjean o nowym aero w F1: Łatwo utrzymać się za rywalem, ale wyprzedzić wciąż trudno
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 2 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 1 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter