Formuła 1 » Aktualności F1 » Zespoły porozumiały się w sprawie KERS
Pomimo braku jednogłośnej zgody, zespoły F1 potwierdziły, że począwszy od następnego sezonu w F1 będzie używany system odzyskiwania energii kinetycznej KERS.
Szefowie zespołów F1 proponowali, aby w związku z wątpliwościami odnośnie kosztów i bezpieczeństwa odłożyć debiut KERS do 2010 roku, jednak Williams i Honda nalegały, aby zgodnie z planem nowa technologia pojawiła się w Formule 1 już w 2009, w związku z czym wszelkie próby przełożenia debiutu KERS spaliły na panewce.
Wszyscy byli jednak zgodni, że tempo rozwoju nowego systemu nie powinno być tak szybkie, jak chciałby Max Mosley, który w swoim ostatnim liście przedstawił swoją wizję odnośnie KERS na następne pięć lat.
Szef zespołu Honda Racing F1, Ross Brawn, podkreślił, że KERS jest dla Hondy bardzo ważny, ponieważ jest to technologia, która przyniesie japońskiemu producentowi ogromne korzyści, jeśli chodzi o produkcję samochodów seryjnych.
„KERS jest waży dla Hondy i kilku innych producentów, ponieważ to jedna z tych technologii, które znajdą zastosowanie również w samochodach seryjnych.”
Szef i współwłaściciel McLarena, Ron Dennis, zarzucił jednak osobom wspierającym nową technologię, że nie zdają sobie sprawy, że koszty mogą być niewspółmierne do korzyści.
„Wyjątkowo frustrujący jest dla mnie fakt, że nie wszyscy zebrani tu ludzie podpisują czeki”, stwierdził Dennis.
Szefowie zespołów F1 proponowali, aby w związku z wątpliwościami odnośnie kosztów i bezpieczeństwa odłożyć debiut KERS do 2010 roku, jednak Williams i Honda nalegały, aby zgodnie z planem nowa technologia pojawiła się w Formule 1 już w 2009, w związku z czym wszelkie próby przełożenia debiutu KERS spaliły na panewce.
Wszyscy byli jednak zgodni, że tempo rozwoju nowego systemu nie powinno być tak szybkie, jak chciałby Max Mosley, który w swoim ostatnim liście przedstawił swoją wizję odnośnie KERS na następne pięć lat.
Szef zespołu Honda Racing F1, Ross Brawn, podkreślił, że KERS jest dla Hondy bardzo ważny, ponieważ jest to technologia, która przyniesie japońskiemu producentowi ogromne korzyści, jeśli chodzi o produkcję samochodów seryjnych.
„KERS jest waży dla Hondy i kilku innych producentów, ponieważ to jedna z tych technologii, które znajdą zastosowanie również w samochodach seryjnych.”
Szef i współwłaściciel McLarena, Ron Dennis, zarzucił jednak osobom wspierającym nową technologię, że nie zdają sobie sprawy, że koszty mogą być niewspółmierne do korzyści.
źródło: f1-live.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Zespoły porozumiały się w sprawie KERS
Zespoły porozumiały się w sprawie KERS
mp4-23 2008-04-28 16:17
Takim zespołom jak Honda czy Toyota bardzo się to opłaci. Ale zespołą prywatnym jak McLaren czy Red Bull wprost przeciwnie
Zespoły porozumiały się w sprawie KERS
Gregor 2008-04-29 20:52
ciekawe czy prywatne zespoły będą mogły kupować KERS razem z silnikami czy też każdy konstruktor będzie musiał mieć własny
Podobne: Zespoły porozumiały się w sprawie KERS
Kobayashi przesunięty za zignorowanie wezwania FIA »
Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS »
Di Montezemolo za mniejszymi wydatkami kosztem łagodnieszych przepisów »
Briatore: FOTA chce delegalizacji KERS »
Podobne galerie: Zespoły porozumiały się w sprawie KERS
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć