Formuła 1 » Aktualności F1 » Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa

Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
2008-09-04 - P. Kątski Tagi: Singapur, Samochód bezpieczeństwa
Stajnie F1 zapowiedziały, że zintensyfikują swoje wysiłki, aby przepisy dotyczące obecności samochodu bezpieczeństwa na torze zostały jak najszybciej zmienione. Decyzja ta ma związek z wydarzeniami jakie miały miejsce podczas Grand Prix Singapuru.
Sprawa zamknięcia alei serwisowej w początkowej fazie obecności samochodu bezpieczeństwa na torze była już w tym roku wielokrotnie poruszana zarówno na forum FIA, jak również pomiędzy zespołami i kierowcami. Przyczyną wprowadzenia kontrowersyjnego przepisu była chęć ukrócenia szybkich przejazdów bolidów przez strefę wypadku oraz "wyścigu" do boksów.
Testy nowego systemu polegającego na odgórnym ograniczeniu prędkości, które miały miejsce w ciągu całego sezonu wykazały, że takie rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwa na torze.
Z drugiej jednak strony przypadki Roberta Kubicy i Nico Rosberga, którzy podczas wyścigu w Singapurze stali się kolejnymi ofiarami regulacji skłaniają zespoły do podjęcia zdecydowanych kroków w kierunku wprowadzenia nowych przepisów juz na początku przyszłego sezonu.
Dyrektor generalny zespołu McLaren F1 Martin Whitmarsh jest przekonany, że niedzielne wypadki tylko przyśpieszyły ruchy drużyn w celu nowelizacji prawa.
"Jest niemalże pewne, że przepisy zostaną zmienione i od początku przyszłego sezonu sprawa samochodu bezpieczeństwa będzie całkiem odmiennie uregulowana. Wszyscy zrozumieli, że ich wcześniejsza zgoda na ten przepis była błędem, dlatego w zimie będą chcieli jak najszybciej tą kwestię załatwić."
Najnowszym pomysłem FIA odnośnie bezpieczeństwa jest dźwiękowe ostrzeżenie kierowcy, który przekracza dozwoloną prędkość w miejscu wypadku.
Nowy system będzie testowany do końca tego sezonu, zanim ostatecznie zostanie wprowadzony od przyszłego roku.
Sprawa zamknięcia alei serwisowej w początkowej fazie obecności samochodu bezpieczeństwa na torze była już w tym roku wielokrotnie poruszana zarówno na forum FIA, jak również pomiędzy zespołami i kierowcami. Przyczyną wprowadzenia kontrowersyjnego przepisu była chęć ukrócenia szybkich przejazdów bolidów przez strefę wypadku oraz "wyścigu" do boksów.
Testy nowego systemu polegającego na odgórnym ograniczeniu prędkości, które miały miejsce w ciągu całego sezonu wykazały, że takie rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwa na torze.
Z drugiej jednak strony przypadki Roberta Kubicy i Nico Rosberga, którzy podczas wyścigu w Singapurze stali się kolejnymi ofiarami regulacji skłaniają zespoły do podjęcia zdecydowanych kroków w kierunku wprowadzenia nowych przepisów juz na początku przyszłego sezonu.
Dyrektor generalny zespołu McLaren F1 Martin Whitmarsh jest przekonany, że niedzielne wypadki tylko przyśpieszyły ruchy drużyn w celu nowelizacji prawa.
Najnowszym pomysłem FIA odnośnie bezpieczeństwa jest dźwiękowe ostrzeżenie kierowcy, który przekracza dozwoloną prędkość w miejscu wypadku.
Nowy system będzie testowany do końca tego sezonu, zanim ostatecznie zostanie wprowadzony od przyszłego roku.
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
12
Komentarze do:
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
Rzooq 2008-10-04 13:47
Zamiast kombinować, niech wprowadzą przepis zabraniający tankowania w czasie wyścigu. Przy okazji od razu zwiększy się bezpieczeństwo w boksach (ile razy już w tym sezonie wyrywali węże albo zapalały się resztki paliwa?).
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
finarfin 2008-10-04 14:11
zmiany które planują pozwolą także zachować wypracowaną przewagę przed wjazdem SC, także ma to sens
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
falth 2008-10-04 14:59
ehh czepiacie się tego tankowania, gdyby nie ono to na niektórych torach nic by się nie działo
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
Kit 2008-10-04 15:19
Dokladnie. Tak to przynajmniej przez strategie jest jakiś ruch i zmiana pozycji, ciekawość ile maja paliwa po kwalifikacjach itp - bez tankowania to dopiero F1 na niektórych torach była by nudna. Jak już nie moga sie wyprzedzac (z roznych przyczyn) na torze - to niech to robia przynajmniej w boksach ;-)

Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
KorekPL 2008-10-04 18:12
F1 bez tankowania jakos to mi niepasi!!!
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
kevin0077 2008-10-04 18:57
Ale mają dylemat. Boksy podczas neutralizacji powinny być po prostu otwarte tak jak kiedyś. Będzie ciekawiej i wygrywać zaczną ci którzy na to zasługują a nie szczęściarze. Bardziej atrakcyjne są przecierz niespodziewane wygrane typu Vettel we Włoszech a nie te typu Alonso ostatnio.
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
jarus_s 2008-10-04 19:38
Ja widze jeden sposob.. Dobry jest pomysl, aby zastosowac system zwalniajacy po wyjezdzie safety cara, ale rzeczywiscie kierowcy majac swoje 5sek. mogli by opozniac jego wlaczenie, przez co zdobywali by przewage... Zatem najlepiej by bylo, gdyby to Bernd Mayländer podczas swojego wyjazdu wysylal sygnal do wszystkich bolidow.. wtedy nie straszac ich naglym zwolnieniem, wlaczylby sie system odliczania np 3sek., ze po uplywie tego czasu wszystkie bolidy jednoczenie zwolnia np. do predkosci w pit lane 60km/h. Wtedy boksy byly by caly czas otwarte. Po zakonczeniu neutralizacji czynnosc ponowna. Bernd wysyla sygnal, daje czas ok. 3sek ze rozpocznie sie ponowne sciganie.. Problem tylko w tym jaki system zastosowac, zeby to dalo rade.. Mozna by zasilic caly tor w siec z mocnym sygnalem, wtedy mozna wykorzystac chociazby bluetooth. Dosyc kosztowne rozwiazanie.. Ale bardzo sprawiedliwe.. Pozdrawiam!

Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
slawex1983 2008-10-04 20:40
jarus_s dokładnie o tym samym myślałem :-) Wg mnie to jest najlepsze i REALNE rozwiązanie.
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
Janusz SPID 2008-10-04 20:56
ja myślę że wszystko powinno zostać po staremu za wyjątkiem tankowania wczasie SC można by było zezwolić na tankowanie wprzypadku totalnego braku paliwa oczywiście trzeba by to potem udokumentować bolid mugłby być dotankowany paliwem na cztery okrążenia bez nakładania kary oczywiście inne czynności powinny być zakazane pod grożbą kary
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
falth 2008-10-04 23:20
@jarus_s, lol, ten Twój pomysł odnośnie neutralizacji to jest praktycznie to samo co testowała właśnie FIA, tyle że Ty skróciłeś czas z 5 do 3 sekund :-D
Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa
jarus_s 2008-10-05 13:35
falth, wlasnie ze nie.. z tego co sie wiem to FIA testowala rozwiazanie, jakoby kierowcy sami wlaczali ten ogranicznik predkosci.. I nawet KUB zauwazyl, ze niektorzy zyskiwaliby na tym przewage.. Mi chodzi o to ze Bernd ma sterowac zmniejszeniem predkosci.. i mialoby to nastapic we wszystkich bolidach w tym samym momecie.. a wspomniany przez mnie czas (np.3 sek) mialby przygotowac kierowce od gwaltownego zmieny predkowsci...
Podobne: Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa



Podobne galerie: Zespoły F1 w dalszym ciągu szukają rozwiązania kwestii samochodu bezpieczeństwa



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć