Formuła 1 » Aktualności F1 » Zdarzyło się w F1 - 6 Lutego

2008: W Warwickshaire w wieku 89 lat zmarł Tony Rolt, ostatni żyjący kierowca, który brał udział w pierwszym wyścigu F1, GP Wielkiej Brytanii w 1950 roku. Później ścigał się jeszcze w dwóch GP tego kraju, jednak ani razu nie dojechał do mety. Swoja karierę w wyścigach rozpoczął w 1936 roku. Do 1937 roku zdążył już 2 razy wygrać 'Coronation Trophy' rozgrywane na Donington. Swoim ERA 'Remus', który notabene jest używany do dzisiaj w wyścigach aut historycznych, wygrał w 1939 prestiżowy wyścig o 'Brtish Empire Trophy'. Jego największym osiągnięciem było zwycięstwo w wyścigu 24h Le Mans, w którym startował siedmiokrotnie. Na najwyższym stopniu podium stanął w 1953 roku, jadąc wspólnie z Duncanem Hamiltonem w Jaguarze C-Type. Podczas wojny Rolt spędził kilka lat jako jeniec wojenny, większość w Colditz. Był on uwikłany w jedną z najbardziej spektakularnych prób ucieczek w historii, za pomocą domowej roboty szybowca.
2003: Felipe Massa został ogłoszony kierowcą testowym w Ferrari. Stało się to po tym jak Sauber, w którym Brazylijczyk jeździł w sezonie 2002 postanowił zastąpić go Heinzen-Haraldem Frentzenem. W tym czasie Massa był znany z bardzo nieregularnej jazdy, w ciągu sezonu nie ukończył aż 5 wyścigów tylko z powodu wypadków i własnych błędów. Jednak testując dla Ferrari, pod czujnym okiem Michaela Schumachera i Rubensa Barrichello, poprawił znacznie swoją technikę i w 2004 roku, kiedy wrócił do Saubera prezentował zdecydowanie równiejszą i pewniejszą formę. W sezonie 2006 Felipe dostał fotel wyścigowy w Ferrari, a w 2008 przegrał mistrzostwo o jeden punkt.
Massa przegrywa mistrzostwo o jeden punkt2001: Niki Lauda został ogłoszony dyrektorem zarządzającym komórki Forda odpowiedzialnej za motosport. Niosło to ze sobą nadzieję, że Lauda stanie się swego rodzaju łącznikiem pomiędzy zespołem Jaguar F1 (należącym do koncernu Ford), a dyrektorami koncernu, co pomogłoby w przyspieszeniu procesu decyzyjnego i wybiciu się ekipy ponad przeciętność. Jednak restrukturyzacja nie zapewniła żadnych sukcesów, a Jaguar F1 dalej jeździł w środku stawki. W 2003 roku drogi Laudy i Forda się rozeszły.
1981: Po tym ja FOCA (FOrmula ONe Constructors' Association - Stowarzyszenie Konstruktorów F1) zorganizowała własny niezaliczany do mistrzostw wyścig w Kyalami pojawiło się zagrożenie utworzenia niezależnej serii wyścigowej. FOCA spierała się z ciałem zarządzającym FISA (Międzynarodowa Federacja Sportu Samochodowego) o podział zysków z wyścigów. FISA chciała wykorzystać dysonanse pomiędzy Ferrari, Renault i Alfą Romeo do zgarnięcia większych pieniędzy. Wtedy to członkowie FOCA, w tym Max Mosley, podczas lunchu we francuskich Alpach wpadli na pomysł własnego wyścigu i szefem całej operacji obwołali Berniego Ecclestone'a. Anglik, który był w tym czasie szefem Brabhama, pokochał ten pomysł, szybko zebrał pieniądze od zespołów na organizacje wyścigu. Do ścigania użyto stare ogumienie Avon z magazynu Ecclestone'a. Większość głównych zespołów wzięło udział w tym wydarzeniu. Tak naprawdę FOCA nie miała zamiaru przeprowadzać mistrzostw na własną rękę, dodatkowy wyścig miał tylko zwiększyć ich dochód. Jednak na FISA padł blady strach i jeszcze w tym samym roku jej prezydent, Jean Marie Balestre zgodził się na pierwsze 'Concorde Agreement'.
1916: W Indianie narodził się Cliff Griffith. Uczestniczył on w trzech wyścigach F1, wszystkie one były rozgrywane jako Indianapolis, w czasach kiedy to Indy 500 było zaliczane do klasyfikacji mistrzostw F1. Jednak Cliff nie odniósł tam większych sukcesów, lepiej szło mu w wyścigach po owalu, ale na szutrowych torach. W tej dyscyplinie zdobył w USA dwa tytuły mistrzowkie środkowo-zachodniej dywizji.
Sonda: Najważniejsze zdarzenie z 6. Lutego to:
2003: Felipe Massa został ogłoszony kierowcą testowym w Ferrari. Stało się to po tym jak Sauber, w którym Brazylijczyk jeździł w sezonie 2002 postanowił zastąpić go Heinzen-Haraldem Frentzenem. W tym czasie Massa był znany z bardzo nieregularnej jazdy, w ciągu sezonu nie ukończył aż 5 wyścigów tylko z powodu wypadków i własnych błędów. Jednak testując dla Ferrari, pod czujnym okiem Michaela Schumachera i Rubensa Barrichello, poprawił znacznie swoją technikę i w 2004 roku, kiedy wrócił do Saubera prezentował zdecydowanie równiejszą i pewniejszą formę. W sezonie 2006 Felipe dostał fotel wyścigowy w Ferrari, a w 2008 przegrał mistrzostwo o jeden punkt.
Massa przegrywa mistrzostwo o jeden punkt
1981: Po tym ja FOCA (FOrmula ONe Constructors' Association - Stowarzyszenie Konstruktorów F1) zorganizowała własny niezaliczany do mistrzostw wyścig w Kyalami pojawiło się zagrożenie utworzenia niezależnej serii wyścigowej. FOCA spierała się z ciałem zarządzającym FISA (Międzynarodowa Federacja Sportu Samochodowego) o podział zysków z wyścigów. FISA chciała wykorzystać dysonanse pomiędzy Ferrari, Renault i Alfą Romeo do zgarnięcia większych pieniędzy. Wtedy to członkowie FOCA, w tym Max Mosley, podczas lunchu we francuskich Alpach wpadli na pomysł własnego wyścigu i szefem całej operacji obwołali Berniego Ecclestone'a. Anglik, który był w tym czasie szefem Brabhama, pokochał ten pomysł, szybko zebrał pieniądze od zespołów na organizacje wyścigu. Do ścigania użyto stare ogumienie Avon z magazynu Ecclestone'a. Większość głównych zespołów wzięło udział w tym wydarzeniu. Tak naprawdę FOCA nie miała zamiaru przeprowadzać mistrzostw na własną rękę, dodatkowy wyścig miał tylko zwiększyć ich dochód. Jednak na FISA padł blady strach i jeszcze w tym samym roku jej prezydent, Jean Marie Balestre zgodził się na pierwsze 'Concorde Agreement'.
źródło: espnf1 / własne
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zdarzyło się w F1 - 6 Lutego
Podobne: Zdarzyło się w F1 - 6 Lutego




Podobne galerie: Zdarzyło się w F1 - 6 Lutego



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć