Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Wywiad rzeka z Grosjeanem
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Dzisiaj Romain Grosjean został nowym kierowcą wyścigowym Lotus Renault GP. Francuz od sezonu 2012 będzie partnerował Kimiemu Raikkonenowi, który dołączył do stajni z Enstone tydzień wcześniej. Poniżej przedstawiamy obszerny wywiad z 25-latkiem dotyczący jego powrotu do ścigania w F1. Materiał wideo zawiera odpowiedzi Romaina w języku angielskim na najważniejsze pytania. Pod filmikiem cała rozmowa w formie pisemnej przetłumaczona na język polski.Romain Grosjean, kierowca Formuły 1 w sezonie 2012 - jak to brzmi Twoim zdaniem? 
„Kierowca Formuły Jeden! Wow! Spełniły się moje marzenia. To, co czuję w tej chwili trudno jest wyrazić słowami. To fantastyczne uczucie. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu - będzie to 18 marca przyszłego roku podczas Grand Prix Australii!" Kiedy dowiedziałeś się, że wystąpisz w pierwszym treningu przed Grand Prix Abu Zabi i Brazylii, powiedziałeś, że czujesz się, jakbyś dostał gwiazdkę z nieba - teraz jesteś pewnie w siódmym niebie?
„Kiedy po dwóch latach wróciłem na wyścigowy tor, czułem się tak, jak dziecko w Boże Narodzenie. Teraz, kiedy wiem, że będę kierowcą wyścigowym przez cały rok, jest mi jeszcze trudniej opisać moje uczucia. Rozpiera mnie radość. Wiem, że to uczucie będzie mi towarzyszyć każdego dnia i jestem w pełni świadomy, że dano mi niezwykłą szansę powrotu do Formuły 1 - to niesamowite!" Jaki wpływ na tę decyzję miało Twoim zdaniem zdobycie mistrzowskiego tytułu w serii GP2 i w jakim stopniu występy podczas pierwszych treningów pomogły Ci w zdobyciu angażu w zespole?
„Jestem przekonany, że moje zwycięstwo w serii GP2 bardzo pomogło mi w zdobyciu posadyi kierowcy wyścigowego - wszyscy oczekiwali ode mnie, że udowodnię, iż bardzo się rozwinąłem i stałem się bardziej dojrzałym kierowcą, że osiągnąłem poziom, na którym mogę stać się liderem zespołu. Dwa pierwsze treningi przed Grand Prix Abu Zabi i Grand Prix Brazylii były swojego rodzaju testem na żywo, na którego podstawie oceniono moje postępy, to, jak radzę sobie z presją i jakie osiągam tempo. Wszystkie te czynniki, a także dwa kolejne zwycięstwa w serii GP2, wywarły największy wpływ na podjęcie decyzji o zaangażowaniu mnie na stanowisku kierowcy wyścigowego teamu LRGP w przyszłym roku".
	
	
	
	
						
Zawsze fascynowała Cię techniczna strona Formuły 1 i wyścigów samochodowych - czy ta wiedza będzie dla Ciebie przydatna?
„Wobec mniejszej ilości sesji testowych, wiedza techniczna kierowców ma jeszcze większe znaczenie. Bardzo lubię współpracować z inżynierami, zastanawiać się, jak można poprawić bolid, wskazywać kierunek dalszych prac - to wszystko szalenie mnie interesuje. Bardzo dużo się nauczyłem i zdobyłem dużo większą wiedzę na temat różnych aspektów sportów samochodowych. Bardzo przydatne były także jazdy podczas testów opon koncernu Pirelli. Mam nadzieję, a w zasadzie jestem przekonany, że team i ja znajdziemy sposób, aby pokazać dobrą formę już podczas pierwszego wyścigu przyszłorocznych mistrzostw".
W przyszłym sezonie Twoim kolegą z zespołu będzie były mistrz świata Kimi Raikkonen - podejrzewam, że powoli przyzwyczajasz się do tego, że ścigasz się u boku najlepszych…
„Powiedziałbym, że powoli przyzwyczajam się do myśli, że moim kolegą z zespołu jest kolejny mistrz świata! Najpierw był to Fernando Alonso, a teraz jest to Kimi Raikkonen. Mówiąc serio, to bardzo korzystna dla mnie sytuacja, bo od kierowców tej klasy można się wiele nauczyć. Będziemy jeździć takim samym bolidem, a więc miarą naszych umiejętności będą wyłącznie osiągane wyniki".Czego możesz nauczyć się od Kimiego i czy jego obecność w zespole będzie miała wpływ na Twój styl jazdy?
„Kimi Raikkonen jest wielkim kierowcą, który nie musi nikomu niczego udowadniać. Bardzo się cieszę, że będę mógł z nim współpracować. Z drugiej stron, jestem przekonany, że ja także wniosę coś wartościowego do zespołu - będzie to moja wiedza na temat opon Pirelli. Kimi zna je z rajdów, ale nie miał do czynienia z oponami tej firmy w Formule 1. Sądzę, że będziemy stanowić zgrany duet i jednym z największych atutów zespołu będą nasze osiągi".Jak wyglądają Twoje cele i plany na przyszły rok?
„Mam przede wszystkim nadzieję, że będzie to udany dla mnie sezon. Właśnie spełniły się moje marzenia, to cudowne uczucie znów być kierowcą Formuły 1. To jest więc mój główny cel, a poza tym będę cieszyć się każdą chwilą, jaką spędzę w bolidzie w przyszłym roku. Ponieważ naszym zadaniem jest oczywiście zdobywanie punktów, chcę zawsze wysiadać z samochodu z uśmiechem na twarzy!"
					
„Kierowca Formuły Jeden! Wow! Spełniły się moje marzenia. To, co czuję w tej chwili trudno jest wyrazić słowami. To fantastyczne uczucie. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu - będzie to 18 marca przyszłego roku podczas Grand Prix Australii!" Kiedy dowiedziałeś się, że wystąpisz w pierwszym treningu przed Grand Prix Abu Zabi i Brazylii, powiedziałeś, że czujesz się, jakbyś dostał gwiazdkę z nieba - teraz jesteś pewnie w siódmym niebie?
„Kiedy po dwóch latach wróciłem na wyścigowy tor, czułem się tak, jak dziecko w Boże Narodzenie. Teraz, kiedy wiem, że będę kierowcą wyścigowym przez cały rok, jest mi jeszcze trudniej opisać moje uczucia. Rozpiera mnie radość. Wiem, że to uczucie będzie mi towarzyszyć każdego dnia i jestem w pełni świadomy, że dano mi niezwykłą szansę powrotu do Formuły 1 - to niesamowite!" Jaki wpływ na tę decyzję miało Twoim zdaniem zdobycie mistrzowskiego tytułu w serii GP2 i w jakim stopniu występy podczas pierwszych treningów pomogły Ci w zdobyciu angażu w zespole?
„Jestem przekonany, że moje zwycięstwo w serii GP2 bardzo pomogło mi w zdobyciu posadyi kierowcy wyścigowego - wszyscy oczekiwali ode mnie, że udowodnię, iż bardzo się rozwinąłem i stałem się bardziej dojrzałym kierowcą, że osiągnąłem poziom, na którym mogę stać się liderem zespołu. Dwa pierwsze treningi przed Grand Prix Abu Zabi i Grand Prix Brazylii były swojego rodzaju testem na żywo, na którego podstawie oceniono moje postępy, to, jak radzę sobie z presją i jakie osiągam tempo. Wszystkie te czynniki, a także dwa kolejne zwycięstwa w serii GP2, wywarły największy wpływ na podjęcie decyzji o zaangażowaniu mnie na stanowisku kierowcy wyścigowego teamu LRGP w przyszłym roku".
Zawsze fascynowała Cię techniczna strona Formuły 1 i wyścigów samochodowych - czy ta wiedza będzie dla Ciebie przydatna?
„Wobec mniejszej ilości sesji testowych, wiedza techniczna kierowców ma jeszcze większe znaczenie. Bardzo lubię współpracować z inżynierami, zastanawiać się, jak można poprawić bolid, wskazywać kierunek dalszych prac - to wszystko szalenie mnie interesuje. Bardzo dużo się nauczyłem i zdobyłem dużo większą wiedzę na temat różnych aspektów sportów samochodowych. Bardzo przydatne były także jazdy podczas testów opon koncernu Pirelli. Mam nadzieję, a w zasadzie jestem przekonany, że team i ja znajdziemy sposób, aby pokazać dobrą formę już podczas pierwszego wyścigu przyszłorocznych mistrzostw".
W przyszłym sezonie Twoim kolegą z zespołu będzie były mistrz świata Kimi Raikkonen - podejrzewam, że powoli przyzwyczajasz się do tego, że ścigasz się u boku najlepszych…
„Powiedziałbym, że powoli przyzwyczajam się do myśli, że moim kolegą z zespołu jest kolejny mistrz świata! Najpierw był to Fernando Alonso, a teraz jest to Kimi Raikkonen. Mówiąc serio, to bardzo korzystna dla mnie sytuacja, bo od kierowców tej klasy można się wiele nauczyć. Będziemy jeździć takim samym bolidem, a więc miarą naszych umiejętności będą wyłącznie osiągane wyniki".Czego możesz nauczyć się od Kimiego i czy jego obecność w zespole będzie miała wpływ na Twój styl jazdy?
„Kimi Raikkonen jest wielkim kierowcą, który nie musi nikomu niczego udowadniać. Bardzo się cieszę, że będę mógł z nim współpracować. Z drugiej stron, jestem przekonany, że ja także wniosę coś wartościowego do zespołu - będzie to moja wiedza na temat opon Pirelli. Kimi zna je z rajdów, ale nie miał do czynienia z oponami tej firmy w Formule 1. Sądzę, że będziemy stanowić zgrany duet i jednym z największych atutów zespołu będą nasze osiągi".Jak wyglądają Twoje cele i plany na przyszły rok?
„Mam przede wszystkim nadzieję, że będzie to udany dla mnie sezon. Właśnie spełniły się moje marzenia, to cudowne uczucie znów być kierowcą Formuły 1. To jest więc mój główny cel, a poza tym będę cieszyć się każdą chwilą, jaką spędzę w bolidzie w przyszłym roku. Ponieważ naszym zadaniem jest oczywiście zdobywanie punktów, chcę zawsze wysiadać z samochodu z uśmiechem na twarzy!"
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Wywiad rzeka z Grosjeanem
Podobne: Wywiad rzeka z Grosjeanem
				 Grosjean przygotowuje się do sezonu 2012 »
Grosjean przygotowuje się do sezonu 2012 »
					
					 Kierowca też człowiek - Romain Grosjean »
Kierowca też człowiek - Romain Grosjean »
					
					 Boullier: Plan zakłada sięgnięcie po tytuł w ciągu 2-3 lat »
Boullier: Plan zakłada sięgnięcie po tytuł w ciągu 2-3 lat »
					
					 Vettel uniknął kary za zbyt wolną jazdę »
Vettel uniknął kary za zbyt wolną jazdę »
					
				Podobne galerie: Wywiad rzeka z Grosjeanem
				 Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
					
					 Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 2 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 2 »
					
					 Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 1 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 1 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			










 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Saturn
Tapety Saturn  Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec GP Węgier - Hungaroring - Wyścig
GP Węgier - Hungaroring - Wyścig  Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes
Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes  
 
			
 
 
			