Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Wymarzona Formuła Jeden - Bruno Senna
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Bruno Senna ma za sobą bardzo ważny sezon, podczas którego pierwszy raz w życiu dysponował bolidem pozwalającym udowodnić swoją wartość. Po dzisiejszej decyzji Lotus Renault GP o rezygnacji z usług Brazylijczyka, najlepszym prezentem pod choinkę bez wątpienia byłby dla niego angaż u konkurencji. 28-latek ma jednak również inne marzenia. Wśród nich ściganie się Williamsem FW15 u boku wuja Ayrtona Senny na ulicznym torze w Santa Monica, następnie zgarnięcie tytułu mistrza świata i wypad na steka do Sao Paulo... Oto kolejny wywiad z cyklu „Wymarzona Formuła Jeden".
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Bruno Senna: „Wybrałbym Santa Monica w Los Angeles. Tamtejsze stoki mają trochę niesamowitych zakrętów, które wymagałyby dobrych umiejętności za kierownicą”. Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Mojego wujka Ayrtona i próbowałbym nauczyć się od niego jak najwięcej. Dodatkowo z zaciekawieniem obserwowałbym, co potrafi zrobić na kwalifikacyjnym okrążeniu”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Turbodoładowanie, ponieważ bolidy tym dysponujące miały nieprawdopodobną moc i wymagały pełnego zaaangażowania podczas jazdy, zwłaszcza w czasówkach oraz na mokrym torze”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Chciałbym zobaczyć samochody mające tyle mocy, co konstrukcje z ery V10, ale pracujące na wodorze albo innym typie paliwa, który nie skaża środowiska". Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„Spa-Francorchamps. To niesamowita pętla w każdych warunkach”.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„W Lotusie... Jestem szczęściarzem - przecież się ścigam czarno-złotym Lotusem!"
	
	
	
	
						Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Eau Rouge pokonywane w odwrotnym kierunku, eski z Suzuki oraz Copse z Silverstone - to jedne z najbardziej elektryzujących łuków współczesnych torów”.Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Lata 80., ponieważ wtedy był ogrom innowacji, a bolidy prowadziły się jak monstra”.
Który z obecnych przepisów najbardziej chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Poprawiłbym przepisy dotyczące testowania zezwalając na nieco więcej sesji testowych, by pomóc zespołom rozwijać auta i dać nowym, młodym kierowcom szansę pojeżdżenia".Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Postawiłbym (Juana Manuela) Fangio do pojedynku z Ayrtonem. Dwaj zupełnie odmienni kierowcy, lecz mistrzowie w swoim fachu!”Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego (oprócz Twojego zespołowego partnera)?
„Fernando Alonso, bo ma doświadczenie potrzebne do bycia liderem ekipy oraz szybkość, która pozwala odnosić zwycięstwa".
W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Magny-Cours, ponieważ to bardzo szybki i wymagający obiekt, lubiany przez większość kierowców".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Berniego Ecclestone'a (szefa F1), Jeana-Marie Balestre (byłego prezydenta FIA), Nelsona Piqueta i Jamesa Hunta”.
Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Williamsa z sezonu 1993 wyposażonego w aktywne zawieszenie”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Fajny zbiór symulatorów, na których mógłbym rywalizować z zaproszonymi gośćmi aktualnymi bolidami na współczesnych torach”.Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Oczywiście wróciłbym do Sao Paulo i zjadł olbrzymią porcję churrasco (grilowanego mięsa) z pao de queijo (bułkami serowymi) w restauracji Fogo de Chao!"
					
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Bruno Senna: „Wybrałbym Santa Monica w Los Angeles. Tamtejsze stoki mają trochę niesamowitych zakrętów, które wymagałyby dobrych umiejętności za kierownicą”. Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Mojego wujka Ayrtona i próbowałbym nauczyć się od niego jak najwięcej. Dodatkowo z zaciekawieniem obserwowałbym, co potrafi zrobić na kwalifikacyjnym okrążeniu”.
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Turbodoładowanie, ponieważ bolidy tym dysponujące miały nieprawdopodobną moc i wymagały pełnego zaaangażowania podczas jazdy, zwłaszcza w czasówkach oraz na mokrym torze”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Chciałbym zobaczyć samochody mające tyle mocy, co konstrukcje z ery V10, ale pracujące na wodorze albo innym typie paliwa, który nie skaża środowiska". Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„Spa-Francorchamps. To niesamowita pętla w każdych warunkach”.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„W Lotusie... Jestem szczęściarzem - przecież się ścigam czarno-złotym Lotusem!"
„Eau Rouge pokonywane w odwrotnym kierunku, eski z Suzuki oraz Copse z Silverstone - to jedne z najbardziej elektryzujących łuków współczesnych torów”.Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Lata 80., ponieważ wtedy był ogrom innowacji, a bolidy prowadziły się jak monstra”.
Który z obecnych przepisów najbardziej chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Poprawiłbym przepisy dotyczące testowania zezwalając na nieco więcej sesji testowych, by pomóc zespołom rozwijać auta i dać nowym, młodym kierowcom szansę pojeżdżenia".Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Postawiłbym (Juana Manuela) Fangio do pojedynku z Ayrtonem. Dwaj zupełnie odmienni kierowcy, lecz mistrzowie w swoim fachu!”Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego (oprócz Twojego zespołowego partnera)?
„Fernando Alonso, bo ma doświadczenie potrzebne do bycia liderem ekipy oraz szybkość, która pozwala odnosić zwycięstwa".
W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Magny-Cours, ponieważ to bardzo szybki i wymagający obiekt, lubiany przez większość kierowców".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Berniego Ecclestone'a (szefa F1), Jeana-Marie Balestre (byłego prezydenta FIA), Nelsona Piqueta i Jamesa Hunta”.
Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Williamsa z sezonu 1993 wyposażonego w aktywne zawieszenie”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Fajny zbiór symulatorów, na których mógłbym rywalizować z zaproszonymi gośćmi aktualnymi bolidami na współczesnych torach”.Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Oczywiście wróciłbym do Sao Paulo i zjadł olbrzymią porcję churrasco (grilowanego mięsa) z pao de queijo (bułkami serowymi) w restauracji Fogo de Chao!"
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Wymarzona Formuła Jeden - Bruno Senna
Podobne: Wymarzona Formuła Jeden - Bruno Senna
				 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 Webber: Hamilton dorównuje Sennie na pojedynczym okrążeniu »
Webber: Hamilton dorównuje Sennie na pojedynczym okrążeniu »
					
				Podobne galerie: Wymarzona Formuła Jeden - Bruno Senna
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć

 Santa Monica
Santa Monica Spa
Spa

 Eau Rouge
Eau Rouge Ayrton Senna i Juan Manuel Fangio (z lewej)
Ayrton Senna i Juan Manuel Fangio (z lewej) Ayrton i Bruno Senna
Ayrton i Bruno Senna

 Wyścig F1 na Magny-Cours w 2006 roku
Wyścig F1 na Magny-Cours w 2006 roku Bernie Ecclestone
Bernie Ecclestone



 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Saturn
Tapety Saturn  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących GP Węgier - Hungaroring - Wyścig
GP Węgier - Hungaroring - Wyścig  Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes
Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes  
 
			
 
 
			