Formuła 1 » Aktualności F1 » Wycofanie FRIC - z dużej chmury mały deszcz

Formuła 1 przez ostatnie dwa tygodnie mówiła niemal tylko o zakazaniu w bolidach zawieszenia FRIC, ale GP Niemiec pokazało, że wycofanie systemu nie wpłynęło na układ sił w stawce.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) nagle uznała hydrauliczne połączenie przedniego i tylnego zawieszenia stabilizujące wyścigówkę podczas przyśpieszania, hamowania czy skręcania za nielegalne wskazując, iż można je interpretować jak niedozwolone w przepisach ruchome urządzenie aerodynamiczne. Według powszechnego przekonania wynalazek najbardziej rozwinął Mercedes i zdelegalizowanie go miało może nawet zagrozić dominacji niemieckiego zespołu, a przynajmniej ją zmniejszyć.
Jednak Srebrne Strzały na torze Hockenheimring minionego weekendu nadal nie miały sobie równych i bez FRIC. Nico Rosberg wygrał kwalifikacje z przewagą tylko 0.2 sekundy nad Valtterim Bottasem, lecz w wyścigu pewnie prowadził od startu do mety i finiszował ponad 20 sekund przed reprezentantem Williamsa. Lewis Hamilton drugim egzemplarzem modelu W05 po starcie z odległego 20. pola spowodowanym wypadkiem w czasówce oraz nieregulaminową wymianą skrzyni biegów, przebił się aż o 17 pozycji i dojechał do mety jako trzeci.
„Nie zmieniło nic". - stwierdził spytany o zakazanie FRIC pomagający kierować Mercedesem były trzykrotny mistrz świata Niki Lauda. „Ten system tylko kosztował dużo pieniędzy". - dodał.
Wycofanie FRIC nie odbiło się w żadnym istotnym stopniu także na hierarchii teamów za plecami Mercedesa.
„Nie sądzę, że zrobiło dużą różnicę". - powiedział Kimi Raikkonen z Ferrari.
Szef Red Bulla - Christian Horner potwierdzał: „Szczerze mówiąc, brak FRIC chyba nie zmienił nic dla nas.
„Więc teraz mamy 2 kilogramy mniej balastu!"
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) nagle uznała hydrauliczne połączenie przedniego i tylnego zawieszenia stabilizujące wyścigówkę podczas przyśpieszania, hamowania czy skręcania za nielegalne wskazując, iż można je interpretować jak niedozwolone w przepisach ruchome urządzenie aerodynamiczne. Według powszechnego przekonania wynalazek najbardziej rozwinął Mercedes i zdelegalizowanie go miało może nawet zagrozić dominacji niemieckiego zespołu, a przynajmniej ją zmniejszyć.
Jednak Srebrne Strzały na torze Hockenheimring minionego weekendu nadal nie miały sobie równych i bez FRIC. Nico Rosberg wygrał kwalifikacje z przewagą tylko 0.2 sekundy nad Valtterim Bottasem, lecz w wyścigu pewnie prowadził od startu do mety i finiszował ponad 20 sekund przed reprezentantem Williamsa. Lewis Hamilton drugim egzemplarzem modelu W05 po starcie z odległego 20. pola spowodowanym wypadkiem w czasówce oraz nieregulaminową wymianą skrzyni biegów, przebił się aż o 17 pozycji i dojechał do mety jako trzeci.
„Nie zmieniło nic". - stwierdził spytany o zakazanie FRIC pomagający kierować Mercedesem były trzykrotny mistrz świata Niki Lauda. „Ten system tylko kosztował dużo pieniędzy". - dodał.
Wycofanie FRIC nie odbiło się w żadnym istotnym stopniu także na hierarchii teamów za plecami Mercedesa.
„Nie sądzę, że zrobiło dużą różnicę". - powiedział Kimi Raikkonen z Ferrari.
Szef Red Bulla - Christian Horner potwierdzał: „Szczerze mówiąc, brak FRIC chyba nie zmienił nic dla nas.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Wycofanie FRIC - z dużej chmury mały deszcz
Wycofanie FRIC - z dużej chmury mały deszcz
Skoczek120 2014-07-22 18:52
Zakaz mają być związane z usunięciem komponentów łamiących regulamin, a nie ścieśniać stawkę... ;-) Merc jest dopracowany w każdym calu - są do przodu w wielu obszarach. Ale skoro są lepiej rozwinięci, to pole do rozwoju jest też mniejsze. Liczę na ścieśnienie stawki w 2015. :-))
Podobne: Wycofanie FRIC - z dużej chmury mały deszcz




Podobne galerie: Wycofanie FRIC - z dużej chmury mały deszcz
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter