Formuła 1 » Aktualności F1 » Wszyscy kierowcy F1 w związku zawodowym
Wszyscy kierowcy F1 w związku zawodowym
2017-12-13 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, GPDA, Kierowca F1, Wurz
Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix, czyli swoisty związek zawodowy kierowców Formuły 1, zdołał zrzeszyć wszystkich aktywnych zawodników.
Do GPDA należała większość kierowców, ale trudno przypomnieć sobie moment, w którym członkiem organizacji był każdy bez wyjątku. Teraz przewodniczącemu Stowarzyszenia Alexowi Wurzowi wreszcie udało się zjednoczyć całą stawkę. „Mamy obecnie w GPDA 100-procentowe członkostwo. Pierwszy raz odkąd sięgam pamięcią, a może i w całej historii organizacji". - mówi Austriak. „Tak więc to był dobry rok".
„F1 wchodzi w okres ewolucji, przemiany i być może nawet do pewnego stopnia zamieszania. Wszyscy kierowcy widzą, że muszą być zjednoczeni i reprezentowani przez wspólne ciało, aby stawić czoła temu wyzwaniu i dopilnować, by jakakolwiek polityka czy walka o władzę nie zaszkodziła wyścigom". „Zawodnicy wierzą, że jedność jest zasadniczą sprawą dla sukcesu naszego sportu".
GPDA próbuje udzielać się, kiedy Formuła 1 przeprowadza ważne zmiany, aczkolwiek formalnie organizacja nie ma prawa głosu.
W 2016 roku Stowarzyszenie napisało list otwarty do właścicieli mistrzostw wzywający do reformy rządów, lecz jak dotąd nic z tego nie wynikło.
Teraz GPDA chce mieć wpływ na szeroką transformację F1 szykowaną przez nowego właściciela serii, amerykańską spółkę Liberty Media.
„Wszystkie zmiany w Formule Jeden powinno wyłącznie służyć jej dobru, zamiast być w interesie jakiejś jednostki. Właśnie to jednoczy kierowców - czyste pragnienie, aby utrzymać F1 na szczycie wyścigów samochodowych". - kontynuuje Wurz.
„Uważamy F1 za sport, nie za widowisko. Kierowca słusznie nazywa się sportowcem, nie showmanem, bo nadal chodzi tutaj o najnaturalniejsze aspiracje ludzkie - by jechać szybciej, by być wyżej".„(...) Jeżeli aspekt sportowy zawodzi, wszystko wokół jest tylko kosztowne, nieautentyczne i po części nieistotne. Potrzebujemy rywalizacji na torze, ale nie sztucznie wykreowanej".
„Nie możemy być naiwni co do sytuacji, w której F1 aktualnie się znajduje. Funkcjonują skomplikowane zasady zarządzenia i umowy pomiędzy różnymi najważniejszymi udziałowcami. Decyzje biznesowe i walka o władzę wystarczająco zaszkodziły mistrzostwom (...) Ale GPDA wielokrotnie mówiło, że wyścigi muszą być lepsze, bardziej wyrównane oraz autentyczne. W związku z tym jesteśmy zadowoleni, że Liberty i ich badawczy zespół techniczny podążają za sugestią GPDA sprzed ponad roku, aby bolidy miały mniej wrażliwą aerodynamikę i mogły w ten sposób ścigać się bliżej siebie".
Do GPDA należała większość kierowców, ale trudno przypomnieć sobie moment, w którym członkiem organizacji był każdy bez wyjątku. Teraz przewodniczącemu Stowarzyszenia Alexowi Wurzowi wreszcie udało się zjednoczyć całą stawkę. „Mamy obecnie w GPDA 100-procentowe członkostwo. Pierwszy raz odkąd sięgam pamięcią, a może i w całej historii organizacji". - mówi Austriak. „Tak więc to był dobry rok".
„F1 wchodzi w okres ewolucji, przemiany i być może nawet do pewnego stopnia zamieszania. Wszyscy kierowcy widzą, że muszą być zjednoczeni i reprezentowani przez wspólne ciało, aby stawić czoła temu wyzwaniu i dopilnować, by jakakolwiek polityka czy walka o władzę nie zaszkodziła wyścigom". „Zawodnicy wierzą, że jedność jest zasadniczą sprawą dla sukcesu naszego sportu".
GPDA próbuje udzielać się, kiedy Formuła 1 przeprowadza ważne zmiany, aczkolwiek formalnie organizacja nie ma prawa głosu.
W 2016 roku Stowarzyszenie napisało list otwarty do właścicieli mistrzostw wzywający do reformy rządów, lecz jak dotąd nic z tego nie wynikło.
„Wszystkie zmiany w Formule Jeden powinno wyłącznie służyć jej dobru, zamiast być w interesie jakiejś jednostki. Właśnie to jednoczy kierowców - czyste pragnienie, aby utrzymać F1 na szczycie wyścigów samochodowych". - kontynuuje Wurz.
„Uważamy F1 za sport, nie za widowisko. Kierowca słusznie nazywa się sportowcem, nie showmanem, bo nadal chodzi tutaj o najnaturalniejsze aspiracje ludzkie - by jechać szybciej, by być wyżej".„(...) Jeżeli aspekt sportowy zawodzi, wszystko wokół jest tylko kosztowne, nieautentyczne i po części nieistotne. Potrzebujemy rywalizacji na torze, ale nie sztucznie wykreowanej".
„Nie możemy być naiwni co do sytuacji, w której F1 aktualnie się znajduje. Funkcjonują skomplikowane zasady zarządzenia i umowy pomiędzy różnymi najważniejszymi udziałowcami. Decyzje biznesowe i walka o władzę wystarczająco zaszkodziły mistrzostwom (...) Ale GPDA wielokrotnie mówiło, że wyścigi muszą być lepsze, bardziej wyrównane oraz autentyczne. W związku z tym jesteśmy zadowoleni, że Liberty i ich badawczy zespół techniczny podążają za sugestią GPDA sprzed ponad roku, aby bolidy miały mniej wrażliwą aerodynamikę i mogły w ten sposób ścigać się bliżej siebie".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wszyscy kierowcy F1 w związku zawodowym
Podobne: Wszyscy kierowcy F1 w związku zawodowym
Kierowcy F1 domagają się osłony na kokpit bolidu już od sezonu 2017 »
Kierowcy F1 rozmawiają o roli krawężnika w dramatycznym wypadku Sophii Florsch w F3 »
Grosjean zirytowany nieobecnością wielu kierowców F1 w ich związku zawodowym »
Grosjean zastąpił Buttona w zarządzie związku zawodowego kierowców F1 »
Podobne galerie: Wszyscy kierowcy F1 w związku zawodowym
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć