Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska
Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska

Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska

2018-10-24 - G. Filiks     Tagi: Zespoły F1, Ross Brawn, Formuła 1
Zeszłotygodniowy wyścig o Grand Prix USA skłonił do refleksji władze Formuły 1, które zasugerowały możliwość zmniejszenia w przyszłości ilości danych, jakie są w stanie zbierać zespoły, aby zwiększyć nieprzewidywalność zawodów, a tym samym ich atrakcyjność.

Podczas weekendu wyścigowego w Stanach Zjednoczonych poszły na straty piątkowe treningi, ponieważ odbyły się w mokrych warunkach pogodowych, zaś kwalifikacje i wyścig były suche.
Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiskaWładze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska
Dyrektor zarządzający F1 ds. sportowych Ross Brawn uważa, że właśnie dlatego zobaczyliśmy emocjonujące zawody, w których pierwsi trzej kierowcy zrealizowali trzy różne strategie i wjechali na metę w minimalnych odstępach czasowych.

Brytyjczyk zastanawia się, czy królowa sportów motorowych nie powinna więc celowo ograniczyć teamom możliwości jak najlepszego przygotowania się do wyścigu.

„Korzystając z futbolowej metafory, kiedy dwie drużyny grają perfekcyjnie, bezbramkowy remis to najbardziej logiczny wynik". - mówi. „W Formule 1 jest tak, że gdy wszystkie symulacje są przerobione do najmniejszego szczegółu, prowadzą do tej samej, możliwie najlepszej strategii na zawody". (W USA) Trzej kierowcy na podium przecięli linię mety w trzech sekundach. Każdy z nich zrealizował inną taktykę, z wyboru jeśli chodzi o Raikkonena i Hamiltona oraz z konieczności jeśli chodzi o Verstappena, który wystartował z przedostatniego rzędu".

„To nietypowe w Formule 1, gdzie poziom zaawansowania w kwestii symulacji i strategii jest tak wysoki, że zwykle nie ma tego typu rozbieżności, szczególnie pomiędzy trzema najlepszymi zespołami".
„Prawdopodobnie stało się tak dlatego, że nikt nie mógł pojeździć na slickach w piątek, ponieważ tor był mokry przez trzy godziny treningów".

„To oznaczało, że zespoły miały mniej danych niż normalnie, na których mogły oprzeć swoje plany na wyścig, a zatem było łatwiej o błąd".„Czy więc mniejsza ilość danych przekłada się na lepsze widowisko? Jest wtedy na pewno bardziej nieprzewidywalnie, dlatego mamy kolejny temat do dyskusji nad sposobami sprawienia, aby nasz sport stał się jeszcze atrakcyjniejszy, od pierwszego do ostatniego okrążenia, tak jak było to tej niedzieli w Austin".



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska

Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska
Można by ograniczyć 2018-10-24 12:53
sesje treningowe do jednej przed danymi zawodami taniej będzie. Dodatkowo ograniczyć rozmowy przez radio do minimum.
Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska
Kat 2018-10-24 13:12
... ale po co. Porządne opony, których nie trzeba będzie oszczędzać + tankowanie w wyścigu i brak ograniczeń przepływu paliwa i sami zaczną się ścigać. Kiedyś to było kurła.
Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska
haha 2018-10-24 14:28
czyli wychodzi na to co proponował Ricciardo-likwidacja piątkowych treningów ,jeden trening w sobote +qwale. W piatki moglaby być 2 godzinna sesja dla rezerwowych ,młodych kierowców by zbierali doswiadczenie
Diesel Power
Władze F1 chętne ograniczyć dane zespołów dla poprawy widowiska
Diesel Power 2018-10-24 19:47
O ograniczeniu ilości sesji wspomina się co jakiś czas, właśnie w celu ograniczenia kosztów i zwiększenia nieprzewidywalności wyścigów, bo zespoły będą miały mniej czasu na przygotowanie. Ma to sens, bo patrząc na aktualne wiadomości, to pierwszy trening jest instalacyjny, testuje się poprawki i wprowadza młodzików, drugi trening to głównie długie przejazdy, trzeci przygotowania do Q i szybkie kółka. Zespoły mają wszystko przygotowane, jeśli warunki są suche, to zbierają mnóstwo danych i mogą przygotować się na dziesiątki różnych ustawień na starcie. Z kolei ograniczenie komunikatów radiowych było wprowadzone kilka sezonów temu, potem zaostrzone, w końcu było tyle niewiadomych i obostrzeń, że wycofano się z tego całkowicie. Komunikaty w telewizji były ciekawe, kierowca o coś się pyta, inżynier odpowiada, że nie może odpowiedzieć na to pytanie, na kolejne też nie, aż w końcu doszło do sytuacji, że ograniczenie komunikatów spowodowało kilka niebezpiecznych momentów. Więc ta forma ograniczeń odpada.