Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę

Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę

2016-10-19 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Zespoły F1, Ross Brawn, Mercedes
Słynny Ross Brawn przyznał, że oddał funkcję szefa Mercedesa w Formule 1 po sezonie 2013 ze względu na przyjście do ekipy obecnie dowodzącego nią "Toto" Wolffa i pomagającego w kierowaniu stajnią 3-krotnego mistrza świata kierowców z lat 70. oraz 80. Nikiego Laudy, którzy zawiedli jego zaufanie. Brytyjczyk opuścił Srebrne Strzały akurat przed tym, jak zespół z Brackley zaczął dominować. Utytułowany 61-latek od tamtej pory pozostaje na emeryturze, mimo otrzymywania ofert powrotu do F1.Teraz Brawn zdradził kulisy swojego odejścia z Mercedesa w książce wydanej wspólnie z Adamem Parrem, byłym prezesem Williamsa.

Zobacz także: W Formule 1 jak na wojnie »
„W Mercedesie narzucono mi ludzi, którym nie mogłem ufać".
- tłumaczy Brawn.

„Nigdy nie wiedziałem tak naprawdę, co będą próbowali zrobić. Niki mówił mi jedno, a potem słyszałem, że mówił coś innego".
Brawn też przypomniał historię, jak został skrytykowany przez Wolffa podczas prywatnej rozmowy Austriaka z polskimi korzeniami z Colinem Kollesem. Były szef zespołów Jordan, Midland, Spyker, Force India, HRT oraz były doradca Caterhama nagrał tę konwersację i próbował szantażować nią "Toto".„Zatem przyszło mi współpracować z ludźmi, którym nie mogłem ufać, którzy już mnie zawiedli". - kontynuuje Ross.

„Na początku 2013 roku odkryłem, że zakontraktowano do zespołu Paddy'ego Lowe'a (szefa technicznego - red.). Transfer zatwierdzono w Stuttgarcie. Gdy pytałem o to Toto i Nikiego, obwiniali się nawzajem".„(...) Nie mogłem ufać tym ludziom, więc nie widziałem dla siebie przyszłości w teamie, chyba że poszedłbym na wojnę i ich usunął".

Brawn świętował z Michaelem Schumacherem wszystkie jego siedem mistrzowskich tytułów, jako dyrektor techniczny najpierw Benettona, a potem Ferrari. Następnie wygrał sezon 2009 jako szef własnego zespołu Brawn GP, stworzonego na bazie fabrycznego teamu Hondy kupionego za symbolicznego dolara.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę

Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
ASDW 2016-10-19 14:18
Brown GP mógł pozostać Brownem GP. Po co było mu było jednoczenie z Mercem? Może dzisiaj zamiast wylewać żale miałby na koncie kolejne sukcesy.
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
Jeździł 2016-10-19 14:41
by na tyłach, bez kasy merca nic by z tego nie było!!! Kupił juz gotowy perfekcyjny bolid i wydymał Hondę która miała by mistrza;-) teraz płacze ze jego wydymali :-D
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
ASDW 2016-10-19 15:42
Nie wiem czy Honda miała by mistrza. Raczej w to wątpię. Chyba to Brown wsadził tam podwójny dyfuzor.
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
SieWie1233 2016-10-19 16:05
ASDW Ale Brown robił bolid Hondy... Krótko przed sezonem Honda zrezygnowała, jak bolid już był w większej części zbudowany :-)
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
Tak czy siak 2016-10-19 16:17
bolid Hondy czy Brawn GP to jego robota. Znalazł luki w regulaminie pozwalające na podwójny dyfuzor. Czego nie zrobili inni. I co dało mu olbrzymią przewagę. Wiedział o tym doskonale. Wiedział też, że w nowym sezonie przewagę tę straci. I po roku opylił zespół Mercowi.
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
Forza Ferrari 2016-10-19 16:40
Weźcie jeszcze pod uwagę że Brawn Gp miał silnik Mercedesa. Honda w tedy nie miała zbyt udanego silnika.
Brawn opuścił Mercedesa przez Wolffa i Laudę
polindos 2016-10-19 21:23
z doświadczenia wiem że silnik mercedesa jest lepszy od konkurencji, bo jest wiele maszyn konkurencji ale żadna nie produkuje lepsze napędy jak mercedes. I nie mam na myśli jakieś małe żabki typu 1.4 16 v hondy tylko np V8 OM 502 LA jak w claasie super to jedzie