Formuła 1 » Aktualności F1 » W F1 może wrócić dmuchanie spalinami na sezon 2016

W F1 może wrócić dmuchanie spalinami na sezon 2016
W 2016 roku bolidy Formuły 1 mogą z powrotem wykorzystywać spaliny do zwiększania docisku aerodynamicznego.
Taka informacja ukazała się na oficjalnej stronie internetowej najważniejszej serii wyścigowej świata.
Technologia nadmuchu spalinami była jednym z najgłośniejszych rozwiązań, na których opierała się dominacja Red Bulla w F1, zanim nastała supremacja Mercedesa. Czerwone Byki, ale też i inne zespoły, kierowały gazy z wydechu tak, aby wspomagały dyfuzor. Stąd nazwa „dmuchany dyfuzor" dla sprytnego wynalazku.
Nadmuch spalinami stał się niemożliwy od sezonu 2014, kiedy to FIA nakazała stosować w bolidach jedną końcówkę wydechu zamiast dwóch i uściśliła jej położenie, czy wymiary. Na następny sezon wrócą dwie końcówki, aby poprawić cichy odgłos hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo.
Druga rura wydechowa będzie wypuszczać wyłącznie spaliny pochodzące z zaworu upustowego turbosprężarki. Dzięki temu pierwsza nie będzie nimi stłumiona i odda dźwięk wydobywający się prosto z silnika.
Jak się teraz okazało, FIA zezwoliła nawet na trzy rury (dwie dodatkowe).
Na F1.com wyjaśniono, że ekstra rura wydechowa (lub rury) będzie mogła zostać poprowadzona w dowolny sposób. To otwiera drogę do ponownego wykorzystania spalin dla celów aerodynamicznych.
Taka informacja ukazała się na oficjalnej stronie internetowej najważniejszej serii wyścigowej świata.
Technologia nadmuchu spalinami była jednym z najgłośniejszych rozwiązań, na których opierała się dominacja Red Bulla w F1, zanim nastała supremacja Mercedesa. Czerwone Byki, ale też i inne zespoły, kierowały gazy z wydechu tak, aby wspomagały dyfuzor. Stąd nazwa „dmuchany dyfuzor" dla sprytnego wynalazku.
Nadmuch spalinami stał się niemożliwy od sezonu 2014, kiedy to FIA nakazała stosować w bolidach jedną końcówkę wydechu zamiast dwóch i uściśliła jej położenie, czy wymiary. Na następny sezon wrócą dwie końcówki, aby poprawić cichy odgłos hybrydowych, 1,6-litrowych jednostek napędowych V6 turbo.
Druga rura wydechowa będzie wypuszczać wyłącznie spaliny pochodzące z zaworu upustowego turbosprężarki. Dzięki temu pierwsza nie będzie nimi stłumiona i odda dźwięk wydobywający się prosto z silnika.
Na F1.com wyjaśniono, że ekstra rura wydechowa (lub rury) będzie mogła zostać poprowadzona w dowolny sposób. To otwiera drogę do ponownego wykorzystania spalin dla celów aerodynamicznych.
źródło: f1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
W F1 może wrócić dmuchanie spalinami na sezon 2016
Podobne: W F1 może wrócić dmuchanie spalinami na sezon 2016




Podobne galerie: W F1 może wrócić dmuchanie spalinami na sezon 2016
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć