Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?

Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?

2013-09-24 - G. Filiks     Tagi: Vettel, Formuła 1, Christian Wolff, Mercedes
Sebastian Vettel jest w stanie zwyciężyć wszystkie pozostałe sześć wyścigów sezonu 2013.

Z taką opinią zgodził się dyrektor wykonawczy Mercedesa - Christian 'Toto' Wolff.

Vettel podczas ostatnich zawodów w Singapurze wręcz zmiażdżył rywali, niekiedy odskakując stawce o dwie sekundy na okrążeniu. As Red Bulla zdominował również dwie wcześniejsze eliminacje i Wolff przyznaje, że nie można wykluczyć triumfów mistrza świata przez całą resztę tegorocznych zmagań.
Sonda: Kto zakończy serię zwycięstw Vettela?

„Tak, zwłaszcza jeśli spojrzymy, jakie osiągi pokazał w Singapurze".
- powiedział Austriak o polskich korzeniach, spytany czy Vettela stać zwyciężyć wszystkie sześć pozostałych rund sezonu. „Jechał dwie sekundy na okrążeniu szybciej niż potrzebował. Zatem jeżeli będzie osiągał metę, może wygrywać wszystko. „Ale jeżeli ktoś zasługuje na tytuł, to właśnie on". - podkreślił.

Zwycięstwo w ostatnim wyścigu było 33. wizytą Vettela na najwyższym stopniu podium. Niemiec wyprzedził w statystykach wszech czasów Fernando Alonso. Przed nim są już tylko Ayrton Senna (41 wygranych), Alain Prost (51 wygranych) i Michael Schumacher (91 wygranych).



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
11

Komentarze do:

Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?

Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
meamea 2013-09-24 19:27
RB zawsze miało problemy we włoszech i w belgii gdzie tory są sybkie i nie potrzeba docisku, więc skoro tam wygrały to byłem pewien że tutaj w singapurze będą ostro, naprawdę ostro kosić i się nie myliłem, dziwiły mnie tylko jak zwykle (wiec już w sumie nie dziwiły) wypowiedzi ekspertów polsatu którzy mówili że tutaj na torze z wiekszym dociskiem inne bolidy mogą ich dogonić
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
miniu-666 2013-09-24 19:47
niech paluch się cieszy bo przypuszczalnie ostatnie zwycięstwa,w przyszłym sezonie nie będzie tak łatwo chyba że Newey znowu wymyśli coś genialnego ,a będą się zachwycać jaki to z palucha wspaniały kierowca. a takim bolidem to Pic by wygrywał
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
meamea 2013-09-24 20:21
a ja tam newaya nie uważam za geniusza aerodynamiki, dlaczego? bo przecież aerodynamikę można latwo , bardzo łatwo skopiować bo wystarczy popatrzeć na zewnątrz jak bolid wygląda i skopiować części, Liczy się to co jest w środku bolidu, jak jest zrobiona konstrukcja a nie aerodynamika
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
PiotreW 2013-09-24 20:33
meamea To co napisałeś jest za proste i za piękne, aby było prawdziwe. Zauważ, że jeśli jakiś zespół skopiuje np. tylne skrzydło może uzyskać gorsze wyniki niż wcześniej mimo, że inny zespół dzięki niemu przyspieszył. Znaczenie ma również wpływ różnych elementów aerodynamicznych na siebie. Wprowadzenie ulepszonego przedniego skrzydła może pogorszyć przepływ wokół innych elementów aerodynamicznych i w rezultacie ostatecznie spowolnić samochód. Poza tym jeśli chce się wygrywać to trzeba się samemu rozwijać. Jeśli będzie się tylko kopiować zawsze będzie się w tyle za innymi.
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
pioterg 2013-09-25 08:32
Ale jak można skopiować dokładnie całą aero, jak bolidy się różnią choćby wymiarami i to mocno? Sama aero to nie wszystko - aero musi dobrze chłodzić silnik, hamulce itp. Przy różnej konstrukcji bolidu nie będzie działać tak samo przednie skrzydło w RBR i w Mercedesie np. Samo tworzenie docisku to nie jedyna funkcja aerodynamiki :-)
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
meamea 2013-09-25 09:01
i o to mi właśnie chodzi, że uważa się iz rb jest takie dobre bo ma dobrą aerodynamikę dziki Neweyowi a to nie do konca jest tak bo skorupę bolidu każdy może mieć taką samą a to właśnie to co jest pod skorupą decyduje o tym jak bolid zachowuje się w różnych miejscach toru
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
pioterg 2013-09-25 09:15
Ale Newey to konstruktor, a nie gość od samego aero. Tak przy okazji, pozwolę sobie zacytować słowa Alonso. Może niektórym da to do myślenia, czy wyniki RBR to zasługa TYLKO I WYŁĄCZNIE Neweya. "On jest naprawdę bardzo dobry i buduje świetne samochody, ale był takim samym geniuszem przez pierwsze pięć lat i ich bolidy nie były tak dobre. Aby odnieść sukces potrzebujesz wielu rzeczy, włącznie z grupą inteligentnych osób, budżetem - właściwie bez tej mieszanki jest to niemożliwe."
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
Boss>OS 2013-09-25 10:28
Super sport F1 :-P , jeszcze kilka lat temu fajnie się to oglądało bo było coś co się działo . A teraz ? RBR z przodu o minute i reszta . Nudne się to stało już dawno temu .
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
meamea 2013-09-25 11:39
kiedyś cały czas ferrari wygrywało i też było nudno, dla mnie fajnie że taki zespół jak RB jest w f1, zespół który nie miał nic wspólnego z f1 a po 5 latach wzniósł się na szczyt, nie ważne czyja to sprawka czy newaya czy vetela czy helmuda, ważne że potrafili sprać tylki wyjadaczom, ale teraz znów liczę że ktoś nowy spierze tyłek RB
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
PiotreW 2013-09-25 11:45
Skorupę bolidu każdy może mieć taką samą? Mówisz o całym nadwoziu, przednim, tylnym skrzydle itd. ? No raczej nie mogą mieć wszyscy tego samego, bo idea Formuły 1 jest konstruowanie bolidów przez każdy zespół oddzielnie. Taka sytuacja byłaby szpiegostwem przemysłowym, co zresztą mieliśmy w 2007 roku.
Vettel wygra wszystkie pozostałe wyścigi?
meamea 2013-09-25 13:37
no właśnie może mieć każdy taką samą , bo skoro jest ona widoczna to nie ma problemu, ani zakazu by skopiować takie rozwiązania, to właśnie to co jest pod skorupą determinuje kształt tej skorupy a to już trudniej skopiować, więc rozwiązania czysto aerodynamiczne nie są tak ważne, przykład efekt coand'y gdzie trzeba odpowiednio poprowadzić wydech chłodzenie i znaleźć miejsce na inne czesci by wogóle z niego korzystać- czyli w zasadzie na mechanice a nie aerodynamice zdobywa się przewagę,