Formuła 1  »  Kierowcy F1  »  Timo Glock
Timo Glock

Timo Glock

2012-03-01 - W. Nogalski     Tagi: Glock

Timo Glock już w 2004 roku zadebiutował w Formule 1 w barwach Jordan Grand Prix, gdy dość niespodziewanie zastąpił słabo spisującego się Giorgio Pantano.

Glock już w swoim pierwszym wyścigu na torze w Montrealu finiszował na doskonałej siódmej pozycji, jednak dwa tygodnie później do kokpitu powrócił Pantano.

Glock w dalszym ciągu podczas piątkowych treningów spisywał się doskonale i podczas ostatnich trzech ostatnich wyścigów sezonu ponownie zastąpił Włocha.

Problemem Glocka był jednak brak sponsorów, co miało nie lada znaczenie dla borykającego się z problemami finansowymi Jordana. Timo musiał przenieść się więc za ocean do serii Champ Car, gdzie w pierwszym sezonie został uznany za najlepszego debiutanta.

W 2006 roku Glock wrócił do Europy i ścigał się w serii GP2. Niemiec zakończył pierwszy sezon na czwartym miejscu, a rok później został mistrzem. W międzyczasie Glock był kierowcą testowym BMW Sauber.

Cztery lata po swoim debiucie Timo powrócił w 2008 r. do Formuły 1 - tym w razem w barwach Toyoty. Niestety pierwsze 6 wyścigów sezonu okazało się fatalne. O punktów, kilka spektakularnych wypadków i generalnie bardzo słabe opinie fachowców. Na szczęście wydarzył się świetny występ podczas GP Węgier i sensacyjne 2 miejsce, poźniej kilka solidnych miejsc punktowanych i sezon został uratowany.Niemiec zapewne przejdzie także do historii, jako ten, który umożliwił Hamiltonowi zdobycie tytułu mistrza świata na ostatnim okrążeniu Interlagos.
W sezonie 2009 Timo Glock zdobył 24 punkty, co umieściło go na 10 miejscu w klasyfikacji kierowców. Można powiedzieć, że nie był to udany rok dla niemieckiego kierowcy. Podczas kwalifikacji do GP Japonii bolid Glocka uderzył w barierę. Kierowcy nic poważnego się nie stało, ale lekarze postanowili, że bezpieczniej będzie, jeśli nie weźmie udziału w pozostałych wyścigach sezonu. Ekipa Toyota zastąpiła go znakomicie zapowiadającym się Kamui Kobayashim.

Po zakończeniu sezonu 2009 zespół Toyota oświadczył, że wycofuje się z Formuły 1, co pozostawiło Timo Glocka na rynku kierowców. W końcu trafił pod skrzydła Richarda Bransona i w 2010 będzie kierowcą Virgin Racing.

Jeśli chodzi o sezon 2010, to niewiele można powiedzieć o jeździe Glocka. Niemiec dawał z siebie wszystko, ale bolidy Virgin były jednymi z najwolniejszych, więc jego najlepszy wynik to tylko 14. miejsce w GP Japonii.

Na sezon 2011 dostał bolid równie niekonkurencyjny, toteż dalej tułał się na szarym końcu stawki, rywalizując o pietruszkę z bolidami HRT. Prezentował zdecydowanie lepsze osiągi od nowego zespołowego partnera Jerome d'Ambrosio, ale w klasyfikacji generalnej uplasował się za Belgiem, drugi raz z rzędu na 25. lokacie. Najlepszy wynik osiągnął w deszczowym GP Kanady i GP Włoch, mijając linię mety jako piętnasty podczas obu zawodów. W trakcie sezonu Virgin został przejęty przez rosyjską markę samochodową Marrusia, a oprócz tego nawiązał współpracę technologiczną z McLarenem polegającą m. in. na wypożyczaniu tunelu aerodynamicznego Brytyjczyków, wobec czego będący niekwestionowanym liderem swojego teamu Glock postanowił podpisać z nim nowy, wieloletni kontrakt.

Rok 2012 był kolejnym spędzonym na końcu stawki. Chociaż Marussia skonstruowała może najlepszy bolid w swojej krótkiej historii, Glock długo miał z nim duże problemy, przez co okazyjnie dawał się ogrywać nowemu zespołowemu partnerowi, debiutantowi Charlesowi Pikowi. Kłopoty zdrowotne uniemożliwiły mu przystąpienie do GP Europy. Nie mając KERS, rzadko rzucał wyzwanie kierowcom bezpośredniego rywala Caterhama. W ulubionym GP Singapuru zdołał jednak wywalczyć - biorąc pod uwagę możliwości wozu - wysokie 12. miejsce, dzięki któremu zajął 20. lokatę klasyfikacji generalnej kierowców, z reprezentantów trzech najsłabszych ekip ulegając tylko Witalijowi Pietrowowi. Osiągnął metę aż 18 wyścigów.

Na sezon 2013
opuścił Formułę 1. Marussia rozwiązała z nim kontrakt za porozumieniem stron, by zatrudnić kierowcę wspieranego przez sponsorów. Glock znalazł zatrudnienie w serii DTM.
Bio - Timo Glock
Data i miejsce urodzenia18.03.1982, Lindenfels, Niemcy
Wzrost169cm
Waga64kg
Statystyki - Timo Glock
Zwycięstwa0
Punkty51
Wyścigi94
Pierwsze pola startowe
0
Podia3
Debiut
GP Australii 2004
Najlepszy wynik2. miejsce
Wyniki sezonu 2011 - Timo Glock
Australia
niesklasyfikowany
Malezja
16
Chiny
21
Turcja
nie wystartował przez awarię bolidu
Hiszpania
19
Monakoawaria
Kanada
15
Europa (Walencja)
21
Wielka Brytania
16
Niemcy
17
Węgry
17
Belgia
18
Włochy15
Singapur
uszkodził bolid w wypadku
Japonia
20
Korea
18
Indie
kolizja
Abu Zabi
19
Brazylia
niedokręcone koło
Suma punktów w 20110, 25. miejsce
Wyniki sezonu 2012 - Timo Glock
Australia14
Malezja17
Chiny19
Bahrajn
19
Hiszpania18
Monako14
Kanadaawaria hamulców
Europa (Walencja)
nie wystartował
Wielka Brytania18
Niemcy22
Węgry21
Belgia15
Włochy17
Singapur12
Japonia16
Korea 18
Indie
20
Abu Zabi
14
USA
19
Brazylia16
Suma punktów w 2012
0, 20. miejsce
Kalendarium - Timo Glock
1987Motocross
1998-1999Karting, Niemcy
2000BMW-ADAC Formula Jr Cup, 1. miejsce
2001BMW-ADAC Formula, 1. miejsce
2002Formula 3, Niemcy, 3. miejsce
2003F3 Euroseries, 5. miejsce
2004Formula 1, Jordan, 2 punkty, 19. miejsce (4 wyścigi)
2005Champ Car, 8. miejsce
2006GP2, 4. miejsce
2007GP2, 1. miejsce
Formula 1, BMW Sauber, Kierowca testowy
2008Formula 1, Toyota, 25 punktów, 10. miejsce
2009
Formula 1, Toyota, 24 punkty 10 miejsce
2010Formula 1, Virgin Racing, 0 punktów, 25. miejsce
2011
Formuła 1, Marussia Virgin Racing, 0 punktów, 25. miejsce
2012
Formuła 1, Marussia, 0 punktów, 20. miejsce
2013DTM


Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Niewiarygodny wypadek w Formule Metropolitana


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Timo Glock