Formuła 1 » Kierowcy F1 » Timo Glock

Timo Glock już w 2004 roku zadebiutował w Formule 1 w barwach Jordan Grand Prix, gdy dość niespodziewanie zastąpił słabo spisującego się Giorgio Pantano.
Glock już w swoim pierwszym wyścigu na torze w Montrealu finiszował na doskonałej siódmej pozycji, jednak dwa tygodnie później do kokpitu powrócił Pantano.
Problemem Glocka był jednak brak sponsorów, co miało nie lada znaczenie dla borykającego się z problemami finansowymi Jordana. Timo musiał przenieść się więc za ocean do serii Champ Car, gdzie w pierwszym sezonie został uznany za najlepszego debiutanta.
W 2006 roku Glock wrócił do Europy i ścigał się w serii GP2. Niemiec zakończył pierwszy sezon na czwartym miejscu, a rok później został mistrzem. W międzyczasie Glock był kierowcą testowym BMW Sauber.
Cztery lata po swoim debiucie Timo powrócił w 2008 r. do Formuły 1 - tym w razem w barwach Toyoty. Niestety pierwsze 6 wyścigów sezonu okazało się fatalne. O punktów, kilka spektakularnych wypadków i generalnie bardzo słabe opinie fachowców. Na szczęście wydarzył się świetny występ podczas GP Węgier i sensacyjne 2 miejsce, poźniej kilka solidnych miejsc punktowanych i sezon został uratowany.Niemiec zapewne przejdzie także do historii, jako ten, który umożliwił Hamiltonowi zdobycie tytułu mistrza świata na ostatnim okrążeniu Interlagos.
Po zakończeniu sezonu 2009 zespół Toyota oświadczył, że wycofuje się z Formuły 1, co pozostawiło Timo Glocka na rynku kierowców. W końcu trafił pod skrzydła Richarda Bransona i w 2010 będzie kierowcą Virgin Racing.
Jeśli chodzi o sezon 2010, to niewiele można powiedzieć o jeździe Glocka. Niemiec dawał z siebie wszystko, ale bolidy Virgin były jednymi z najwolniejszych, więc jego najlepszy wynik to tylko 14. miejsce w GP Japonii.
Na sezon 2011 dostał bolid równie niekonkurencyjny, toteż dalej tułał się na szarym końcu stawki, rywalizując o pietruszkę z bolidami HRT. Prezentował zdecydowanie lepsze osiągi od nowego zespołowego partnera Jerome d'Ambrosio, ale w klasyfikacji generalnej uplasował się za Belgiem, drugi raz z rzędu na 25. lokacie. Najlepszy wynik osiągnął w deszczowym GP Kanady i GP Włoch, mijając linię mety jako piętnasty podczas obu zawodów. W trakcie sezonu Virgin został przejęty przez rosyjską markę samochodową Marrusia, a oprócz tego nawiązał współpracę technologiczną z McLarenem polegającą m. in. na wypożyczaniu tunelu aerodynamicznego Brytyjczyków, wobec czego będący niekwestionowanym liderem swojego teamu Glock postanowił podpisać z nim nowy, wieloletni kontrakt.
Rok 2012 był kolejnym spędzonym na końcu stawki. Chociaż Marussia skonstruowała może najlepszy bolid w swojej krótkiej historii, Glock długo miał z nim duże problemy, przez co okazyjnie dawał się ogrywać nowemu zespołowemu partnerowi, debiutantowi Charlesowi Pikowi. Kłopoty zdrowotne uniemożliwiły mu przystąpienie do GP Europy. Nie mając KERS, rzadko rzucał wyzwanie kierowcom bezpośredniego rywala Caterhama. W ulubionym GP Singapuru zdołał jednak wywalczyć - biorąc pod uwagę możliwości wozu - wysokie 12. miejsce, dzięki któremu zajął 20. lokatę klasyfikacji generalnej kierowców, z reprezentantów trzech najsłabszych ekip ulegając tylko Witalijowi Pietrowowi. Osiągnął metę aż 18 wyścigów.
Na sezon 2013 opuścił Formułę 1. Marussia rozwiązała z nim kontrakt za porozumieniem stron, by zatrudnić kierowcę wspieranego przez sponsorów. Glock znalazł zatrudnienie w serii DTM.
Bio - Timo Glock | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 18.03.1982, Lindenfels, Niemcy |
Wzrost | 169cm |
Waga | 64kg |
Statystyki - Timo Glock | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 51 |
Wyścigi | 94 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 3 |
Debiut | GP Australii 2004 |
Najlepszy wynik | 2. miejsce |
Wyniki sezonu 2011 - Timo Glock | |
Australia | niesklasyfikowany |
Malezja | 16 |
Chiny | 21 |
Turcja | nie wystartował przez awarię bolidu |
Hiszpania | 19 |
Monako | awaria |
Kanada | 15 |
Europa (Walencja) | 21 |
Wielka Brytania | 16 |
Niemcy | 17 |
Węgry | 17 |
Belgia | 18 |
Włochy | 15 |
Singapur | uszkodził bolid w wypadku |
Japonia | 20 |
Korea | 18 |
Indie | kolizja |
Abu Zabi | 19 |
Brazylia | niedokręcone koło |
Suma punktów w 2011 | 0, 25. miejsce |
Wyniki sezonu 2012 - Timo Glock | |
Australia | 14 |
Malezja | 17 |
Chiny | 19 |
Bahrajn | 19 |
Hiszpania | 18 |
Monako | 14 |
Kanada | awaria hamulców |
Europa (Walencja) | nie wystartował |
Wielka Brytania | 18 |
Niemcy | 22 |
Węgry | 21 |
Belgia | 15 |
Włochy | 17 |
Singapur | 12 |
Japonia | 16 |
Korea | 18 |
Indie | 20 |
Abu Zabi | 14 |
USA | 19 |
Brazylia | 16 |
Suma punktów w 2012 | 0, 20. miejsce |
Kalendarium - Timo Glock | |
1987 | Motocross |
1998-1999 | Karting, Niemcy |
2000 | BMW-ADAC Formula Jr Cup, 1. miejsce |
2001 | BMW-ADAC Formula, 1. miejsce |
2002 | Formula 3, Niemcy, 3. miejsce |
2003 | F3 Euroseries, 5. miejsce |
2004 | Formula 1, Jordan, 2 punkty, 19. miejsce (4 wyścigi) |
2005 | Champ Car, 8. miejsce |
2006 | GP2, 4. miejsce |
2007 | GP2, 1. miejsce Formula 1, BMW Sauber, Kierowca testowy |
2008 | Formula 1, Toyota, 25 punktów, 10. miejsce |
2009 | Formula 1, Toyota, 24 punkty 10 miejsce |
2010 | Formula 1, Virgin Racing, 0 punktów, 25. miejsce |
2011 | Formuła 1, Marussia Virgin Racing, 0 punktów, 25. miejsce |
2012 | Formuła 1, Marussia, 0 punktów, 20. miejsce |
2013 | DTM |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Timo Glock
Podobne: Timo Glock




Podobne galerie: Timo Glock
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

