Formuła 1 » Aktualności F1 » Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM

Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
2018-09-21 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Glock, DTM, Kierowca F1
Formuła 1 ma obecnie słabszą stawkę kierowców niż niemiecka seria samochodów turystycznych DTM, uważa Timo Glock.
W królowej sportów motorowych teoretycznie powinni jeździć tylko najlepsi, ale w praktyce dostają się do niej również zawodnicy płacący za starty, czyli tzw. pay-driverzy. Innymi słowy, kierowcy z dużym budżetem i mniejszymi umiejętnościami. Za takich uznaje się Lance'a Strolla, Siergieja Sirotkina oraz Marcusa Ericssona. Stroll z jednej strony wygrał Europejską Formułę 3, z drugiej nie wiadomo, czy dostałby się do F1, gdyby nie pieniądze ojca Lawrence'a Strolla.
Kanadyjski miliarder niedawno przejął zespół Force India i niewątpliwie ściągnie tam syna - w miejsce uchodzącego za większy talent Estebana Ocona, któremu przez to poważnie grozi wypadnięcie z najważniejszej serii wyścigowej świata. Glock ostro skomentował całą sprawę w wywiadzie dla dziennika Rheinische Post i zasugerował, że o ile Formuła 1 ma kilku topowych kierowców, o tyle reszta stawki zaniża poziom do tego stopnia, iż całościowo nie są to już mistrzostwa najlepszych zawodników.
„Rozwój spraw jest dramatyczny. Pokazuje, że sport zmierza w złym kierunku i jest po prostu zbyt drogi". - mówi Niemiec, kiedyś kierowca F1, a dziś zawodnik DTM.
„Za dziesięć lat prawdopodobnie ktoś kupi całą Formułę Jeden, nie wiem".
Spytany, czy można nazwać F1 już serią wyścigową najbogatszych, nie najlepszych, Glock odpowiada: „Oczywiście najlepsze zespoły mają najlepszych kierowców na świecie. Ale przy całej reszcie coraz bardziej można stawiać znak zapytania".
„W F1 są aktualnie dwie stajnie odjeżdżające pozostałym - Ferrari i Mercedes. Potem jest długo nic i Red Bull. Później bardzo długo nic i reszta. Myślę, że średni poziom jazdy jest w tej chwili wyższy w DTM".
W królowej sportów motorowych teoretycznie powinni jeździć tylko najlepsi, ale w praktyce dostają się do niej również zawodnicy płacący za starty, czyli tzw. pay-driverzy. Innymi słowy, kierowcy z dużym budżetem i mniejszymi umiejętnościami. Za takich uznaje się Lance'a Strolla, Siergieja Sirotkina oraz Marcusa Ericssona. Stroll z jednej strony wygrał Europejską Formułę 3, z drugiej nie wiadomo, czy dostałby się do F1, gdyby nie pieniądze ojca Lawrence'a Strolla.
Kanadyjski miliarder niedawno przejął zespół Force India i niewątpliwie ściągnie tam syna - w miejsce uchodzącego za większy talent Estebana Ocona, któremu przez to poważnie grozi wypadnięcie z najważniejszej serii wyścigowej świata. Glock ostro skomentował całą sprawę w wywiadzie dla dziennika Rheinische Post i zasugerował, że o ile Formuła 1 ma kilku topowych kierowców, o tyle reszta stawki zaniża poziom do tego stopnia, iż całościowo nie są to już mistrzostwa najlepszych zawodników.
„Rozwój spraw jest dramatyczny. Pokazuje, że sport zmierza w złym kierunku i jest po prostu zbyt drogi". - mówi Niemiec, kiedyś kierowca F1, a dziś zawodnik DTM.
„Za dziesięć lat prawdopodobnie ktoś kupi całą Formułę Jeden, nie wiem".
„W F1 są aktualnie dwie stajnie odjeżdżające pozostałym - Ferrari i Mercedes. Potem jest długo nic i Red Bull. Później bardzo długo nic i reszta. Myślę, że średni poziom jazdy jest w tej chwili wyższy w DTM".
źródło: rp-online.de
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
16
Komentarze do:
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
Gal 2018-09-21 15:44
Słusznie pan prawisz panie Glock
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
daro123 2018-09-21 17:12
Dobrze mówi, może po za tym że RB jest tuż za pierwszą dwójką, pokazał to w ostatnim GP
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
panafinea 2018-09-21 20:29
@daro123: racja, bykom dużo nie brakuje, poza tym Glock mówi jak jest naprawdę.
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
janok01 2018-09-21 20:58
taaa, Glock, Wehrlein,Di Resta. mistrzowie f!
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
@up 2018-09-21 21:04
twój stary to nawet butów by im nie mógł wyczyścić bo nie jego godny (a żeby ich buty nie były brudne to wyczyściła by im twoja stara)
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
PayDriver 2018-09-21 22:51
W sumie to wina koncernów samochodowych, które przeforsowały drogą i awaryjną technologię hybrydową do Formuły 1. I o ile producentów samochodów na to stać, o tyle mniejsze klienckie zespoły ledwo wiążą koniec z końcem. I muszą zatrudniać paydriverów żeby nie zbankrutować.
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
@up@up 2018-09-21 22:53
Stary , i po co tak piero**** ? jak mozna tak obrazac ludzi nie znając ich tylko dlatego ze koles mał CZELNOSC napisac cos co tobie nie pasuje? ....... Wytlumacz to jeden z was choć raz , po co obrazacie? Nie umiecie ZAORAC kogokolwiek inaczej? Na prawde nie czaicie ze TO WY przegrywacie jak wchodzicie w obrazanie?!? Jesli nie to współczuje ogarnięcia.... Ułóż sobie to równanie kto pokazuej sie jako **** w tym zestawieniu... Skad wiesz kim jest jego stary i co robił? Moze np jest inzynierem lotnictwa jak moj ojciec który projektował silniki w MELu wiec sory , ale akurat uwazam ze wiedzą to akurat taki kierowca jak GLOK moze mojemu staremu buty czyscić .... Zenada poziom ludzi , kto cos napisze co sie jednemu nie podoba to go zjedzie zamiast powiedziec CZEMu nie ma racji - stawiacie ludzi tu komentujacych chyba w 100% w swietle totalnych nieuków, cwiercinteligentów i totalnych bałwanów ... brawo brawo , szkoda ze nie sygnujecie tego swoim ryjem z FB np , no wtedy to bys moze choc troche zmazał tchórzostwo ....
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
@paydriver 2018-09-21 22:56
Racja! Dokaldnie tak jest! Gdyby nie wpierdzielili tyle niepotrzebnych rzeczy do F1 to łatwiej byłoby innym rywalizować. No ale oni wolą zamknąc się w swoim piekiełku i narzekac na wszystko tylko nie na swoje decyzje...
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
Skoczek120 2018-09-21 23:53
Obecny poziom F1 faktycznie jest słaby, a głównym tego powodem było wprowadzenie tych niewypałów w postaci V6-stek Turbo. Przez to mamy ogromną dysproporcję w osiągach bolidów, a biedniejsze ekipy ledwie wiążą koniec z końcem. Tytuł mistrza kierowców w ogóle nie jest specjalnie wartościowy, skoro kilku kierowców z czołówki bez problemu dubluje resztę. :-P A idź Pan w ch...
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
Skoczek120 2018-09-21 23:53
Jak dla mnie to F1 skończyła się na sezonie 2013. Obecnie to parodia Hybdrid. :-P
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
@Skoczek120 czy inny Kami 2018-09-22 06:56
Powiedz mi jedno. Jak wygrywał Vettel to który tytuł był bardziej wartościowy? Skoro dla Ciebie F1 skończyła się na sezonie 2013 to po kiego oglądasz, a do tego łazisz po forach i gdaczesz bo nie wygrywa żaden Twój niemiecki idol. Dla Ciebie wciąż Massa jest mistrzem. Buahahaha co za ćwok z Ciebie.
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
@up 2018-09-22 08:44
dlaczego go wyzywałeś? nazywanie kogoś ćwokiem pokazuje jakim śmieciem jesteś (w tym momencie nazywanie kogoś śmieciem nie jest obrazą a zwykłym nazwaniem rzeczy po imieniu)
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
Jakatakaf1 2018-09-22 08:47
Brawo Timo ma rację
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
@up@up 2018-09-23 11:34
Spod jakiego kamienia wylazłeś karaluchu?
Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM
Skoczek120 2018-09-26 06:39
@Skoczek 120 @up - po pierwsze mógłbyś wystąpić pod jakimś sensownym i rozpoznawalnym nickiem. Czyżbyś wstydził się swojej osoby? Za Vettelem nigdy specjalnie nie przepadałem - mam nadzieje, że Leclerc pokaże mu, gdzie jego miejsce. Nie ma to nic do rzeczy - od początku byłem przeciwny rewolucji silnikowej, która była totalnie dla tej serii nietrafiona. :-P
Podobne: Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM




Podobne galerie: Glock: Kierowcy F1 jeżdżą na niższym poziomie niż zawodnicy DTM



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter