Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Sebastian Vettel w świetnym stylu rozpoczął współpracę z Red Bull Racing uzyskując najlepszy czas podczas drugiego dnia testów zimowych, które w tym tygodniu rozpoczęły się na torze w Barcelonie.
Młody Niemiec w bolidzie zgodnym z przepisami na sezon 2008, ale wyposażonym w opony bez bieżnika, jako jedyny zszedł poniżej 1:20s i zostawił z tyłu trzech kierowców Toro Rosso - Takumę Sato, Sebastiena Bourdais i Sebastiena Buemi, którzy w dalszym ciągu walczą o miejsce w podstawowym składzie. Kierowca testowy McLarena Gary Paffett zakończył dzień na piątej lokacie pracując zarówno z bolidem MP4-23 jak i wersją MP4-23K wyposażoną w system odzyskiwania energii kinetycznej KERS.
Zespół w Woking ze względów bezpieczeństwa przedwcześnie zmuszony był jednak zakończyć prace z KERS w związku z niewielkim wyciekiem oleju.
Robert Kubica podobnie jak wczoraj był szybszym z kierowców BMW Sauber tym razem zdecydowanie dystansując Nicka Heidfelda, który stracił do Polaka niemal półtorej sekundy.
Robert w dalszym ciągu koncentrował się na pracach nad aerodynamiką oraz nowymi oponami, a Heidfeld jeździł bolidem wyposażonym w system KERS.
„Oczywiście straciliśmy sporo docisku w porównaniu do tegorocznego wozu”, powiedział Kubica. „Ale ponieważ zamieniliśmy opony rowkowane na slicki, przyczepność w wolnych zakrętach jest zdecydowanie większa.”
„Jeśli się postaramy, różnica w czasach pomiędzy bolidami z 2008 i 2009 roku nie powinna być duża.”
Nico Rosberg był dziś jedynym kierowcą Williamsa na torze i zakończył dzień na siódmym miejscu tuż przed Jensonem Buttonem w Hondzie.
Lucas di Grassi podczas swojego drugiego dnia w bolidzie japońskiej stajni pokonał aż 110 okrążeń notując dziesiąty wynik. Jutro jego miejsce zajmie Bruno Senna.
Renault kontynuowało przygotowania do nowego sezonu z Nelsonem Piquetem i Geido van der Garde koncentrując się głównie na ewaluacji nowych opon. Podobny cel przyświecał kierowcom Ferrari, którzy poza oponami pracowali także nad niezawodnością silnika i skrzyni biegów. Nelson Piquet Jr, Geido van der Garde, Luca Badoer i Marc Gene zajęli odpowiednio pozycje od 10. do 13.
„Pozbyliśmy się tylu elementów, ile było możliwe, aby jak najlepiej odzwierciedlić docisk, którym będziemy dysponowali w przyszłym sezonie”, powiedział Gene.
„W centrum naszej uwagi stały jednak slicki. Niestety nie byłem w stanie ich bezpośrednio porównać ze starymi oponami, ale wygląda na to, że dzięki dodatkowej przyczepności powinniśmy zniwelować straty w aerodynamice.”
„Pracowałem również nad ustawieniami próbując zrozumieć zachowanie bolidu na nowych oponach. Luca pracował nad niezawodnością - szczególnie silnika, który w przyszłym sezonie będzie musiał przetrwać dwukrotnie większy dystans.”
Pedro de la Rosa zamienił dziś McLarena na napędzany silnikiem Ferrari bolid Force India F1. Hiszpan zakończył dzień na ostatniej pozycji.
Młody Niemiec w bolidzie zgodnym z przepisami na sezon 2008, ale wyposażonym w opony bez bieżnika, jako jedyny zszedł poniżej 1:20s i zostawił z tyłu trzech kierowców Toro Rosso - Takumę Sato, Sebastiena Bourdais i Sebastiena Buemi, którzy w dalszym ciągu walczą o miejsce w podstawowym składzie. Kierowca testowy McLarena Gary Paffett zakończył dzień na piątej lokacie pracując zarówno z bolidem MP4-23 jak i wersją MP4-23K wyposażoną w system odzyskiwania energii kinetycznej KERS.
Zespół w Woking ze względów bezpieczeństwa przedwcześnie zmuszony był jednak zakończyć prace z KERS w związku z niewielkim wyciekiem oleju.
Robert Kubica podobnie jak wczoraj był szybszym z kierowców BMW Sauber tym razem zdecydowanie dystansując Nicka Heidfelda, który stracił do Polaka niemal półtorej sekundy.
Robert w dalszym ciągu koncentrował się na pracach nad aerodynamiką oraz nowymi oponami, a Heidfeld jeździł bolidem wyposażonym w system KERS.
„Jeśli się postaramy, różnica w czasach pomiędzy bolidami z 2008 i 2009 roku nie powinna być duża.”
Nico Rosberg był dziś jedynym kierowcą Williamsa na torze i zakończył dzień na siódmym miejscu tuż przed Jensonem Buttonem w Hondzie.
Lucas di Grassi podczas swojego drugiego dnia w bolidzie japońskiej stajni pokonał aż 110 okrążeń notując dziesiąty wynik. Jutro jego miejsce zajmie Bruno Senna.
Renault kontynuowało przygotowania do nowego sezonu z Nelsonem Piquetem i Geido van der Garde koncentrując się głównie na ewaluacji nowych opon. Podobny cel przyświecał kierowcom Ferrari, którzy poza oponami pracowali także nad niezawodnością silnika i skrzyni biegów. Nelson Piquet Jr, Geido van der Garde, Luca Badoer i Marc Gene zajęli odpowiednio pozycje od 10. do 13.
„Pozbyliśmy się tylu elementów, ile było możliwe, aby jak najlepiej odzwierciedlić docisk, którym będziemy dysponowali w przyszłym sezonie”, powiedział Gene.
„W centrum naszej uwagi stały jednak slicki. Niestety nie byłem w stanie ich bezpośrednio porównać ze starymi oponami, ale wygląda na to, że dzięki dodatkowej przyczepności powinniśmy zniwelować straty w aerodynamice.”
„Pracowałem również nad ustawieniami próbując zrozumieć zachowanie bolidu na nowych oponach. Luca pracował nad niezawodnością - szczególnie silnika, który w przyszłym sezonie będzie musiał przetrwać dwukrotnie większy dystans.”
Pedro de la Rosa zamienił dziś McLarena na napędzany silnikiem Ferrari bolid Force India F1. Hiszpan zakończył dzień na ostatniej pozycji.
Test - Barcelona, 18.11.2008 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Ilość okrązeń | |||
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:19.751 | 70 | ||
2. | Sato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.017 | 79 | ||
3. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.034 | 48 | ||
4. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.223 | 99 | ||
5. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:21.340 | 31 | ||
6. | Kubica | BMW-Sauber | 1:21.521 | 76 | ||
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.525 | 113 | ||
8. | Button | Honda | 1:21.770 | 110 | ||
9. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:22.073 | 58 | ||
10. | di Grassi | Honda | 1:22.283 | 110 | ||
11. | Piquet | Renault | 1:22.348 | 85 | ||
12. | Badoer | Ferrari | 1:22.425 | 127 | ||
13. | Gene | Ferrari | 1:22.772 | 31 | ||
14. | Heidfeld | BMW-Sauber | 1:22.945 | 81 | ||
15. | van der Garde | Renault | 1:23.250 | 37 | ||
16. | de la Rosa | Force India-Ferrari | 1:23.499 | 86 |
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
11
Komentarze do:
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
BMW16 2008-11-18 19:39
Nie jets żle. Jest pozycję wyżej niż wczoraj. BMW jeżdzilo z KERS, a Kubica nie. Czy to celowe ? Czy przypadek ?
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
zamot 2008-11-18 20:09
Celowe, chca go wygryźć i na jego miejsce wstawić Christiana Albersa. Pisali o tym na onecie i wp...
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Invincible 2008-11-18 20:41
"Pisali o tym na onecie i wp" na WP i Onecie piszą dużo głupich rzeczy. Może zaczniesz się jeszcze powoływać na "Fakt"?
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Arrczi 2008-11-18 20:57
To co tu robisz? Czytaj na Onecie ;-)
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
beeper 2008-11-18 20:58
Oj przestańcie, jeden testował aerodynamikę, drugi KERS i już, to jest ZESPÓŁ!!!!
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
ark76 2008-11-18 20:58
@Invincible,
kurde, nie poznałbyś ironii nawet jak by cię z głośnym plaskiem uderzyła w czoło.
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Flanker 2008-11-18 22:02
"Celowe, chca go wygryźć i na jego miejsce wstawić Christiana Albersa. Pisali o tym na onecie i wp..."
Ludzie przecież widać, słychać i czuć w tym 100kg ironii.
Ja jestem bardzo "rad" z tego, że BMW ma już tak zaawansowany wechikuł.
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
slakoz 2008-11-18 22:21
Dopóki wszyscy nie będą jeździć nowym wozem to te wyniki treningów nic nie mówią. Silniki które będą musiały wytrzymać dwukrotnie większy dystans, też będą słabsze aby podnieść niezawodność - nie oszukujmy się. Do tego jeszcze ukrywanie rzeczywistej prędkości... i możemy sobie wróżyć z fusów :-)
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
zenthurio 2008-11-19 09:14
Tak btw, co uwazniejsi zauwaza, ze bolid ktorym jezdza wyglada nieco jak F1.06 z innymi skrzydlami :> Pokrywa silnika jest z F1.08
Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
falth 2008-11-19 12:08
"Pokrywa silnika jest z F1.08 " nie możliwe bo nie jest ona zgodna z przyszłorocznymi przepisami
Podobne: Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Drugie testy F1 przed sezonem 2018 - rewelacyjny czas Vettela przedostatniego dnia, Kubica szybszy od Strolla »
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2018 - Ferrari przejmuje inicjatywę drugiego dnia, Kubica szybszy od Sirotkina »
II testy F1 przed sezonem 2019 - Vettel minimalnie szybszy od Hamiltona ostatniego dnia, Kubica najwolniejszy »
II testy F1 przed sezonem 2019 - McLaren znów pierwszy, Kubica jedenasty, Vettel się rozbił »
Podobne galerie: Testy - Barcelona: Vettel najszybszy, Kubica szósty
Testy F1 po GP Hiszpanii 2018 »
Drugie testy F1 przed sezonem 2018 »
Pierwsze testy F1 przed sezonem 2018 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć