Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy - Barcelona: Kubica siódmy w radykalnym bolidzie

Testy - Barcelona: Kubica siódmy w radykalnym bolidzie
2008-11-17 - W. Nogalski Tagi: Kubica, BMW Sauber, Barcelona, Wyniki, Testy F1
Takuma Sato powrócił w wielkim stylu uzyskując najlepszy czas podczas pierwszego dnia testów w Barcelonie, podczas którego na torze pojawiły się wszystkie zespoły oprócz Toyoty.
Poza etatowymi kierowcami i kierowcami testowymi na torze pojawili się zawodnicy, którzy wciąż liczą na miejsce w jednym z zespołów w przyszłym sezonie. Najlepiej zaprezentował się Sato, który z czasem 1:20.763s był minimalnie szybszy od drugiego kierowcy Toro Rosso Sebastiena Buemiego. Obaj kierowcy spod znaku czerwonego byka jeździli jednak bolidami zgodnymi ze starymi przepisami, ale wyposażonymi w opony typu slick. Alex Wurz w Hondzie był trzeci, a kierowcy testowi McLarena Pedro de la Rosa i Gary Paffett zajęli odpowiednio czwartą i szóstą pozycję, a rozdzielił ich Luca Badoer w Ferrari wyposażonym w okrojoną aerodynamikę. Marc Gene w drugim Ferrari F2008K był czternasty.
Wydarzeniem dnia były jednak radykalnie wyglądające bolidy BMW Sauber wyposażone w aerodynamikę zgodną z przyszłorocznymi przepisami. Robert Kubica uzyskał siódmy czas, Christian Klien, którego bolid dodatkowo był wyposażony w system KERS, był dziesiąty. Głównym celem kierowców BMW Sauber podczas pierwszego dnia testów było zebranie jak największej ilości informacji w ramach przygotowań do przyszłego sezonu. Kubica i Klien przeprowadzili również szereg testów porównawczych różnych elementów aerodynamicznych i mechanicznych oraz zaznajamiali się z nowymi oponami bez bieżnika.
„Zdobywamy coraz więcej doświadczeń z systemem KERS”, powiedział Klien, „ale wciąż mamy przed sobą sporo pracy związanej z jego dostrajaniem.”
Pięciokrotny rajdowy mistrz świata Sebastien Loeb uzyskał świetny ósmy czas i był zaledwie 1.5 sekundy wolniejszy od Sato. Francuz był zdecydowanie szybszy od debiutującego za kierownicą bolidu F1 Bruno Senny, który był dopiero piętnasty.
Poza etatowymi kierowcami i kierowcami testowymi na torze pojawili się zawodnicy, którzy wciąż liczą na miejsce w jednym z zespołów w przyszłym sezonie. Najlepiej zaprezentował się Sato, który z czasem 1:20.763s był minimalnie szybszy od drugiego kierowcy Toro Rosso Sebastiena Buemiego. Obaj kierowcy spod znaku czerwonego byka jeździli jednak bolidami zgodnymi ze starymi przepisami, ale wyposażonymi w opony typu slick. Alex Wurz w Hondzie był trzeci, a kierowcy testowi McLarena Pedro de la Rosa i Gary Paffett zajęli odpowiednio czwartą i szóstą pozycję, a rozdzielił ich Luca Badoer w Ferrari wyposażonym w okrojoną aerodynamikę. Marc Gene w drugim Ferrari F2008K był czternasty.
Wydarzeniem dnia były jednak radykalnie wyglądające bolidy BMW Sauber wyposażone w aerodynamikę zgodną z przyszłorocznymi przepisami. Robert Kubica uzyskał siódmy czas, Christian Klien, którego bolid dodatkowo był wyposażony w system KERS, był dziesiąty. Głównym celem kierowców BMW Sauber podczas pierwszego dnia testów było zebranie jak największej ilości informacji w ramach przygotowań do przyszłego sezonu. Kubica i Klien przeprowadzili również szereg testów porównawczych różnych elementów aerodynamicznych i mechanicznych oraz zaznajamiali się z nowymi oponami bez bieżnika.
Pięciokrotny rajdowy mistrz świata Sebastien Loeb uzyskał świetny ósmy czas i był zaledwie 1.5 sekundy wolniejszy od Sato. Francuz był zdecydowanie szybszy od debiutującego za kierownicą bolidu F1 Bruno Senny, który był dopiero piętnasty.
Test - Barcelona, 17.11.2008 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Ilość okrązeń | |||
1. | Sato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.763 | 121 | ||
2. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.071 | 117 | ||
3. | Wurz | Honda | 1:21.198 | 77 | ||
4. | de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.417 | 65 | ||
5. | Badoer | Ferrari | 1:22.038 | 93 | ||
6. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:22.235 | 47 | ||
7. | Kubica | BMW-Sauber | 1:22.341 | 56 | ||
8. | Loeb | Red Bull-Renault | 1:22.503 | 82 | ||
9. | Piquet | Renault | 1:22.560 | 80 | ||
10. | Klien | BMW-Sauber | 1:22.883 | 53 | ||
11. | Hulkenberg | Williams-Toyota | 1:23.467 | 116 | ||
12. | Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:23.794 | 86 | ||
13. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:23.832 | 88 | ||
14. | Gene | Ferrari | 1:24.117 | 32 | ||
15. | Senna | Honda | 1:24.343 | 39 | ||
16. | van der Garde | Renault | 1:24.908 | 27 | ||
17. | di Grassi | Honda | 1:25.512 | 48 |
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Testy - Barcelona: Kubica siódmy w radykalnym bolidzie
Podobne: Testy - Barcelona: Kubica siódmy w radykalnym bolidzie




Podobne galerie: Testy - Barcelona: Kubica siódmy w radykalnym bolidzie


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć