Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Standardowy KERS od 2010 roku?
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Wraz z wprowadzeniem systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) od początku przyszłego sezonu, wszystkie zespoły od miesięcy ciężko pracują nad rozwojem nowej dla siebie technologii.
KERS chociaż jest jednym z kluczowych elementów, na których ma opierać się Formuła 1 przyszłości, kosztuje zespoły krocie. Według różnych szacunków czołowe zespoły wyłożyły na przygotowanie swoich wersji KERS po kilkadziesiąt milionów dolarów. Jednakże mimo globalnego kryzysu finansowego i radykalnych cięć kosztów, Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) nie zgodziła się na odroczenie wprowadzenia KERS w czasie. Mówi się jednak, że od sezonu 2010 wiele w tej kwestii może się zmienić.
„KERS pozostaje częścią przepisów na sezon 2009 i w dalszym ciągu jego użycie nie będzie wymagane”, czytamy w oświadczeniu FIA. „Na 2010 rok Stowarzyszenie Zespołów F1 (FOTA) rozważa jednak wprowadzenie standardowego systemu KERS.”
Nawet jeśli FOTA przegłosuje standaryzację KERS, na taką propozycję może nie zgodzić się FIA, która przyznałaby się tym samym do błędu, ponieważ KERS wedle podstawowych założeń miał być technologią, która rozwijana w F1 znalazłaby później zastosowanie w produkcji seryjnej.
Chociaż każdy standardowy komponent pociąga za sobą znaczną redukcję kosztów, standaryzacja KERS oznacza znaczne ograniczenie prac nad nową technologią, z którą niektórzy producenci wiązali spore nadzieje.
	
	
	
	
						
					
					
KERS chociaż jest jednym z kluczowych elementów, na których ma opierać się Formuła 1 przyszłości, kosztuje zespoły krocie. Według różnych szacunków czołowe zespoły wyłożyły na przygotowanie swoich wersji KERS po kilkadziesiąt milionów dolarów. Jednakże mimo globalnego kryzysu finansowego i radykalnych cięć kosztów, Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) nie zgodziła się na odroczenie wprowadzenia KERS w czasie. Mówi się jednak, że od sezonu 2010 wiele w tej kwestii może się zmienić.
„KERS pozostaje częścią przepisów na sezon 2009 i w dalszym ciągu jego użycie nie będzie wymagane”, czytamy w oświadczeniu FIA. „Na 2010 rok Stowarzyszenie Zespołów F1 (FOTA) rozważa jednak wprowadzenie standardowego systemu KERS.”
Nawet jeśli FOTA przegłosuje standaryzację KERS, na taką propozycję może nie zgodzić się FIA, która przyznałaby się tym samym do błędu, ponieważ KERS wedle podstawowych założeń miał być technologią, która rozwijana w F1 znalazłaby później zastosowanie w produkcji seryjnej.
Chociaż każdy standardowy komponent pociąga za sobą znaczną redukcję kosztów, standaryzacja KERS oznacza znaczne ograniczenie prac nad nową technologią, z którą niektórzy producenci wiązali spore nadzieje.
źródło: f1-live.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Standardowy KERS od 2010 roku?
Podobne: Standardowy KERS od 2010 roku?
				 Kobayashi przesunięty za zignorowanie wezwania FIA »
Kobayashi przesunięty za zignorowanie wezwania FIA »
					
					 Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS »
Zespoły zastanawiają sie nad powrotem do systemu KERS »
					
					 Di Montezemolo za mniejszymi wydatkami kosztem łagodnieszych przepisów »
Di Montezemolo za mniejszymi wydatkami kosztem łagodnieszych przepisów »
					
					 Briatore: FOTA chce delegalizacji KERS »
Briatore: FOTA chce delegalizacji KERS »
					
				Podobne galerie: Standardowy KERS od 2010 roku?
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 FIA padnie ofiarą własnych pomysłów dot. standaryzacji?
FIA padnie ofiarą własnych pomysłów dot. standaryzacji? 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Grand Prix Węgier - Hungaroring - Pitbabes
Grand Prix Węgier - Hungaroring - Pitbabes  Grand Prix Singapuru - Pitbabes
Grand Prix Singapuru - Pitbabes  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Tapety Wiesmann
Tapety Wiesmann  
 
			
 
 
			