Rosyjska grupa Midland zakupiła zespół Jordan Grand Prix przed sezonem 2005. W 2006 zespół MF1 Racing jako pierwszy reprezentował Rosję w Formule 1.
Midland szukał przede wszystkim okazji na wypromowanie marki. Zespół liczył, że włoski producent Dallara wspomoże go w budownie bolidu, jednak ze współpracy nic nie wyszło. Z ograniczonymi zasobami sezon 2006 okazał się bardzo ciężki. Kierowcy Albers i Monteiro stali na podobnym poziomie - tak podobnym, że czasem dochodziło między nimi do kolizji. W żadnym punkcie sezonu zespół nawet nie otarł się o punkty i ustępował nawet najsłabszym zespołom Toro Rosso i Super Aguri.
Podczas Grand Prix Włoch ogłoszono, że holenderski producent samochodów Spyker kupił zespół Midland, kończąc przygodę rosyjskiego oligarchy Alexa Schneidera z Formułą 1. Pod koniec 2006 roku zespół zapewnił sobie silniki Ferrari i zatrudnił Mike'a Gascoyne'a - byłego Dyerktora Technicznego Toyoty, który na pewno poważnie wzmocni słaby w ostatnich latach zespół.
Bolid nie był zbyt udaną konstrukcją i kierowcy zespołu zdobyli jedynie jeden punkt. Pod koniec sezonu 2007 zespół został sprzedany i w 2008 roku wystartował już jako Force India
Dane podstawowe - Spyker F1 | |
---|---|
Nazwa zespołu | Spyker F1 Ferrari |
Główny sponsor | Ethiad |
Lokalizacja | Silverstone, Anglia |
Miejsce w 2007 | 10 |
Kierowcy - Spyker F1 | |
Numer 21 | Adrian Sutil |
Numer 22 | Christijan Albers |
Struktura organizacyjna - Spyker F1 | |
Szef zespołu | Michiel Mol |
Dyrektor Techniczny | Mike Gascoyne |
Główny Projektant | John McQuilliam |
Dyrektor ds. Aerodynamiki | Simon Phillips |
Dyrektor ds. Silników | Ferrari |
Statystyki - Spyker F1 | |
Pierwszy wyścig | 2007 |
Mistrzostwa konstruktorów | 0 |
Mistrzostwa kierowców | 0 |
Zdobyte punkty | 1 |
Ilość wyścigów | 17 |
Ilość zwycięstw | 0 |
Ilość Pole Position | 0 |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Spyker F1 Ferrari








