Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza

Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza

2015-01-15 - G. Filiks     Tagi: Silniki, V6 turbo, Formuła 1, Ferrari, Monza, V8, V12, V10
Formuła 1 cały czas rozwija się technologicznie, ale wraz z tym jej bolidy coraz bardziej tracą ryk, który tak kochają kibice. O tym jak bardzo pogorszył się dźwięk najlepszych bolidów wyścigowych świata możecie przekonać się oglądając poniższy filmik. Pewien fan sporządził ciekawe porównanie różnych silników Ferrari w samochodach F1 włoskiej marki pędzących po torze Monza, czyli "Świątyni prędkości".

Posłuchajcie, jak brzmi obecne V6 turbo wspomagane ERS przy V8 z lat 2006-2013, V10 z lat 2000-2005, a ostatecznie V12, które huczały do końca sezonu 1999.
 
Na torze dźwięk V6 turbo jest lepszy niż w telewizji, ale i tak daleko mu do brzmienia starych motorów. Szczęśliwie jest nadzieja na renesans ryku bolidów F1. Jak pisaliśmy niedawno, królowa sportów motorowych rozważa "podrasowanie" nowych jednostek napędowych do 1000 koni mechanicznych, a jednocześnie wzmocnienie ich cichego odgłosu.
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze MonzaSilniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
Najbardziej prawdopodobny moment wprowadzenia planowanych ku temu modyfikacji do V6 turbo to sezon 2017.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza

Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
tezecik 2015-01-15 15:36
słuchając na słuchawkach, aż ciarki przechodzą
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
Fredek 2015-01-15 16:03
V10 najlepszy potem V8, V12 no i na końcu V6
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
dami 2015-01-15 16:17
Dźwięk silnika v10 to muzyka dla uszu :-) i oczywiscie powoduje ze przechodza ciarki :-). Jak dobrze ze sa nagrania w ktorych mozna ich posluchac i pokazac kiedys kibicujacemu synowi czym kiedys jezdzili kierowcy F1 i jak to brzmialo :-) Mam tylko nadzieje ze v6 poprawia w jakims stopniu jesli chodzi o moc i dzwiek oraz zwieksza obroty, teraz da sie slychac tylko motorow mercedesa ale im tez brakuje sporo do dobrego dzwieku.
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
pepe42 2015-01-15 18:55
Każdy dobry po za V6 turbo
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
tico 2015-01-16 11:10
Dźwięk V6 turbo,to pierdziawa w porównaniu z V8,V10,V12
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
PolJaSam 2015-01-17 18:18
Też słuchałem w słuchawkach, vol. na max., i aż mnie wcisnęło.... Moim zdaniem im dawniej tym piękniej. V12 to wręcz miód na uszy!
Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
speedsystem 2015-01-17 21:23
v10 super v6 porażka F1
Podobne: Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
Podobne galerie: Silniki w F1 - porównanie odgłosu V6 turbo, V8, V10 i V12 w bolidach Ferrari na torze Monza
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari