Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o zamrożeniu rozwoju silników w F1

Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1

2014-12-10 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Silniki, V6 turbo
Ferrari i Renault chcą wydłużyć sobie czas ulepszania silników V6 turbo na sezon 2015 Formuły 1 wykorzystując lukę w regulaminie technicznym serii, donosi brytyjski serwis Autosport.

Rywale dominującego Mercedesa niezdolni przekonać go do zgody na złagodzenie "zamrożenia" rozwoju jednostek napędowych w trakcie sezonu, zwęszyli sposób, by je obejść.
Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o zamrożeniu rozwoju silników w F1Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o zamrożeniu rozwoju silników w F1
Okazuje się, że w przepisach F1 nie ma konkretnej daty homologacji przyszłorocznych wersji silników, a tylko zapis, według którego jednostka na sezon 2015 nie może być użyta w więcej niż jednej specyfikacji.

Ferrari oraz Renault wymyślili więc, aby rozpocząć następny sezon na tegorocznym motorze, za to potem wprowadzić nową wersję silnika bardziej usprawnioną niż zdążyliby ją rozwinąć na pierwszy wyścig.
Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o zamrożeniu rozwoju silników w F1Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o zamrożeniu rozwoju silników w F1
Bądź co bądź Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) nie zgadza się z taką intepretacją regulaminu i walczy o niedopuszczenie do skorzystania z niej.

„Sprawa wciąż jest omawiana, ale rozwiążemy ją przed startem sezonu".
- cytuje Autosport rzecznika prasowego Federacji.
Znalezionej luki nie może wykorzystać Honda, ponieważ nie ma swojego silnika w tegorocznej wersji, której McLaren mógłby używać przez pierwsze wyścigi.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1

Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
ekwador15 2014-12-10 10:54
FIA się nie zgodzi, bo wg ich interpretacji to co pojawi się na pierwszy wyścig musi mieć homologację, a regulamin dopuszcza jedną homologację na rok. Wg słów FIA, z taką jednostką jak pojadą w Australii, to taką będą musieli użyć do końca sezonu. Ale w sumie stara jednostka z tego roku nie musi być chyba drugi raz homologowana, więc przepis o jednej homologacji na rok zostanie dotrzymany niezależnie, kiedy tą jedną szanse wykorzystają producenci silników - tak jak mówi news, mogą to zrobić choćby w połowie sezonu. Ale w sumie żadne to pocieszenie, tak samo jak chce postąpić Renault i Ferrari, tak samo może zrobić Mercedes zwlekając z homologacją i poprawiając swój silnik tak długo jak inni producenci. Honda musi homologować do 28 lutego z racji tego, że są po raz pierwszy i nie mają homologacji z tamtego roku.
Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
Mikolo1 2014-12-10 12:10
Dobry patent :-) Co im FIA zrobi? Wyrzuci ich z F1 za to, że nie złamali przepisów? Merc sam ze sobą się bedzie ściagał a oni niech sobie założą "Real F" i tam kręcą silniki na maksa.
Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
@Mikolo1 2014-12-10 13:24
Chyba nie rozumiesz sytuacji - są inne zapisy regulaminu, wg których TYLKO JEDNA jednostka ma homologację na dany rok - w związku z tym jeśli wystartują na 'starym' siilniku, nie będzie mowy o żadnych zmiany tego silnika na inny :-)
Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
Adeo 2014-12-10 22:47
Szkoda, ze nic nie da sie zrobić z tymi durnymi przepisami.
Podobne: Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
Podobne galerie: Rywale Mercedesa odkryli lukę w przepisach o "zamrożeniu" rozwoju silników w F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit