Formuła 1 » Aktualności F1 » Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix

Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix
Daniel Ricciardo chciałby mieć w każdym Grand Prix Formuły 1 hipermiękkie opony do dyspozycji.
Ogumienie to zostało wprowadzone do mistrzostw na sezon 2018, jako nowa najbardziej miękka mieszanka. Już mówi się, że wróciły "opony kwalifikacyjne", ale póki co zawodnicy jeździli na nich wyłącznie na testach. Pirelli jest bardzo ostrożne w nominowaniu opon oznaczonych różowym kolorem na GP. Kierowcy będą mogli się na nich ścigać po raz pierwszy dopiero podczas najbliższej eliminacji na ulicach Monako.
W trakcie ostatniego GP Hiszpanii rolę najbardziej miękkich opon pełniła mieszanka supermiękka, która rozczarowała. Była tylko minimalnie szybsza od miękkiej, albo wcale. Niektórzy zrezygnowali z niej w ostatniej części kwalifikacji i ustanowili swój najlepszy czas na twardszych slickach. Opony hipermiękkie natomiast są dużo szybsze od pozostałych, ale zarazem znacznie mniej wytrzymałe. Jak wskazuje Ricciardo, ich dostępność powinna dodać zawodom nieprzewidywalności.
„Nie wiem, dlaczego nie możemy mieć hipermiękkich opon w każdym wyścigu". - dziwi się kierowca Red Bulla. „Albo przynajmniej kwalifikujmy się na nich, a potem może zastanówmy, co dalej".
„Przynajmniej mielibyśmy swoiste opony kwalifikacyjne, tworzące większe różnice w wyścigu, a tym samym więcej szans".
„Póki co ogumienie to wydaje się być OK. Nie wiem, jak długo wytrzymałoby na pewnych torach. Ale w tej chwili, co do konstrukcji czy czegokolwiek, wydaje się, że to solidna opona".„(W GP Hiszpanii) Już od piątku było jasne, że czołowa szóstka zawodników będzie jechała na miękkiej mieszance w kwalifikacjach (w Q2 - red.), a później spróbuje przejechać wyścig na jeden pit-stop, zakładając podczas postoju ogumienie pośrednie. To żadna tajemnica".
„(...) Trzeba postarać się stworzyć więcej możliwości, więcej niespodzianek, ponieważ teraz wszystko jest trochę przewidywalne".
Mario Isola z Pirelli uważa jednak, że opony hipermiękkie są „wyraźnie" za miękkie dla torów takich jak Barcelona-Catalunya.
„Ogumienie to daje szybkość przez jedno okrążenie albo mniej. To normalna sytuacja dla hipermiękkiej mieszanki w Barcelonie". - powiedział.„(...) Teraz jesteśmy bardzo ciekawi, jak będzie w Monako, bo to oczywiście inny tor, uliczna pętla, łagodniejsza dla ogumienia. Mieszanka hipermiękka jest zaprojektowana dla niej, nie na Barcelonę".
Ogumienie to zostało wprowadzone do mistrzostw na sezon 2018, jako nowa najbardziej miękka mieszanka. Już mówi się, że wróciły "opony kwalifikacyjne", ale póki co zawodnicy jeździli na nich wyłącznie na testach. Pirelli jest bardzo ostrożne w nominowaniu opon oznaczonych różowym kolorem na GP. Kierowcy będą mogli się na nich ścigać po raz pierwszy dopiero podczas najbliższej eliminacji na ulicach Monako.
W trakcie ostatniego GP Hiszpanii rolę najbardziej miękkich opon pełniła mieszanka supermiękka, która rozczarowała. Była tylko minimalnie szybsza od miękkiej, albo wcale. Niektórzy zrezygnowali z niej w ostatniej części kwalifikacji i ustanowili swój najlepszy czas na twardszych slickach. Opony hipermiękkie natomiast są dużo szybsze od pozostałych, ale zarazem znacznie mniej wytrzymałe. Jak wskazuje Ricciardo, ich dostępność powinna dodać zawodom nieprzewidywalności.
„Nie wiem, dlaczego nie możemy mieć hipermiękkich opon w każdym wyścigu". - dziwi się kierowca Red Bulla. „Albo przynajmniej kwalifikujmy się na nich, a potem może zastanówmy, co dalej".
„Póki co ogumienie to wydaje się być OK. Nie wiem, jak długo wytrzymałoby na pewnych torach. Ale w tej chwili, co do konstrukcji czy czegokolwiek, wydaje się, że to solidna opona".„(W GP Hiszpanii) Już od piątku było jasne, że czołowa szóstka zawodników będzie jechała na miękkiej mieszance w kwalifikacjach (w Q2 - red.), a później spróbuje przejechać wyścig na jeden pit-stop, zakładając podczas postoju ogumienie pośrednie. To żadna tajemnica".
„(...) Trzeba postarać się stworzyć więcej możliwości, więcej niespodzianek, ponieważ teraz wszystko jest trochę przewidywalne".
Mario Isola z Pirelli uważa jednak, że opony hipermiękkie są „wyraźnie" za miękkie dla torów takich jak Barcelona-Catalunya.
„Ogumienie to daje szybkość przez jedno okrążenie albo mniej. To normalna sytuacja dla hipermiękkiej mieszanki w Barcelonie". - powiedział.„(...) Teraz jesteśmy bardzo ciekawi, jak będzie w Monako, bo to oczywiście inny tor, uliczna pętla, łagodniejsza dla ogumienia. Mieszanka hipermiękka jest zaprojektowana dla niej, nie na Barcelonę".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix
Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix
czasem... 2018-05-17 22:44
...mam wrażenie, że w Pirelli pracują lebiody. Przecież można na każdy weekend dorzucić każdemu ekstra 2 kpl. tych hipergumek i z góry wiadomo, że każdy będzie je trzymał na q3. I mamy w ten sposób niesamowite kwale z rewelacyjnymi czasami w q3 i jednocześnie nikt nie musi startować do wyścigu na oponach na jedno kółko.
Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix
@tenWyzej 2018-05-17 23:25
Aha, i bez testowania od razu BUM mahaliby MAKSYMALNE czasy? Nie znajac np punktu dohamowania do kazdego zakretu ... no ciekawa opcja , byłoby na pewno interesująco , ale FIA na to jesli chodzi o bezpieczeństwo nigdy sie nie zgodzi , i ma racje byłaby masa wypadków
Podobne: Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix


Podobne galerie: Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter