Formuła 1 » Aktualności F1 » Rewolucja techniczna w F1 zwiększy efekt DRS
Rewolucja techniczna w F1 zwiększy efekt DRS
2017-01-31 - G. Filiks Tagi: Hulkenberg, Formuła 1, DRS, Bolid F1
Kierowcy Formuły 1 zyskają znacznie mocniejszy DRS w bolidach nowej generacji na sezon 2017, przekazał Nico Hulkenberg.
Wielu obawia się, że wchodząca tego roku rewolucja techniczna w F1 utrudni wyprzedzanie. Ponieważ samochody będą mieć istotnie więcej docisku aerodynamicznego, teoretycznie powinno być ciężej utrzymywać się blisko za rywalem na zakrętach, w wyniku wzrostu czułości pojazdów na zakłócenia strugi powietrza. Mocniejszy docisk, połączony z większą przyczepnością mechaniczną, oznacza też mniej hamowania do łuków i szybsze pokonywanie ich. Czyli skrócenie chwil na zaatakowanie konkurenta. Negatywną rolę odegra również większa szerokość bolidów.
„W Monte Carlo już nie będzie dało się wyprzedzać. Szerokim bolidem wystarczy jechać środkiem ulicy i tyle". - stwierdził Hulkenberg, cytowany przez niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
Nowy zawodnik Renault próbujący jazdy nowym bolidem w symulatorze bądź co bądź jednocześnie zwrócił uwagę, że wzrost docisku aero zarazem uwydatni działanie regulacji tylnego skrzydła.
Zobacz także: Brawn krytyczny wobec DRS »
Wielu obawia się, że wchodząca tego roku rewolucja techniczna w F1 utrudni wyprzedzanie. Ponieważ samochody będą mieć istotnie więcej docisku aerodynamicznego, teoretycznie powinno być ciężej utrzymywać się blisko za rywalem na zakrętach, w wyniku wzrostu czułości pojazdów na zakłócenia strugi powietrza. Mocniejszy docisk, połączony z większą przyczepnością mechaniczną, oznacza też mniej hamowania do łuków i szybsze pokonywanie ich. Czyli skrócenie chwil na zaatakowanie konkurenta. Negatywną rolę odegra również większa szerokość bolidów.
„W Monte Carlo już nie będzie dało się wyprzedzać. Szerokim bolidem wystarczy jechać środkiem ulicy i tyle". - stwierdził Hulkenberg, cytowany przez niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
Nowy zawodnik Renault próbujący jazdy nowym bolidem w symulatorze bądź co bądź jednocześnie zwrócił uwagę, że wzrost docisku aero zarazem uwydatni działanie regulacji tylnego skrzydła.
DRS ułatwia wyprzedzanie zmniejszając docisk bolidu na wyznaczonych prostych. W ten sposób pojazd może rozwinąć na nich większą prędkość niż zwykle
„Efekt DRS jest znacznie większy niż w bolidach z sezonu 2016". - ocenił.Zobacz także: Brawn krytyczny wobec DRS »
źródło: Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Rewolucja techniczna w F1 zwiększy efekt DRS
Podobne: Rewolucja techniczna w F1 zwiększy efekt DRS
Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1 »
F1 może zostawić DRS na sezon 2021 »
Hulkenberg pojeździł historycznymi bolidami Renault (wideo) »
F1 wydłuży strefy DRS? »
Podobne galerie: Rewolucja techniczna w F1 zwiększy efekt DRS
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter