Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1
Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1

Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1

2019-02-20 - G. Filiks     Tagi: Vettel, Bolid F1, Formuła 1, Przednie skrzydło, Hulkenberg, Magnussen
Sebastian Vettel ostro skrytykował wygląd przednich skrzydeł w nowych bolidach Formuły 1.

Królowa sportów motorowych wprowadziła na sezon 2019 zmiany w przepisach dotyczących kształtu arodynamiki samochodów, aby ułatwić kierowcom wyprzedzanie się. Najbardziej widać je właśnie na przykładzie przedniego skrzydła. Musi być szersze o 20 centymetrów, nieco podwyższone, odrobinę bardziej wysunięte do przodu i mocno uproszczone.
Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1
Wielu wątpi, czy modyfikacje faktycznie pomogą. Vettel dodatkowo uważa, że nowe przednie spojlery szkodzą atrakcyjności wizualnej maszyn.

„Przednie skrzydło wygląda naprawdę brzydko". - stwierdził bez ogródek zawodnik Ferrari.

„Nie rozumiem, dlaczego jest tak szerokie. Lata temu przeszliśmy na węższe, ponieważ uznaliśmy, że szerokie nie sprzyja ściganiu się. Teraz do niego wróciliśmy. Może zapominamy robić notatki".
Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1
„Jeśli spojrzeć na resztę bolidu, jest piękny. Przednie skrzydło natomiast wygląda trochę dziwnie u wszystkich zespołów".


Większy opór powietrza

"Urosło" także tylne skrzydło. Przez to bolidy napotykają większy opór powietrza. Nico Hulkenberg powiedział, że czuje się na prostej, jakby jechał z otwartym spadochronem - i zasugerował, że wyprzedzanie może stać się nie łatwiejsze, a trudniejsze. W rezultacie krótszych stref hamowania.

„Rankiem wydawało mi się, że hamuje się teraz dużo krócej. W takiej sytuacji nie będzie łatwo wysunąć nos bolidu przed rywala, ale musimy poczekać, aż zaczną się wyścigi, żeby zobaczyć jak jest".
- tłumaczył.
Większy opór powietrza to także podwyższone zużycie paliwa. Dlatego Kevin Magnussen ma wątpliwości, czy podniesienie limitu paliwa na wyścig ze 105 do 110 kilogramów spełni swoje zadanie, jakim jest położenie kresu oszczędnej jeździe.

„Myślę, że wiele dodatkowego paliwa będzie zjadane przez zwiększony opór powietrza. Więc zaskoczy mnie, jeśli będziemy mogli zupełnie skończyć z praktyką odejmowania pedału gazu na końcu prostych". - mówił reprezentant Haasa.
Nico HulkenbergKevin Magnussen
„Liczę tylko, że sytuacja nie będzie aż tak zła, jak w zeszłym roku".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1

Podobne: Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1
Podobne galerie: Vettel nie może ścierpieć nowego wyglądu przednich skrzydeł w bolidach F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit