Formuła 1 » Aktualności F1 » Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 mniejsza niż zapowiadano?

Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 mniejsza niż zapowiadano?
Bolidy Formuły 1 prawdopodobnie nie przejdą wszystkich zapowiadanych wcześniej zmian na sezon 2017 i przyśpieszą co najwyżej o 3 sekundy, donosi BBC Sport.
Podobną informację podał niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
Według obu źródeł, na ostatnim zebraniu Technicznej Grupy Roboczej większość zespołów zagłosowała za rezygnacją z poszerzenia w przyszłym roku nadwozia samochodu F1 ze 140 do 180 centymetrów. Bądź co bądź utrzymano pomysły zakładające 2-metrowy rozstaw kół, szersze skrzydła i szersze opony.
Według AMuS, wycofano się jeszcze z planu powiększenia dyfuzora.
Powodem mają być obawy o zbytnie obciążenie opon Pirelli większym dociskiem aerodynamicznym. Jakiś czas temu przestrzegał przed tym Mercedes. Sam producent ogumienia podobno podziela niepokoje mistrzów świata i uprzedził, że niebędne byłoby znacznie większe ciśnienie opon, które przełożyłoby się na mniejszą przyczepność, spowolnienie aut i zbyt dużą rolę aerodynamiki, co z kolei utrudniłoby wyprzedzanie. Rewolucja techniczna na przyszły rok miała przyśpieszyć F1 nawet o 6 sekund na okrążeniu, ale BBC Sport twierdzi, że teraz czołowi inżynierowie przewidują poprawę tempa o połowę tej wartości.
Ostateczny kształt przepisów na sezon 2017 ma zostać ustalony przed startem tegorocznej rywalizacji.
Podobną informację podał niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
Według obu źródeł, na ostatnim zebraniu Technicznej Grupy Roboczej większość zespołów zagłosowała za rezygnacją z poszerzenia w przyszłym roku nadwozia samochodu F1 ze 140 do 180 centymetrów. Bądź co bądź utrzymano pomysły zakładające 2-metrowy rozstaw kół, szersze skrzydła i szersze opony.
Według AMuS, wycofano się jeszcze z planu powiększenia dyfuzora.
Powodem mają być obawy o zbytnie obciążenie opon Pirelli większym dociskiem aerodynamicznym. Jakiś czas temu przestrzegał przed tym Mercedes. Sam producent ogumienia podobno podziela niepokoje mistrzów świata i uprzedził, że niebędne byłoby znacznie większe ciśnienie opon, które przełożyłoby się na mniejszą przyczepność, spowolnienie aut i zbyt dużą rolę aerodynamiki, co z kolei utrudniłoby wyprzedzanie. Rewolucja techniczna na przyszły rok miała przyśpieszyć F1 nawet o 6 sekund na okrążeniu, ale BBC Sport twierdzi, że teraz czołowi inżynierowie przewidują poprawę tempa o połowę tej wartości.
Ostateczny kształt przepisów na sezon 2017 ma zostać ustalony przed startem tegorocznej rywalizacji.
źródło: BBC Sport, Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 mniejsza niż zapowiadano?
Podobne: Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 mniejsza niż zapowiadano?




Podobne galerie: Rewolucja techniczna w F1 na sezon 2017 mniejsza niż zapowiadano?
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit