Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni

Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni

2015-02-12 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, Silniki, Cyril Abiteboul, V6 turbo
Formuła 1 może nie mieć pieniędzy na podkręcenie silników bolidów do 1000 koni mechanicznych, ostrzegło Renault twierdząc, że koszty tej operacji wymagają poniesienia znacznie większych kosztów niż się wydaje.

Grupa Strategiczna F1 ubiegłego tygodnia zatwierdziła wstępnie plan imponującego zwiększenia mocy bolidów na sezon 2017 poprzez podrasowanie ich obecnych jednostek napędowych V6 turbo. Do osiągnięcia co najmniej 1000 KM ma wystarczyć zmniejszenie limitów zużycia paliwa i jego przepływu, jednak według Renault takie zmiany pociągają za sobą gruntowną przebudowę motoru.

„Trzeba byłoby dokonać drastycznych modyfikacji". - mówił serwisowi Autosport dyrektor zarządzający Renault Sport F1, Cyril Abiteboul. „(...) Musiałbyś zmienić rozmiar niektórych części silnika, a przez to również rozmiar baterii i Systemów Odzyskiwania Energii. „Musiałbyś przeprojektować całą jednostkę napędową, więc trzeba podchodzić do tego trochę ostrożnie".

Renault o ile podtrzymuje entuzjazm perspektywą 1000-konnych silników w F1, o tyle ma wątpliwości, czy znajdą się na to finanse w czasie, gdy większość prywatnych zespołów walczy aby zwyczajnie przetrwać, zaś producenci samochodowi zaangażowani w F1 dopiero co wydali fortuny na skonstruowanie V6 turbo.
„Osobiście chętnie zobaczyłbym, jak bolidy F1 i ich kierowcy jeżdżą na 1000 koniach mechanicznych, jednak ktoś musiałby za to zapłacić". - podkreślał Abiteboul.

„Słyszy się, że małe stajnie nie mają pieniędzy kupować silników, a jednocześnie jest pomysł podkręcenia tych jednostek gdzieś o 200 koni. Jak to połączyć?„Jeżeli znajdziesz kogoś zdolnego pokryć koszty tego przedsięwzięcia - chętnie. Jednak nie ma sposobu, aby zrobić to tanio".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
15

Komentarze do:

Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni

Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
wojtek354 2015-02-12 14:21
tylko ze bez tej zmiany formula zacznie tracić widzów jeszcze szybciej silniki w okolicach tysiąca koni to ostatnia nadzieja popularności f1
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
pat79 2015-02-12 14:28
JUŻ się Żabojady boją że ich nie będzie stać hahahaha
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
Bez zmiany 2015-02-12 14:49
będzie tracić widzą a ze zmianą będą odpadały teamy. Można się śmiać, że nie radzą sobie z silnikiem generującym około 750 KM z systemami odzyskiwania energii i boją się motorów 1000 KM. Ale taka jest prawda, wzrost mocy spowoduje konieczność zmian konstrukcyjnych silnika. A to spowoduje nowe koszty. Władze f1 i fia wprowadzając hybrydy zabrnęły w ślepy zaułek. Jakie kolwiek zmiany podnoszące moc są drogie. Wycofanie się z hybrydowych v 6 tez jest drogie. Tak to jest jak leśne dziadki rządzą sportem.
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
xsawierr 2015-02-12 15:45
Jasne,że koszty będą ogromne,w końcu to nieco ponad 30% zwiększenie mocy więc w obecnej wersji motory nie przeżyły by tylu wyścigów z mocą 1000km. A hybryd mamy coraz więcej i w cywilnych pojazdach i w sporcie. To dzięki ekologom,choć moim zdaniem nie podnosi to ekologii. Baterie,jak również elektronikę sterującą i inne podzespoły niezbędne w pojazdach hybrydowych trzeba w końcu utylizować,a o tym już EKOLODZY nie pomyśleli i sieją propagandę by tylko brać kasę. Działają tak jak Bernie-liczy się kasa.
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
200 koni 2015-02-12 15:54
czyli 20% a nie nieco ponad 30%.kiepsko liczysz
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
20 cz 30 % 2015-02-12 16:28
nie ma znaczenia koszty i tak wzrosną. Wyprodukowanie hybrydy a zwłaszcza baterii i jej utylizacja powoduje większe straty dla środowiska niż oszczędności i mniejsza emisja spalin korzyści.
Diesel Power
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
Diesel Power 2015-02-12 16:29
Kolega xsawierr dobrze liczy. 750*1,30=975, czyli uzyskanie 1000KM to trochę ponad 30%. Co innego zejście z mocy 1000KM do 750, wtedy było by to równe 25%. :-P
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
kozuko 2015-02-12 18:57
1000 koni z silnika 1.6 V6 turbo to jakaś przesada. Ciekawe ile FIA przewiduje wtedy jednostek napędowych na sezon..10?
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
komandos 2015-02-12 19:19
caly ten cyrk idzie zdecydowanie w zla strone,liczylem ze zrezygnuja z v6 1.6 na rzecz v8/v10 2.2 bez jakis system odzyskiwania energii,po h... to kumu w aucie wyczynowym to ja nie wiem takie k... bzdury to niech do aut dla ludu wprowadzaja,ktorych sa miliony a nie do kilku bolidow ktore raz w miesiacu pojezdza w kolko dwie godz. gdzie tu logika i co to ma wspolnego z ekologia??
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
xsawierr 2015-02-12 20:52
Z hybryd prędko nie zrezygnują i w sporcie i w cywilu. To już za daleko zaszło więc na pewno ucierpiała by gospodarka. W sporcie dopracowują te rozwiązania by można je stosować w cywilu za rozsądne już pieniądze i z przyzwoitą wytrzymałością. Ten aspekt jest akurat na plus,ale zdecydowani na minus są koszty jakie ponieść muszą zespoły opracowujące te rozwiązania. Szkoda,że coraz mniej czystej mechaniki w sporcie motorowym,ale nie zanosi się na poprawę.
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
Optymista 2015-02-12 22:54
@xsawierr utylizacja akumulatorów jest bardzo popularna, wydajna i tania. Odzyskuje się i ponownie zużywa ok 97% utylizowanych akumulatorów. W Polsce jest nawet kilka takich zakładów. Natomiast opracowanie mniejszych, bardziej pojemnych i wydajnych akumulatorów jest zapewne bardzo kosztowne. Czy ta technologia będzie użyteczna dla zwykłego zjadacza chleba? Raczej tak. Tylko czemu Force India czy Sauber mają za to płacić?
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
CAR ROSJI 2015-02-13 00:46
Niech ktoś mi pokaże dyscypline sportu w której co sezon wprowadza sie tyle zmian co w F1? przecież to jakiś absurd! Zamiast ustalić reguły i przepisy,wedle ktorych, kierowcy scigaliby sie kilka lat,to te barany ktore zarządzają tym sportem,sami komplikują sobie życie i wku....kibiców.Z tymi V6 Turbo wpakowali sie na mine i teraz kobinują jak z niej zejść.Patrząc na wszystko z boku Formula 1 wydaje sie być chaotyczna i kierowana przez niekompetentnych ludzi.
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
sylw 2015-02-13 08:52
przecież i tak co roku przebudowują silniki, to nie wierzę, że koszty byłyby aż tak duże, tylko trzeba przebudować je inaczej, renault boi się, że będzie odstawać od stawki
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
xsawierr 2015-02-13 16:39
Muszą być jakieś zmiany by stawka mogła się wyrównywać inaczej Merc ciągle by wygrywał. Problem w tym by wprowadzane zmiany jak najmniej bolały finansowo i jak najwięcej wyrównywały stawkę.
Renault ostrzega przed kosztami podrasowania silników F1 do 1000 koni
FAN F! 2015-02-13 21:59
Jakie koszty? w zeszlym sezonie po karze za zbyt duzy przeplyw paliwa sami stwierdzili ze uzyskanie okolo 1000 km z tych silnikow to zaden problem a teraz nagle to juz jest nie takie proste?