Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault nie chce głośniejszych silników w F1
			
			
			
			 
									
					
					Renault nie chce głośniejszych silników w F1
							2018-02-19 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, Silniki, Cyril Abiteboul
						
						
						Renault opowiedziało się przeciw powrotowi Formuły 1 do głośniejszego dźwięku silników.
Królowa sportów motorowych ma przejść na nowe jednostki napędowe w 2021 roku. Między innymi właśnie dla poprawy brzmienia bolidów. Kiedyś samochody F1 niemal rozrywały uszy, po wejściu obecnych hybryd według wielu pracują niczym odkurzacze. Renault, które jak Mercedes i Ferrari nie chce kolejnej zmiany silników, kwestionuje słuszność dążeń do uczynienia najważniejszej serii wyścigowej świata znowu głośną. Jak tłumaczy, pamiętany z dawnych lat ryk nie idzie w parze ze zwiększaniem wydajności jednostek - a więc z postępem technologicznym i ekologią.
„Odgłos pochłania energię. Jeżeli potrzebujemy mocnych silników, które mało spalają, powinniśmy móc wykorzystywać całą dostępną energię. Jeśli zaczniemy zamieniać ją w dźwięk, wówczas nie będziemy mogli uzyskać dobrej wydajności. Głośny dźwięk i ekonomia silnika to sprzeczne cele". - powiedział szef Renault w F1, Cyril Abiteboul. Francuz dodał, że fani Formuły Jeden wkrótce przestaną tęsknić za głośnym brzmieniem silników, gdyż dokona się wśród nich zmiana pokoleniowa.
„Niebawem przyjdzie pokolenie kibiców, którzy nigdy nie słyszeli jednostek V8 czy V10. Dla nich stosunkowo ciche silniki będą normalnością". - przekonywał.
„(...) Być może zmiany w F1 dokonały się za szybko, ale ta seria zawsze wyprzedzała rzeczywistość - musimy to zaakceptować".
	
	
	
	
						
					
					
Królowa sportów motorowych ma przejść na nowe jednostki napędowe w 2021 roku. Między innymi właśnie dla poprawy brzmienia bolidów. Kiedyś samochody F1 niemal rozrywały uszy, po wejściu obecnych hybryd według wielu pracują niczym odkurzacze. Renault, które jak Mercedes i Ferrari nie chce kolejnej zmiany silników, kwestionuje słuszność dążeń do uczynienia najważniejszej serii wyścigowej świata znowu głośną. Jak tłumaczy, pamiętany z dawnych lat ryk nie idzie w parze ze zwiększaniem wydajności jednostek - a więc z postępem technologicznym i ekologią.
„Odgłos pochłania energię. Jeżeli potrzebujemy mocnych silników, które mało spalają, powinniśmy móc wykorzystywać całą dostępną energię. Jeśli zaczniemy zamieniać ją w dźwięk, wówczas nie będziemy mogli uzyskać dobrej wydajności. Głośny dźwięk i ekonomia silnika to sprzeczne cele". - powiedział szef Renault w F1, Cyril Abiteboul. Francuz dodał, że fani Formuły Jeden wkrótce przestaną tęsknić za głośnym brzmieniem silników, gdyż dokona się wśród nich zmiana pokoleniowa.
„Niebawem przyjdzie pokolenie kibiców, którzy nigdy nie słyszeli jednostek V8 czy V10. Dla nich stosunkowo ciche silniki będą normalnością". - przekonywał.
„(...) Być może zmiany w F1 dokonały się za szybko, ale ta seria zawsze wyprzedzała rzeczywistość - musimy to zaakceptować".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Renault nie chce głośniejszych silników w F1
Podobne: Renault nie chce głośniejszych silników w F1
				 Renault chce pokazać możliwości swojego silnika w Bahrajnie »
Renault chce pokazać możliwości swojego silnika w Bahrajnie »
					
					 Verstappen kłóci się z szefem Renault »
Verstappen kłóci się z szefem Renault »
					
					 Renault wzywa Formułę 1, aby powróciła do ścigania się z pełną szybkością »
Renault wzywa Formułę 1, aby powróciła do ścigania się z pełną szybkością »
					
					 Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1 »
Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1 »
					
				Podobne galerie: Renault nie chce głośniejszych silników w F1
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Renault
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			

 Hybrydowy silnik V6 turbo Hondy w F1 (w wersji z sezonu 2017)
Hybrydowy silnik V6 turbo Hondy w F1 (w wersji z sezonu 2017) Cyril Abiteboul
Cyril Abiteboul


 
						
						 
						
						 Tapety Renault
						
						Tapety Renault  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback  Ford Mustang GT kabriolet - model 2011
Ford Mustang GT kabriolet - model 2011  Tapety Gilera
Tapety Gilera  
 
			
 
 
			