Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
			
			
			
			 
									
					
					Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
							2018-01-03 - G. Filiks     Tagi: Silniki, Flavio Briatore, Cyril Abiteboul, Formuła 1, Renault
						
						
						Renault obwiniło nieobecnego w Formule 1 od blisko dekady Flavio Briatorego za deficyt mocy i awarie swojego silnika w mistrzostwach.
Po wprowadzeniu w 2014 roku hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo Renault wyraźnie odstaje od konkurencji. Według najnowszych, aczkolwiek nieoficjalnych danych, motor francuskiego koncernu ma 42 konie mechaniczne mniej niż silnik Mercedesa. Do tego znacznie częściej się psuje. Szef Renault w F1 Cyril Abiteboul tłumaczy gorszą konkurencyjność błędną decyzją Briatorego... sprzed jedenastu lat. Wówczas to kontrowersyjny Włoch zarządzał producentem samochodów znad Sekwany w królowej sportów motorowych. Potem opuścił najważniejszą serię wyścigową świata w cieniu skandalu, jakim była tzw. "afera singapurska". „Musieliśmy odbudować nasz dział silnikowy w Viry-Chatillon". - cytuje Abiteboula francuski magazyn Auto Hebdo.
„Dziś dalej płacimy cenę za decyzję Flavio Briatorego z 2007 roku, aby zwolnić setki osób, gdy postanowiono zamrozić rozwój silników. To było częściowe wycofanie się z Formuły Jeden, podczas gdy Mercedes dalej rozwijał swoją jednostkę na całego, przejął firmę Ilmor i zainwestował w przyszłość. Zainicjował projekty w przemyśle samochodów seryjnych, które pasowały do planów F1".
	
	
	
	
						„Odkąd przejąłem kierownictwo w 2014 roku, zatrudniłem około 100 ludzi. Dokonaliśmy redystrybucji obowiązków. Nasi pracownicy muszą ze sobą kooperować i rozumieć się bez słów". - dodał.
					
					
Po wprowadzeniu w 2014 roku hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo Renault wyraźnie odstaje od konkurencji. Według najnowszych, aczkolwiek nieoficjalnych danych, motor francuskiego koncernu ma 42 konie mechaniczne mniej niż silnik Mercedesa. Do tego znacznie częściej się psuje. Szef Renault w F1 Cyril Abiteboul tłumaczy gorszą konkurencyjność błędną decyzją Briatorego... sprzed jedenastu lat. Wówczas to kontrowersyjny Włoch zarządzał producentem samochodów znad Sekwany w królowej sportów motorowych. Potem opuścił najważniejszą serię wyścigową świata w cieniu skandalu, jakim była tzw. "afera singapurska". „Musieliśmy odbudować nasz dział silnikowy w Viry-Chatillon". - cytuje Abiteboula francuski magazyn Auto Hebdo.
„Dziś dalej płacimy cenę za decyzję Flavio Briatorego z 2007 roku, aby zwolnić setki osób, gdy postanowiono zamrozić rozwój silników. To było częściowe wycofanie się z Formuły Jeden, podczas gdy Mercedes dalej rozwijał swoją jednostkę na całego, przejął firmę Ilmor i zainwestował w przyszłość. Zainicjował projekty w przemyśle samochodów seryjnych, które pasowały do planów F1".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
Podobne: Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
				 Renault chce pokazać możliwości swojego silnika w Bahrajnie »
Renault chce pokazać możliwości swojego silnika w Bahrajnie »
					
					 Verstappen kłóci się z szefem Renault »
Verstappen kłóci się z szefem Renault »
					
					 Renault wzywa Formułę 1, aby powróciła do ścigania się z pełną szybkością »
Renault wzywa Formułę 1, aby powróciła do ścigania się z pełną szybkością »
					
					 Renault nie chce głośniejszych silników w F1 »
Renault nie chce głośniejszych silników w F1 »
					
				Podobne galerie: Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
				 Bolidy F1 na sezon 2016 »
Bolidy F1 na sezon 2016 »
					
					 Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Renault
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć


 Flavio Briatore (zdjęcie archiwalne)
Flavio Briatore (zdjęcie archiwalne) Cyril Abiteboul
Cyril Abiteboul Cyril Abiteboul
Cyril Abiteboul
 
						
						 
						
						 Tapety Renault
						
						Tapety Renault  Tapety SsangYong
Tapety SsangYong  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Grand Prix Singapuru - Pitbabes
Grand Prix Singapuru - Pitbabes  Porsche Cayenne po francuskim tuningu
Porsche Cayenne po francuskim tuningu  
 
			
 
 
			