Formuła 1 » Aktualności F1 » Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1

Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
2018-01-03 - G. Filiks Tagi: Silniki, Flavio Briatore, Cyril Abiteboul, Formuła 1, Renault
Renault obwiniło nieobecnego w Formule 1 od blisko dekady Flavio Briatorego za deficyt mocy i awarie swojego silnika w mistrzostwach.
Po wprowadzeniu w 2014 roku hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo Renault wyraźnie odstaje od konkurencji. Według najnowszych, aczkolwiek nieoficjalnych danych, motor francuskiego koncernu ma 42 konie mechaniczne mniej niż silnik Mercedesa. Do tego znacznie częściej się psuje. Szef Renault w F1 Cyril Abiteboul tłumaczy gorszą konkurencyjność błędną decyzją Briatorego... sprzed jedenastu lat. Wówczas to kontrowersyjny Włoch zarządzał producentem samochodów znad Sekwany w królowej sportów motorowych. Potem opuścił najważniejszą serię wyścigową świata w cieniu skandalu, jakim była tzw. "afera singapurska". „Musieliśmy odbudować nasz dział silnikowy w Viry-Chatillon". - cytuje Abiteboula francuski magazyn Auto Hebdo.
„Dziś dalej płacimy cenę za decyzję Flavio Briatorego z 2007 roku, aby zwolnić setki osób, gdy postanowiono zamrozić rozwój silników. To było częściowe wycofanie się z Formuły Jeden, podczas gdy Mercedes dalej rozwijał swoją jednostkę na całego, przejął firmę Ilmor i zainwestował w przyszłość. Zainicjował projekty w przemyśle samochodów seryjnych, które pasowały do planów F1".
„Odkąd przejąłem kierownictwo w 2014 roku, zatrudniłem około 100 ludzi. Dokonaliśmy redystrybucji obowiązków. Nasi pracownicy muszą ze sobą kooperować i rozumieć się bez słów". - dodał.
Po wprowadzeniu w 2014 roku hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo Renault wyraźnie odstaje od konkurencji. Według najnowszych, aczkolwiek nieoficjalnych danych, motor francuskiego koncernu ma 42 konie mechaniczne mniej niż silnik Mercedesa. Do tego znacznie częściej się psuje. Szef Renault w F1 Cyril Abiteboul tłumaczy gorszą konkurencyjność błędną decyzją Briatorego... sprzed jedenastu lat. Wówczas to kontrowersyjny Włoch zarządzał producentem samochodów znad Sekwany w królowej sportów motorowych. Potem opuścił najważniejszą serię wyścigową świata w cieniu skandalu, jakim była tzw. "afera singapurska". „Musieliśmy odbudować nasz dział silnikowy w Viry-Chatillon". - cytuje Abiteboula francuski magazyn Auto Hebdo.
„Dziś dalej płacimy cenę za decyzję Flavio Briatorego z 2007 roku, aby zwolnić setki osób, gdy postanowiono zamrozić rozwój silników. To było częściowe wycofanie się z Formuły Jeden, podczas gdy Mercedes dalej rozwijał swoją jednostkę na całego, przejął firmę Ilmor i zainwestował w przyszłość. Zainicjował projekty w przemyśle samochodów seryjnych, które pasowały do planów F1".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
Artysta 2018-01-03 20:05
Cyryl dojebał tym ostatnim xDdddd
Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1
Humonguos 2018-01-03 21:19
No takim bolidem z taką ogromną różnicą mocy do Renault czy Hondy (15HP od Ferrari to tez niemało) to nawet taki sam przeciętniak jak Hamilton czyli Palmer, nawet Palmer by wygrywał wyścigi... im bardziej nastawiony na osiąganie maksymalnych prędkości tor tym większa przewaga Mercedesa.
Podobne: Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1




Podobne galerie: Renault obwinia Briatorego za gorszą konkurencyjność swojego silnika w F1


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć