Formuła 1 » Kierowcy F1 » Ralf Schumacher

Ralf Schumacher jeździł gokartami od pierwszych lat życia, jednak jego kariera nabrała tempa, gdy zaczął się ścigać Formule 3 w zespole WTS Racing, którego właścicielem był Willi Weber - menedżer i mentor starszego brata Ralfa - Michaela. Pierwsze zwycięstwo w Formule 3 odniósł pod koniec sezonu 1994, co dało mu trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej - za Jorgiem Mullerem i Alexandrem Wurzem.
Po drugim sezonie w Formule 3, który zakończył na drugim miejscu, Ralf przeniósł się do Formuły 3000. W pierwszym sezonie wygrał trzy wyścigi i został mistrzem - drzwi do Formuły 1 stanęły przed nim otworem.
Ralf zadebiutował w Formule 1 w 1997 roku w zespole Jordan i od samego początku udowodnił, że jest bardzo szybki. Już w trzecim wyścigu, podczas Grand Prix Argentyny, stanął na najniższym stopniu podium. Jednak w całym sezonie nie ukończył aż dziesięciu wyścigów, z czego w pięciu przypadkach wypadł z toru…
Przełom w karierze Ralfa nastąpił, gdy w 1999 roku podpisał kontrakt z Frankiem Williamsem. Zdobywając w całym sezonie trzydzieści pięć punktów, co dało mu szóste miejsce, zdeklasował kolegę z zespołu, utytułowanego Alexa Zanardiego, który ukończył sezon z pustym kontem.
W 2000 roku po dołączeniu BMW do Williamsa wydawało się, że zespół będzie utrzymywać się w połowie stawki. Ralf już w pierwszym wyścigu na torze Albert Park w Melbourne udowodnił ekspertom, że są w błędzie. W debiutanckim wyścigu BMW wywalczył trzecie miejsce. W klasyfikacji końcowej Ralf był piąty, a BMW Williams trzeci.
Pierwsze zwycięstwo Ralf Schumacher odniósł w 2001 roku. W tym samym sezonie triumfował jeszcze dwukrotnie, dzięki czemu przez długi czas walczył z Rubensem Barichello i Davidem Coulthardem o wicemistrzostwo. Ostatecznie rywale okazali się lepsi i Ralf musiał zadowolić się czwartą pozycją.
Kolejne dwa sezony to równa, bardzo wysoka forma Ralfa - w 2002 roku wygrał tylko raz i drugi raz z rzędu w klasyfikacji końcowej był czwarty. W 2003 wygrywał na Nurburgringu i Magny-Cours, i z pięćdziesięcioma ośmioma punktami zakończył sezon na piątym miejscu.
Sezon 2004 z pewnością Ralf chciałby zapomnieć. Williams FW26 był zdecydowanie zbyt wolny i znacząco ustępował bolidom Ferrari, BAR i Renault. Dla Schumachera sezon przedwcześnie zakończył się po potężnym wypadku podczas Grand Prix USA, w którym doznał pęknięć kręgów. Powrócił na trzy wyścigi przed końcem sezonu, które później okazały się jego ostatnimi w zespole BMW Williams. W pożegnalnym wyścigu na torze Suzuka był drugi.
W 2005 Ralf dołączył do stajni Toyoty i przez cały rok miał problemy z dotrzymaniem tempa koledze z zespołu Jarno Trulliemu. Po równym sezonie zdołał uzbierać czterdzieści pięć punktów i dwa podia, między innymi w kończącym sezon Grand Prix Chin, co pozwoliło mu wyprzedzić Trulliego w klasyfikacji.
Podobnie jak 2005, również sezon 2006 minął bez fajerwerków. Po ciężkim początku spowodowanym przesiadką z opon Michelin na Bridgestone, Ralf regularnie punktował począwszy od wyścigu we Francji. Ostatecznie zdobył jednak tylko 20 punktów, co dało mu kiepską jak na jego standardy, dziesiątą pozycję w ‘generalce’.
Po dwóch sezonach zdecydowanie poniżej oczekiwań, Toyota liczyła, że w 2007 wygra swój pierwszy wyścig. Japoński koncern grubo się jednak przeliczył, a cały sezon to było jedno wielkie pasmo niepowodzeń. Ralf Schumacher punktował jedynie 3 razy i z 5 punktami na koncie skończył sezon 16 pozycji. Jak się później okazało był to ostatni sezon Ralfa w F1. Przed sezonem 2010 mówiło się, że może wrócić jako kierowca jednego z nowych zespołów, ale tak się nie stało.
Po drugim sezonie w Formule 3, który zakończył na drugim miejscu, Ralf przeniósł się do Formuły 3000. W pierwszym sezonie wygrał trzy wyścigi i został mistrzem - drzwi do Formuły 1 stanęły przed nim otworem.
Ralf zadebiutował w Formule 1 w 1997 roku w zespole Jordan i od samego początku udowodnił, że jest bardzo szybki. Już w trzecim wyścigu, podczas Grand Prix Argentyny, stanął na najniższym stopniu podium. Jednak w całym sezonie nie ukończył aż dziesięciu wyścigów, z czego w pięciu przypadkach wypadł z toru…
Przełom w karierze Ralfa nastąpił, gdy w 1999 roku podpisał kontrakt z Frankiem Williamsem. Zdobywając w całym sezonie trzydzieści pięć punktów, co dało mu szóste miejsce, zdeklasował kolegę z zespołu, utytułowanego Alexa Zanardiego, który ukończył sezon z pustym kontem.
W 2000 roku po dołączeniu BMW do Williamsa wydawało się, że zespół będzie utrzymywać się w połowie stawki. Ralf już w pierwszym wyścigu na torze Albert Park w Melbourne udowodnił ekspertom, że są w błędzie. W debiutanckim wyścigu BMW wywalczył trzecie miejsce. W klasyfikacji końcowej Ralf był piąty, a BMW Williams trzeci.
Kolejne dwa sezony to równa, bardzo wysoka forma Ralfa - w 2002 roku wygrał tylko raz i drugi raz z rzędu w klasyfikacji końcowej był czwarty. W 2003 wygrywał na Nurburgringu i Magny-Cours, i z pięćdziesięcioma ośmioma punktami zakończył sezon na piątym miejscu.
Sezon 2004 z pewnością Ralf chciałby zapomnieć. Williams FW26 był zdecydowanie zbyt wolny i znacząco ustępował bolidom Ferrari, BAR i Renault. Dla Schumachera sezon przedwcześnie zakończył się po potężnym wypadku podczas Grand Prix USA, w którym doznał pęknięć kręgów. Powrócił na trzy wyścigi przed końcem sezonu, które później okazały się jego ostatnimi w zespole BMW Williams. W pożegnalnym wyścigu na torze Suzuka był drugi.
W 2005 Ralf dołączył do stajni Toyoty i przez cały rok miał problemy z dotrzymaniem tempa koledze z zespołu Jarno Trulliemu. Po równym sezonie zdołał uzbierać czterdzieści pięć punktów i dwa podia, między innymi w kończącym sezon Grand Prix Chin, co pozwoliło mu wyprzedzić Trulliego w klasyfikacji.
Podobnie jak 2005, również sezon 2006 minął bez fajerwerków. Po ciężkim początku spowodowanym przesiadką z opon Michelin na Bridgestone, Ralf regularnie punktował począwszy od wyścigu we Francji. Ostatecznie zdobył jednak tylko 20 punktów, co dało mu kiepską jak na jego standardy, dziesiątą pozycję w ‘generalce’.
Po dwóch sezonach zdecydowanie poniżej oczekiwań, Toyota liczyła, że w 2007 wygra swój pierwszy wyścig. Japoński koncern grubo się jednak przeliczył, a cały sezon to było jedno wielkie pasmo niepowodzeń. Ralf Schumacher punktował jedynie 3 razy i z 5 punktami na koncie skończył sezon 16 pozycji. Jak się później okazało był to ostatni sezon Ralfa w F1. Przed sezonem 2010 mówiło się, że może wrócić jako kierowca jednego z nowych zespołów, ale tak się nie stało.
Bio - Ralf Schumacher | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 30.06.1975, Hürth-Hermülheim, Niemcy |
Wzrost | 178 cm |
Waga | 73 kg |
Statystyki - Ralf Schumacher | |
Zwycięstwa | 6 |
Punkty | 329 |
Wyścigi | 180 |
Pierwsze pola startowe | 6 |
Podia | 27 |
Debiut | GP Australii 1997 |
Kalendarium - Ralf Schumacher | |
1991 | NRW Cup & Gold Cup & Karting Junior, Niemcy, 1 miejsce |
1992 | Karting, Niemcy, 1 miejsce ADAC BMW Junior, Niemcy, 1 miejsce |
1993 | ADAC BMW Junior / F3, Niemcy |
1994 | Formuła 3, Niemcy, 3 miejsce |
1995 | Formuła 3, Niemcy |
1996 | Formuła 3, Japonia GT, Japonia |
1997 | Formuła 1, Jordan, 13 punktów, 11 miejsce |
1998 | Formuła 1, Jordan, 14 punktów, 10 miejsce |
1999 | Formuła 1, Williams, 35 punktów, 6 miejsce |
2000 | Formuła 1, Williams, 24 punkty, 5 miejsce |
2001 | Formuła 1, Williams, 49 punktów, 4 miejsce |
2002 | Formuła 1, Williams, 42 punkty, 4 miejsce |
2003 | Formuła 1, Williams, 58 punktów, 5 miejsce |
2004 | Formuła 1, Williams, 24 punkty, 9 miejsce (12 wyścigów) |
2005 | Formuła 1, Toyota, 45 punktów, 6 miejsce |
2006 | Formuła 1, Toyota, 20 punktów, 10 miejsce |
2007 | Formuła 1, Toyota, 5 punktów, 16 miejsce |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ralf Schumacher
Podobne: Ralf Schumacher




Podobne galerie: Ralf Schumacher



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć