Formuła 1 » Aktualności F1 » Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Według Kimiego Raikkonena wysoka nieprzewidywalność zmagań w Formule 1 to zasługa wcale nie opon Pirelli, a zakazu dotankowywania.
Dolewanie paliwa do baku bolidów w trakcie wyścigu przestało być dozwolone od sezonu 2010 - wtedy, gdy Raikkonen na okres dwóch lat porzucił królową sportów motorowych, postanawiając spróbować sił w rajdach. Gdy Fin wrócił do F1, spotkał spory chaos. Układ stawki zmienia się jak w kalejdoskopie, a opony jednego weekendu są trwałe i przewidywalne, by kolejnego przyprawiać kierowców o głęboką frustrację. Do tej pory za zamieszanie każdy obwiniał (bądź chwalił) Pirelli, którego ogumienie ma być zdecydowanie mniej wytrzymałe od produktu Bridgestone - poprzedniego dostawcy opon. Raikkonen rzucił na całą sprawę nowe światło.
„Nie sądzę, by Formuła Jeden zmieniła swą naturę przez Pirelli". - powiedział były mistrz świata rodzimej prasie. „To wszystko jest spowodowane ilością paliwa na pokładzie. Wątpię, byśmy mieli takie problemy z tymi oponami, gdybyśmy startowali do wyścigu zalani 50-60 kilogramami. Moim zdaniem Micheliny czy Bridgestony też by się szybko degradowały, gdybyśmy jeździli na nich z tak dużymi ilościami paliwa. „Ogumienie Pirelli jest dobre w kwalifikacjach: zapewnia dobrą przyczepność i ogólnie rzecz biorąc to dobre opony". - dodał. "Iceman".
Dolewanie paliwa do baku bolidów w trakcie wyścigu przestało być dozwolone od sezonu 2010 - wtedy, gdy Raikkonen na okres dwóch lat porzucił królową sportów motorowych, postanawiając spróbować sił w rajdach. Gdy Fin wrócił do F1, spotkał spory chaos. Układ stawki zmienia się jak w kalejdoskopie, a opony jednego weekendu są trwałe i przewidywalne, by kolejnego przyprawiać kierowców o głęboką frustrację. Do tej pory za zamieszanie każdy obwiniał (bądź chwalił) Pirelli, którego ogumienie ma być zdecydowanie mniej wytrzymałe od produktu Bridgestone - poprzedniego dostawcy opon. Raikkonen rzucił na całą sprawę nowe światło.
„Nie sądzę, by Formuła Jeden zmieniła swą naturę przez Pirelli". - powiedział były mistrz świata rodzimej prasie. „To wszystko jest spowodowane ilością paliwa na pokładzie. Wątpię, byśmy mieli takie problemy z tymi oponami, gdybyśmy startowali do wyścigu zalani 50-60 kilogramami. Moim zdaniem Micheliny czy Bridgestony też by się szybko degradowały, gdybyśmy jeździli na nich z tak dużymi ilościami paliwa. „Ogumienie Pirelli jest dobre w kwalifikacjach: zapewnia dobrą przyczepność i ogólnie rzecz biorąc to dobre opony". - dodał. "Iceman".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Ludzik 2012-05-17 16:27
Jakby powróciło dotankowywania i zostały zarówno opony jak i zasady dotyczące właśnie ich byłoby super. Wtedy naprawdę byłoby nieprzewidywanie no i bolidy by mniej ważyły :-)
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Dzejk 2012-05-17 16:35
Dokładnie, odpowiednie strategie, niesamowita walka nie tylko na torze ale i w boksie ;-)
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Prodigy22 2012-05-17 17:13
W tym sezonie siedzę przed TV i do ost okrązenia nie wiem kto będzie na danej pozycji. Z jednej strony jest ok ale z drugiej to flustruje bo nie wiadomo jak to wytypować :-)
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Arkus_23 2012-05-17 22:04
Ludzik dzejk - czy wy ogladaliscie sezony np 2007 albo 2009 ?? Byly tak nieprzewidywalne i ciekawe jak partia szachów więc wole ten sezon "oponiarski" i to zdecydowanie.
Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
El Ambalabambal 2012-05-18 15:48
Zasada zakazu tankowania jest bardzo dobra. Dobrze że ją wprowadzili ponieważ teraz nie jest wspierany jeden kierowca z teamu a dwóch.; Wtedy jeden z nich miał paliwa na 3-4 okr więcej i wygrywał z tym drugim. Ma to sens.
Podobne: Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Hamilton o hipermiękkiej mieszance: Najlepsza opona, jaką stworzyło Pirelli od powrotu do F1 »
Grosjean ma pretensje o rozpoczęcie kwalifikacji, gdy panowały zbyt niebezpieczne warunki »
Awaria opony w bolidzie Raikkonena podczas GP Wielkiej Brytanii spowodowana przez zewnętrzny czynnik »
Hamilton jechał na pół gazu po awariach opon u Ferrari »
Podobne galerie: Raikkonen: To wszystko przez zakaz dotankowywania, nie opony Pirelli
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Testy deszczowych opon w F1 na Paul Ricard »
Testy opon w F1 po GP Abu Zabi 2015 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter