Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako

Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako

2015-05-23 - G. Filiks     Tagi: Pirelli, Opony, Formuła 1
Pirelli przypomniało w Monako o swojej gotowości do dostarczania Formule 1 niskoprofilowych opon na 18-calowe felgi, ponownie wypróbowując je w bolidzie.

Pomysł przejścia F1 z felg 13-calowych na większe o 5 cali wrócił za sprawą Michelin, które zapowiedziało udział we właśnie rozpoczętym przetargu FIA na zaopatrzeniowca królowej sportów motorowych w ogumienie na lata 2017-2019.

Propozycja większych kół została skrytykowana przez szefa Formuły Jeden Berniego Ecclestone'a, mimo to Pirelli dało kolejny znak, że też może przygotować opony dla nich.
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w MonakoPirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Wczoraj były kierowca F1 obecnie pełniący rolę komentatora telewizyjnego Martin Brundle pokonał dwa okrążenia ulicznego toru w Monte Carlo na 18-calowych niskoprofilówkach włoskiego producenta za sterami bolidu serii GP2.

Brytyjczyk w przeciwieństwie do Ecclestone'a chwalił wygląd takich kół, aczkolwiek przyznał, że ograniczały mu widoczność, zasłaniając wierzchołki zakrętów, tarki, czy nawet barierki.
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w MonakoPirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Tak czy inaczej, według Michelin przejście F1 na 18-calowe felgi za dwa lata staje się coraz bardziej prawdopodobne.

„Potrzeba w wyścigach opon o podobnym profilu do tych z aut drogowych, aby można było przy ich pomocy rozwijać nowe technologie".
- tłumaczył dyrektor Michelin Motorsport, Pascal Couasnon.

„Bolidy na 13-calowych oponach to przeszłość.
„Myślę, że idea wprowadzenia 18-calówek zyskuje poparcie. Następne decyzje w tej sprawie zostaną podjęte pod koniec 2015 roku, a ich realizacja może nastapić na sezon 2017".


Pirelli wypróbowało 18-calowe opony w bolidzie po raz pierwszy niespełna rok temu, na testach F1 po GP Wielkiej Brytanii, na których założono je do Lotusa.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako

Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
jarro 2015-05-23 13:48
komicznie to wygląda, jak dyliżans
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
MBM 2015-05-23 14:00
Dajmy 15" zachowując tą samą średnicę koła !!!
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
GRACJANO 2015-05-23 14:45
MBM ma racje - średnioprofilowe opony na 15 calowych felgach bez zmiany średnicy zewnętrznej koła to idealny pomysł. Po pierwsze koła nie będą zasłaniać kierowcą zakrętów, po drugie można w końcu wprowadzić większe tarcze i zaciski hamulcowe co definitywnie zakończy wieczne problemy z hamulcami, których mam już poprostu dość. Jak to możliwe że w królowej sportów motorowych kierowcy nie mogą cisnąć na maxa bo boją się że nie wytrzymają hamulce??? Bernie mam nadzieje że w końcu fiskus przyprawi Cię o zawał serca Stara zrzędo.
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
skorupa 2015-05-23 15:03
18"nie są większe (średnica zewnętrzna) od opon które są w użyciu, proszę oto dowód http://www.ausmotive.com/F1/2014/Lotus-E22-18-v-13-inch-comparison-01.jpg . Pewnie były za duże do bolidu GP2 i tyle. Poza tym zawsze można zmniejszyć o cal lub dwa średnicę przedniej opony i po problemie.
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
faan f1 2015-05-23 17:22
18 wglądają źle! dla mnie F1 to 13 i koniec!
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
xsawierr 2015-05-24 01:17
Dobrze jak były by 18-tki wyglądały by w końcu jak opony wyścigowe,a nie jak terenowe-kawałek felgi a 99% średnicy to opona (jak na offroad po spaleniu gumy)