Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Pirelli przypomniało w Monako o swojej gotowości do dostarczania Formule 1 niskoprofilowych opon na 18-calowe felgi, ponownie wypróbowując je w bolidzie.
Pomysł przejścia F1 z felg 13-calowych na większe o 5 cali wrócił za sprawą Michelin, które zapowiedziało udział we właśnie rozpoczętym przetargu FIA na zaopatrzeniowca królowej sportów motorowych w ogumienie na lata 2017-2019.
Propozycja większych kół została skrytykowana przez szefa Formuły Jeden Berniego Ecclestone'a, mimo to Pirelli dało kolejny znak, że też może przygotować opony dla nich. Wczoraj były kierowca F1 obecnie pełniący rolę komentatora telewizyjnego Martin Brundle pokonał dwa okrążenia ulicznego toru w Monte Carlo na 18-calowych niskoprofilówkach włoskiego producenta za sterami bolidu serii GP2.
Brytyjczyk w przeciwieństwie do Ecclestone'a chwalił wygląd takich kół, aczkolwiek przyznał, że ograniczały mu widoczność, zasłaniając wierzchołki zakrętów, tarki, czy nawet barierki. Tak czy inaczej, według Michelin przejście F1 na 18-calowe felgi za dwa lata staje się coraz bardziej prawdopodobne.
„Potrzeba w wyścigach opon o podobnym profilu do tych z aut drogowych, aby można było przy ich pomocy rozwijać nowe technologie". - tłumaczył dyrektor Michelin Motorsport, Pascal Couasnon.
„Bolidy na 13-calowych oponach to przeszłość.
„Myślę, że idea wprowadzenia 18-calówek zyskuje poparcie. Następne decyzje w tej sprawie zostaną podjęte pod koniec 2015 roku, a ich realizacja może nastapić na sezon 2017".
Pirelli wypróbowało 18-calowe opony w bolidzie po raz pierwszy niespełna rok temu, na testach F1 po GP Wielkiej Brytanii, na których założono je do Lotusa.
Pomysł przejścia F1 z felg 13-calowych na większe o 5 cali wrócił za sprawą Michelin, które zapowiedziało udział we właśnie rozpoczętym przetargu FIA na zaopatrzeniowca królowej sportów motorowych w ogumienie na lata 2017-2019.
Propozycja większych kół została skrytykowana przez szefa Formuły Jeden Berniego Ecclestone'a, mimo to Pirelli dało kolejny znak, że też może przygotować opony dla nich. Wczoraj były kierowca F1 obecnie pełniący rolę komentatora telewizyjnego Martin Brundle pokonał dwa okrążenia ulicznego toru w Monte Carlo na 18-calowych niskoprofilówkach włoskiego producenta za sterami bolidu serii GP2.
Brytyjczyk w przeciwieństwie do Ecclestone'a chwalił wygląd takich kół, aczkolwiek przyznał, że ograniczały mu widoczność, zasłaniając wierzchołki zakrętów, tarki, czy nawet barierki. Tak czy inaczej, według Michelin przejście F1 na 18-calowe felgi za dwa lata staje się coraz bardziej prawdopodobne.
„Potrzeba w wyścigach opon o podobnym profilu do tych z aut drogowych, aby można było przy ich pomocy rozwijać nowe technologie". - tłumaczył dyrektor Michelin Motorsport, Pascal Couasnon.
„Bolidy na 13-calowych oponach to przeszłość.
Pirelli wypróbowało 18-calowe opony w bolidzie po raz pierwszy niespełna rok temu, na testach F1 po GP Wielkiej Brytanii, na których założono je do Lotusa.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
jarro 2015-05-23 13:48
komicznie to wygląda, jak dyliżans
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
MBM 2015-05-23 14:00
Dajmy 15" zachowując tą samą średnicę koła !!!
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
GRACJANO 2015-05-23 14:45
MBM ma racje - średnioprofilowe opony na 15 calowych felgach bez zmiany średnicy zewnętrznej koła to idealny pomysł. Po pierwsze koła nie będą zasłaniać kierowcą zakrętów, po drugie można w końcu wprowadzić większe tarcze i zaciski hamulcowe co definitywnie zakończy wieczne problemy z hamulcami, których mam już poprostu dość. Jak to możliwe że w królowej sportów motorowych kierowcy nie mogą cisnąć na maxa bo boją się że nie wytrzymają hamulce??? Bernie mam nadzieje że w końcu fiskus przyprawi Cię o zawał serca Stara zrzędo.
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
skorupa 2015-05-23 15:03
18"nie są większe (średnica zewnętrzna) od opon które są w użyciu, proszę oto dowód http://www.ausmotive.com/F1/2014/Lotus-E22-18-v-13-inch-comparison-01.jpg . Pewnie były za duże do bolidu GP2 i tyle. Poza tym zawsze można zmniejszyć o cal lub dwa średnicę przedniej opony i po problemie.
Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
faan f1 2015-05-23 17:22
18 wglądają źle! dla mnie F1 to 13 i koniec!
Podobne: Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Pirelli podało opony na GP Monako »
Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady »
Hamilton narzeka na tegoroczne opony Pirelli dla F1. Są trochę twarde »
Podobne galerie: Pirelli sprawdziło niskoprofilowe opony na 18-calowych felgach w bolidzie w Monako
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Testy opon w F1 po GP Abu Zabi 2015 »
Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć