Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli proponuje kierowcom F1: Na przód miękkie opony, na tył twarde

Pirelli proponuje kierowcom F1: Na przód miękkie opony, na tył twarde
Pirelli rozważa łączenie różnych mieszanek swoich opon do Formuły 1 tak, aby bolid miał inne ogumienie z przodu, a inne z tyłu.
Włoska firma przygotowała twardsze opony na sezon 2014 dla sprostania większemu momentowi obrotowemu w nowych silnikach V6 turbo i pozbycia się krytyki za dostarczanie zbyt delikatnych gum. Jednak teraz kierowcy coraz częściej narzekają, że ogumienie jest za twarde.
„W zeszłym roku zarzucano nam tworzenie opon zbyt agresywnie, w tym zbyt ostrożnie". - irytował się dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych Paul Hembery.
Hembery jednak widzi, że ogumienie już nie uatrakcyjnia wyścigów tak jak kiedyś i proponuje powrót do bardziej miękkich mieszanek - ale tylko na przednią oś.
„Planujemy przetestować, jak będzie spisywał się bolid z innymi oponami z przodu i innymi z tyłu". - wyjawił Brytyjczyk.
„Takie rozwiązanie powinno poprawić osiągi wyścigówek bez pogarszania ich stabilności". Hembery wyjaśnił, że twarde ogumienie na tylnej osi „będzie dalej redukować uślizg kół spowodowany większym momentem obrotowym", a miękkie na przedniej „zwiększy szanse na wyścigi z 2-3 pit-stopami".
Nie wiadomo bądź co bądź, kiedy pomysł Pirelli mógłby zostać wprowadzony.
Włoska firma przygotowała twardsze opony na sezon 2014 dla sprostania większemu momentowi obrotowemu w nowych silnikach V6 turbo i pozbycia się krytyki za dostarczanie zbyt delikatnych gum. Jednak teraz kierowcy coraz częściej narzekają, że ogumienie jest za twarde.
„W zeszłym roku zarzucano nam tworzenie opon zbyt agresywnie, w tym zbyt ostrożnie". - irytował się dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych Paul Hembery.
Hembery jednak widzi, że ogumienie już nie uatrakcyjnia wyścigów tak jak kiedyś i proponuje powrót do bardziej miękkich mieszanek - ale tylko na przednią oś.
„Planujemy przetestować, jak będzie spisywał się bolid z innymi oponami z przodu i innymi z tyłu". - wyjawił Brytyjczyk.
„Takie rozwiązanie powinno poprawić osiągi wyścigówek bez pogarszania ich stabilności". Hembery wyjaśnił, że twarde ogumienie na tylnej osi „będzie dalej redukować uślizg kół spowodowany większym momentem obrotowym", a miękkie na przedniej „zwiększy szanse na wyścigi z 2-3 pit-stopami".
Nie wiadomo bądź co bądź, kiedy pomysł Pirelli mógłby zostać wprowadzony.
źródło: L'Equipe
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pirelli proponuje kierowcom F1: Na przód miękkie opony, na tył twarde
Podobne: Pirelli proponuje kierowcom F1: Na przód miękkie opony, na tył twarde




Podobne galerie: Pirelli proponuje kierowcom F1: Na przód miękkie opony, na tył twarde

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter