Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Pirelli przymierza się do zmiany nazewnictwa swoich opon dla Formuły 1 w sezonie 2019, aby było łatwiej orientować się w nich fanom.
Tego roku włoski dostawca wprowadził dwie nowe mieszanki slicków, w efekcie istnieje ich już siedem. Mamy opony supertwarde (pomarańczowe), twarde (jasnoniebieskie), pośrednie (białe), miękkie (żółte), supermiękkie (czerwone), ultramiękkie (fioletowe) i hipermiękkie (różowe). Do tego jest jeszcze ogumienie przejściowe (zielone) i deszczowe (niebieskie). Przysłowiowemu "niedzielnemu" kibicowi niewątpliwie trudno zapamiętać, jaki stopień miękkości ma dana mieszanka. Przykładowo, czy szybsze jest ogumienie ultramiękkie, czy hipermiękkie. Albo jaką oponę oznacza dany kolor.
Dlatego władze F1 oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) oficjalnie poprosiły Pirelli o zrobienie z tym porządku.
Plan zakłada, że w przyszłym roku dalej będzie kilka mieszanek slicków (choć mniej niż teraz - pięć lub sześć), ale podczas Grand Prix będą w użyciu tylko trzy nazwy. Na każdym torze najbardziej miękkie opony z dostarczonych będą określane jako miękkie, średnie jako pośrednie, a najtwardsze jako twarde. Pirelli jednocześnie udostępni bardziej dociekliwym fanom informacje, jaka jest prawdziwa tożsamość mieszanek. To znaczy, że np. opony miękkie w danym GP są tak naprawdę hipermiękkie, a pod oznaczeniem twarde kryje się mieszanka miękka.
Co o tym sądzicie?
Tego roku włoski dostawca wprowadził dwie nowe mieszanki slicków, w efekcie istnieje ich już siedem. Mamy opony supertwarde (pomarańczowe), twarde (jasnoniebieskie), pośrednie (białe), miękkie (żółte), supermiękkie (czerwone), ultramiękkie (fioletowe) i hipermiękkie (różowe). Do tego jest jeszcze ogumienie przejściowe (zielone) i deszczowe (niebieskie). Przysłowiowemu "niedzielnemu" kibicowi niewątpliwie trudno zapamiętać, jaki stopień miękkości ma dana mieszanka. Przykładowo, czy szybsze jest ogumienie ultramiękkie, czy hipermiękkie. Albo jaką oponę oznacza dany kolor.
Dlatego władze F1 oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) oficjalnie poprosiły Pirelli o zrobienie z tym porządku.
Plan zakłada, że w przyszłym roku dalej będzie kilka mieszanek slicków (choć mniej niż teraz - pięć lub sześć), ale podczas Grand Prix będą w użyciu tylko trzy nazwy. Na każdym torze najbardziej miękkie opony z dostarczonych będą określane jako miękkie, średnie jako pośrednie, a najtwardsze jako twarde. Pirelli jednocześnie udostępni bardziej dociekliwym fanom informacje, jaka jest prawdziwa tożsamość mieszanek. To znaczy, że np. opony miękkie w danym GP są tak naprawdę hipermiękkie, a pod oznaczeniem twarde kryje się mieszanka miękka.
Co o tym sądzicie?
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Podobne: Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Pirelli podało opony na GP Monako »
Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
Pirelli wybrało opony na GP Hiszpanii i GP Kanady »
Hamilton narzeka na tegoroczne opony Pirelli dla F1. Są trochę twarde »
Podobne galerie: Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Testy opon w F1 po GP Abu Zabi 2015 »
Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter