Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019

Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Pirelli przymierza się do zmiany nazewnictwa swoich opon dla Formuły 1 w sezonie 2019, aby było łatwiej orientować się w nich fanom.
Tego roku włoski dostawca wprowadził dwie nowe mieszanki slicków, w efekcie istnieje ich już siedem. Mamy opony supertwarde (pomarańczowe), twarde (jasnoniebieskie), pośrednie (białe), miękkie (żółte), supermiękkie (czerwone), ultramiękkie (fioletowe) i hipermiękkie (różowe). Do tego jest jeszcze ogumienie przejściowe (zielone) i deszczowe (niebieskie). Przysłowiowemu "niedzielnemu" kibicowi niewątpliwie trudno zapamiętać, jaki stopień miękkości ma dana mieszanka. Przykładowo, czy szybsze jest ogumienie ultramiękkie, czy hipermiękkie. Albo jaką oponę oznacza dany kolor.
Dlatego władze F1 oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) oficjalnie poprosiły Pirelli o zrobienie z tym porządku.
Plan zakłada, że w przyszłym roku dalej będzie kilka mieszanek slicków (choć mniej niż teraz - pięć lub sześć), ale podczas Grand Prix będą w użyciu tylko trzy nazwy. Na każdym torze najbardziej miękkie opony z dostarczonych będą określane jako miękkie, średnie jako pośrednie, a najtwardsze jako twarde. Pirelli jednocześnie udostępni bardziej dociekliwym fanom informacje, jaka jest prawdziwa tożsamość mieszanek. To znaczy, że np. opony miękkie w danym GP są tak naprawdę hipermiękkie, a pod oznaczeniem twarde kryje się mieszanka miękka.
Co o tym sądzicie?
Tego roku włoski dostawca wprowadził dwie nowe mieszanki slicków, w efekcie istnieje ich już siedem. Mamy opony supertwarde (pomarańczowe), twarde (jasnoniebieskie), pośrednie (białe), miękkie (żółte), supermiękkie (czerwone), ultramiękkie (fioletowe) i hipermiękkie (różowe). Do tego jest jeszcze ogumienie przejściowe (zielone) i deszczowe (niebieskie). Przysłowiowemu "niedzielnemu" kibicowi niewątpliwie trudno zapamiętać, jaki stopień miękkości ma dana mieszanka. Przykładowo, czy szybsze jest ogumienie ultramiękkie, czy hipermiękkie. Albo jaką oponę oznacza dany kolor.
Dlatego władze F1 oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) oficjalnie poprosiły Pirelli o zrobienie z tym porządku.
Plan zakłada, że w przyszłym roku dalej będzie kilka mieszanek slicków (choć mniej niż teraz - pięć lub sześć), ale podczas Grand Prix będą w użyciu tylko trzy nazwy. Na każdym torze najbardziej miękkie opony z dostarczonych będą określane jako miękkie, średnie jako pośrednie, a najtwardsze jako twarde. Pirelli jednocześnie udostępni bardziej dociekliwym fanom informacje, jaka jest prawdziwa tożsamość mieszanek. To znaczy, że np. opony miękkie w danym GP są tak naprawdę hipermiękkie, a pod oznaczeniem twarde kryje się mieszanka miękka.
Co o tym sądzicie?
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019
Podobne: Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019




Podobne galerie: Pirelli może uprościć nazewnictwo opon dla F1 w sezonie 2019

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter