Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli: Na GP Niemiec kevlarowy oplot, od GP Węgier nowe opony
Pirelli: Na GP Niemiec kevlarowy oplot, od GP Węgier nowe opony
Chociaż winę za eksplozje opon w GP Wielkiej Brytanii firma Pirelli przypisała niewłaściwemu obchodzeniu się z nimi przez zespoły, na nadchodzące GP Niemiec dostarczy inne ogumienie.Włoski producent na tor Nurburgring przywiezie tylne opony z kevlarowym oplotem zamiast stalowego, które sprawdzano podczas piątkowych treningów GP Kanady. FIA zmieniła przepisy i Pirelli już nie potrzebuje jednogłosnej zgody teamów, aby modyfikować ogumienie w trakcie sezonu.
Na kolejny wyścig, jakim pod koniec lipca będzie GP Węgier, zostaną przygotowane jeszcze inne, zupełnie nowe gumy. Będzie to połączenie tegorocznych mieszanek z zeszłoroczną konstrukcją opony. Stajnie wypróbują tę specyfikację podczas testów dla młodych kierowców na Silverstone za dwa tygodnie, w których wyjątkowo udział wezmą również kierowcy wyścigowi.
Oświadczenie Pirelli:
1. Na najbliższe Grand Prix Niemiec, w porozumieniu z FIA, FOM, zespołami i kierowcami wykorzystamy ewolucyjną wersję obecnych opon, która była testowana w Kanadzie (i okazała się całkowicie niezawodna). Będzie ona idealnie odpowiadała technicznej charakterystyce toru Nurburgring. Przede wszystkim tylne opony, które zostaną użyte podczas Grand Prix Niemiec (7 lipca) mają kevlarową konstrukcję, która zastąpi stosowaną dotychczas stalową konstrukcję. Maksymalną stabilność i trzymanie nawierzchni zapewni ponowne wprowadzenie oplotu stosowanego w sezonie 2012. Te opony są także asymetryczne, więc ich zamiana stronami będzie wyraźnie zabroniona. Przednie opony pozostaną natomiast bez zmian.
2. Począwszy od Grand Prix Węgier, wprowadzona zostanie nowa gama ogumienia. Nowe opony będą miały symetryczną strukturę, zaprojektowaną z myślą o maksymalnym poziomie bezpieczeństwa, nawet bez dostępu do danych na temat pracy opon - które są niezbędne do optymalnego funkcjonowania bardziej zaawansowanego ogumienia w specyfikacji na sezon 2013.
Opony, które będą stosowane od Grand Prix Węgier, to połączenie charakterystyki ogumienia z sezonu 2012 z osiągami mieszanek z sezonu 2013. Przede wszystkim nowe opony będą miały strukturę, konstrukcję i oplot identyczny jak w sezonie 2012, co gwarantuje maksymalny poziom osiągów i bezpieczeństwa. Mieszanki pozostaną takie same jak te stosowane w sezonie 2013, co zagwarantuje lepsze czasy okrążeń i szersze okno operacyjne.
Nowa specyfikacja, po uzgodnieniu z FIA, zostanie przetestowana na torze razem z zespołami i samochodami z sezonu 2013 na torze Silverstone w dniach 17-19 lipca, z kierowcami wyścigowymi podczas sesji testowej dla młodych zawodników. Te testy pomogą w ostatecznym rozwoju nowej gamy ogumienia, umożliwiając zespołom przeprowadzenie odpowiednich prac nad ustawieniami ich samochodów.
Dyrektor Pirelli Motorsport - Paul Hembery powiedział: „To, co wydarzyło się na Silverstone, było zupełnie nieoczekiwane. Nigdy wcześniej podczas ponad stu lat obecności Pirelli w sporcie motorowym nie mieliśmy do czynienia z taką sytuacją. Te incydenty, które bardzo nas poruszyły, podkreśliły, jak istotne jest szybkie wprowadzenie zmian, o które zabiegamy - a które zostaną wprowadzone podczas piątkowych treningów w Niemczech.
„Doceniamy chęci ze strony FIA, FOM, zespołów i kierowców w celu podjęcia szybkich działań i natychmiastowego rozwiązania problemu. Przede wszystkim chodzi nam o dostosowanie zimowych testów w porozumieniu z FIA, aby stały się one bardziej odpowiednie dla rozwoju opon. Pomocna w opracowywaniu coraz bezpieczniejszych i szybszych opon będzie także możliwość testowania w trakcie sezonu. Chciałbym podkreślić, że gama opon z sezonu 2013 jest całkowicie bezpieczna, jeśli jest użytkowana we właściwy sposób.
„Wydarzenia z Silverstone zmuszają nas do poproszenia o pełen dostęp do rzeczywistych danych na temat ogumienia, co pozwoli nam się upewnić, że zespoły właściwie korzystają i rozwijają opony o wymaganym od nas wysokim stopniu wyspecjalizowania oraz bardzo wysokich osiągach, dzięki którym czasy okrążeń poprawiły się średnio o dwie sekundy. W oczekiwaniu na wprowadzenie zmian w przepisach dostarczymy opony, które są łatwiejsze w zarządzaniu".
1. Na najbliższe Grand Prix Niemiec, w porozumieniu z FIA, FOM, zespołami i kierowcami wykorzystamy ewolucyjną wersję obecnych opon, która była testowana w Kanadzie (i okazała się całkowicie niezawodna). Będzie ona idealnie odpowiadała technicznej charakterystyce toru Nurburgring. Przede wszystkim tylne opony, które zostaną użyte podczas Grand Prix Niemiec (7 lipca) mają kevlarową konstrukcję, która zastąpi stosowaną dotychczas stalową konstrukcję. Maksymalną stabilność i trzymanie nawierzchni zapewni ponowne wprowadzenie oplotu stosowanego w sezonie 2012. Te opony są także asymetryczne, więc ich zamiana stronami będzie wyraźnie zabroniona. Przednie opony pozostaną natomiast bez zmian.
Opony, które będą stosowane od Grand Prix Węgier, to połączenie charakterystyki ogumienia z sezonu 2012 z osiągami mieszanek z sezonu 2013. Przede wszystkim nowe opony będą miały strukturę, konstrukcję i oplot identyczny jak w sezonie 2012, co gwarantuje maksymalny poziom osiągów i bezpieczeństwa. Mieszanki pozostaną takie same jak te stosowane w sezonie 2013, co zagwarantuje lepsze czasy okrążeń i szersze okno operacyjne.
Nowa specyfikacja, po uzgodnieniu z FIA, zostanie przetestowana na torze razem z zespołami i samochodami z sezonu 2013 na torze Silverstone w dniach 17-19 lipca, z kierowcami wyścigowymi podczas sesji testowej dla młodych zawodników. Te testy pomogą w ostatecznym rozwoju nowej gamy ogumienia, umożliwiając zespołom przeprowadzenie odpowiednich prac nad ustawieniami ich samochodów.
Dyrektor Pirelli Motorsport - Paul Hembery powiedział: „To, co wydarzyło się na Silverstone, było zupełnie nieoczekiwane. Nigdy wcześniej podczas ponad stu lat obecności Pirelli w sporcie motorowym nie mieliśmy do czynienia z taką sytuacją. Te incydenty, które bardzo nas poruszyły, podkreśliły, jak istotne jest szybkie wprowadzenie zmian, o które zabiegamy - a które zostaną wprowadzone podczas piątkowych treningów w Niemczech.
„Doceniamy chęci ze strony FIA, FOM, zespołów i kierowców w celu podjęcia szybkich działań i natychmiastowego rozwiązania problemu. Przede wszystkim chodzi nam o dostosowanie zimowych testów w porozumieniu z FIA, aby stały się one bardziej odpowiednie dla rozwoju opon. Pomocna w opracowywaniu coraz bezpieczniejszych i szybszych opon będzie także możliwość testowania w trakcie sezonu. Chciałbym podkreślić, że gama opon z sezonu 2013 jest całkowicie bezpieczna, jeśli jest użytkowana we właściwy sposób.
„Wydarzenia z Silverstone zmuszają nas do poproszenia o pełen dostęp do rzeczywistych danych na temat ogumienia, co pozwoli nam się upewnić, że zespoły właściwie korzystają i rozwijają opony o wymaganym od nas wysokim stopniu wyspecjalizowania oraz bardzo wysokich osiągach, dzięki którym czasy okrążeń poprawiły się średnio o dwie sekundy. W oczekiwaniu na wprowadzenie zmian w przepisach dostarczymy opony, które są łatwiejsze w zarządzaniu".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pirelli: Na GP Niemiec kevlarowy oplot, od GP Węgier nowe opony
Podobne: Pirelli: Na GP Niemiec kevlarowy oplot, od GP Węgier nowe opony




Podobne galerie: Pirelli: Na GP Niemiec kevlarowy oplot, od GP Węgier nowe opony

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter