Formuła 1 » Aktualności F1 » Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu

Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu
Pirelli powraca do Barcelony, na dodatkową sesję testową zorganizowaną po odwołaniu wyścigu o Grand Prix Bahrajnu, który miał zainaugurować sezon 2011. Poprzednie testy Formuły 1 na katalońskim torze odbywały się w dniach 18-21 lutego.
Testy będą trwały pięć dni, od 8 do 12 marca. Jednak 12 zespołów Formuły 1 może jeździć maksymalnie po cztery dni na ekipę - co łącznie podniesie liczbę dni testowych przed sezonem do 15, zgodnie z obowiązującymi ustaleniami.
Pirelli podało już rodzaj mieszanek P Zero, które zostaną zabrane na pierwsze trzy wyścigi w Australii, Malezji i Chinach - twarde opony będą ogumieniem podstawowym, a miękkie opcjonalnym. W trakcie ostatniego testu w Barcelonie zespoły skoncentrują swoją pracę na tych dwóch rodzajach ogumienia.
Włoski producent dostarczy na goszczący Grand Prix Hiszpanii obiekt po 35 kompletów opon dla każdej ekipy: łącznie 1680 opon, w tym pięć zestawów ogumienia przejściowego i trzy deszczowego na zespół. To o wiele więcej niż dwa komplety opon przejściowych i trzy deszczowych, przewidziane na Bahrajn.
Jednak zespoły mają nadzieję na cieplejsze warunki w Barcelonie, w przeciwieństwie do poprzedniej sesji testowej na tym obiekcie. To pozwoli na dokładniejsze odzwierciedlenie warunków, które prawdopodobnie będą panować przez cały sezon.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: "Nasz ostatni test w Barcelonie odbywał się przy porannej temperaturze rzędu zaledwie sześciu stopni Celsjusza, co nie pomogło w nagumowaniu toru oraz zbieraniu informacji potrzebnych do opracowania podstawowych strategii na sezon. W tym tygodniu mamy nadzieję na cieplejsze warunki, choć prawdopodobnie temperatura nie będzie tak wysoka, jak oczekiwana w Australii. Po podaniu przez nas rodzajów mieszanek na pierwsze wyścigi sezonu, większość zespołów skupi się na testowaniu twardych i miękkich opon P Zero. Spodziewamy się, że będą się skupiać na długich przejazdach i symulacjach wyścigów, co powinno potwierdzić rezultaty przewidziane przez nas na podstawie danych z testów: dwa lub czasem trzy pit stopy w trakcie każdego wyścigu."Twarde ogumienie P Zero zapewnia dobry balans pomiędzy osiągami i trwałością, czyli jest idealnym doborem podstawowej opony na długi przejazd w ciepłych warunkach. Miękkie ogumienie P Zero szybciej się rozgrzewa i na krótszym dystansie zapewnia lepsze osiągi, ale jest także zaprojektowane z myślą o pracy w temperaturze powyżej 15 stopni Celsjusza: takie warunki panują podczas zdecydowanej większości wyścigów Formuły 1.Priorytetem dla zespołów podczas testów w tym tygodniu będzie ukończenie prac nad ustawieniami, które optymalnie wykorzystują balans samochodów na nowym ogumieniu P Zero. Mieszanki są identyczne w przypadku przednich i tylnych opon, ale tylne - jak to ma miejsce w przypadku wszystkich samochodów tylnonapędowych - rozgrzewają się szybciej, ze względu na przenoszenie napędu. Przednie opony osiągają idealną temperaturę po dłuższym czasie, co powoduje zmiany w balansie. Kierowcy i inżynierowie muszą odpowiednio zareagować, dostosowując ustawienia samochodu.Po zakończeniu poprzedniego testu w Barcelonie z samochodami na sezon 2011, zespoły i Pirelli są na dobrej pozycji, aby w tym tygodniu zgromadzić dużą liczbę przydatnych danych podczas ostatniej tegorocznej sesji testowej. To ostatnia szansa na ustalenie ostatecznych specyfikacji i sprawdzenie nowych podzespołów przed podróżą na drugi koniec świata, gdzie rozpocznie się sezon Formuły 1.
Sonda: Jak opony Pirelli wpłyną na widowiskowość wyścigów?
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: "Nasz ostatni test w Barcelonie odbywał się przy porannej temperaturze rzędu zaledwie sześciu stopni Celsjusza, co nie pomogło w nagumowaniu toru oraz zbieraniu informacji potrzebnych do opracowania podstawowych strategii na sezon. W tym tygodniu mamy nadzieję na cieplejsze warunki, choć prawdopodobnie temperatura nie będzie tak wysoka, jak oczekiwana w Australii. Po podaniu przez nas rodzajów mieszanek na pierwsze wyścigi sezonu, większość zespołów skupi się na testowaniu twardych i miękkich opon P Zero. Spodziewamy się, że będą się skupiać na długich przejazdach i symulacjach wyścigów, co powinno potwierdzić rezultaty przewidziane przez nas na podstawie danych z testów: dwa lub czasem trzy pit stopy w trakcie każdego wyścigu."Twarde ogumienie P Zero zapewnia dobry balans pomiędzy osiągami i trwałością, czyli jest idealnym doborem podstawowej opony na długi przejazd w ciepłych warunkach. Miękkie ogumienie P Zero szybciej się rozgrzewa i na krótszym dystansie zapewnia lepsze osiągi, ale jest także zaprojektowane z myślą o pracy w temperaturze powyżej 15 stopni Celsjusza: takie warunki panują podczas zdecydowanej większości wyścigów Formuły 1.Priorytetem dla zespołów podczas testów w tym tygodniu będzie ukończenie prac nad ustawieniami, które optymalnie wykorzystują balans samochodów na nowym ogumieniu P Zero. Mieszanki są identyczne w przypadku przednich i tylnych opon, ale tylne - jak to ma miejsce w przypadku wszystkich samochodów tylnonapędowych - rozgrzewają się szybciej, ze względu na przenoszenie napędu. Przednie opony osiągają idealną temperaturę po dłuższym czasie, co powoduje zmiany w balansie. Kierowcy i inżynierowie muszą odpowiednio zareagować, dostosowując ustawienia samochodu.Po zakończeniu poprzedniego testu w Barcelonie z samochodami na sezon 2011, zespoły i Pirelli są na dobrej pozycji, aby w tym tygodniu zgromadzić dużą liczbę przydatnych danych podczas ostatniej tegorocznej sesji testowej. To ostatnia szansa na ustalenie ostatecznych specyfikacji i sprawdzenie nowych podzespołów przed podróżą na drugi koniec świata, gdzie rozpocznie się sezon Formuły 1.
źródło: Pirelli Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu
Podobne: Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu




Podobne galerie: Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć