Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu
Pirelli

Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu

2011-03-08 - J. Rutkowski     Tagi: Barcelona, Opony, Pirelli
Pirelli powraca do Barcelony, na dodatkową sesję testową zorganizowaną po odwołaniu wyścigu o Grand Prix Bahrajnu, który miał zainaugurować sezon 2011. Poprzednie testy Formuły 1 na katalońskim torze odbywały się w dniach 18-21 lutego.
Sonda: Jak opony Pirelli wpłyną na widowiskowość wyścigów?
Testy będą trwały pięć dni, od 8 do 12 marca. Jednak 12 zespołów Formuły 1 może jeździć maksymalnie po cztery dni na ekipę - co łącznie podniesie liczbę dni testowych przed sezonem do 15, zgodnie z obowiązującymi ustaleniami. Pirelli podało już rodzaj mieszanek P Zero, które zostaną zabrane na pierwsze trzy wyścigi w Australii, Malezji i Chinach - twarde opony będą ogumieniem podstawowym, a miękkie opcjonalnym. W trakcie ostatniego testu w Barcelonie zespoły skoncentrują swoją pracę na tych dwóch rodzajach ogumienia.
PirelliPirelli
Włoski producent dostarczy na goszczący Grand Prix Hiszpanii obiekt po 35 kompletów opon dla każdej ekipy: łącznie 1680 opon, w tym pięć zestawów ogumienia przejściowego i trzy deszczowego na zespół. To o wiele więcej niż dwa komplety opon przejściowych i trzy deszczowych, przewidziane na Bahrajn.
Jednak zespoły mają nadzieję na cieplejsze warunki w Barcelonie, w przeciwieństwie do poprzedniej sesji testowej na tym obiekcie. To pozwoli na dokładniejsze odzwierciedlenie warunków, które prawdopodobnie będą panować przez cały sezon.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: "Nasz ostatni test w Barcelonie odbywał się przy porannej temperaturze rzędu zaledwie sześciu stopni Celsjusza, co nie pomogło w nagumowaniu toru oraz zbieraniu informacji potrzebnych do opracowania podstawowych strategii na sezon. W tym tygodniu mamy nadzieję na cieplejsze warunki, choć prawdopodobnie temperatura nie będzie tak wysoka, jak oczekiwana w Australii. Po podaniu przez nas rodzajów mieszanek na pierwsze wyścigi sezonu, większość zespołów skupi się na testowaniu twardych i miękkich opon P Zero. Spodziewamy się, że będą się skupiać na długich przejazdach i symulacjach wyścigów, co powinno potwierdzić rezultaty przewidziane przez nas na podstawie danych z testów: dwa lub czasem trzy pit stopy w trakcie każdego wyścigu."Twarde ogumienie P Zero zapewnia dobry balans pomiędzy osiągami i trwałością, czyli jest idealnym doborem podstawowej opony na długi przejazd w ciepłych warunkach. Miękkie ogumienie P Zero szybciej się rozgrzewa i na krótszym dystansie zapewnia lepsze osiągi, ale jest także zaprojektowane z myślą o pracy w temperaturze powyżej 15 stopni Celsjusza: takie warunki panują podczas zdecydowanej większości wyścigów Formuły 1.Priorytetem dla zespołów podczas testów w tym tygodniu będzie ukończenie prac nad ustawieniami, które optymalnie wykorzystują balans samochodów na nowym ogumieniu P Zero. Mieszanki są identyczne w przypadku przednich i tylnych opon, ale tylne - jak to ma miejsce w przypadku wszystkich samochodów tylnonapędowych - rozgrzewają się szybciej, ze względu na przenoszenie napędu. Przednie opony osiągają idealną temperaturę po dłuższym czasie, co powoduje zmiany w balansie. Kierowcy i inżynierowie muszą odpowiednio zareagować, dostosowując ustawienia samochodu.
PirelliPirelli
Po zakończeniu poprzedniego testu w Barcelonie z samochodami na sezon 2011, zespoły i Pirelli są na dobrej pozycji, aby w tym tygodniu zgromadzić dużą liczbę przydatnych danych podczas ostatniej tegorocznej sesji testowej. To ostatnia szansa na ustalenie ostatecznych specyfikacji i sprawdzenie nowych podzespołów przed podróżą na drugi koniec świata, gdzie rozpocznie się sezon Formuły 1.



źródło: Pirelli Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ostatnie testy opon przed pierwszymi wyścigami sezonu