Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ograniczenia radiowe w F1 znów potępiane
			
			
			
			 
									
					
					
					
					Wypadek Sergio Pereza przez awarię hamulców we wczorajszym wyścigu Formuły 1 o GP Austrii wzbudził kolejny protest przeciw obowiązującym ograniczeniom w komunikacji radiowej na linii zespół-kierowca.
Perez wylądował na bandzie na ostatnim okrążeniu zawodów i nie pojechał dalej, tracąc w ten sposób ósme albo siódme miejsce.
„Musimy zastanowić się nad komunikacją radiową, ponieważ nie mogliśmy powiedzieć kierowcom, że ich hamulce są w krytycznym stanie". - mówi serwisowi Autosport wiceszef Force India, Robert Fernley.
„To trochę niepokojące. Wydaje się trochę głupie wprowadzanie osłony na kokpit bolidu i jednoczesne uniemożliwianie poinformowania kierowcy, że jego hamulce się kończą". Gdy zasugerowano, że ryzyko awarii hamulców wiąże się z niebezpieczeństwem, więc kierowca ma prawo otrzymać wiadomość na ten temat, Fernley odparł: „Kontrola wyścigu nie kazała nam informować zawodnika".
„Musimy z nimi o tym pomówić, ponieważ to chyba lekka przesada".
„Koniec końców komunikat radiowy prawdopodobnie nie zmieniłby nic dla Checo, ale to tylko przykład czegoś, czemu być może musimy się przyjrzeć".
Dowodzący Mercedesem w F1 i całych sportach motorowych 'Toto' Wolff jak Fernley nie jest zadowolony z restrykcji radiowych, z drugiej strony rozumie skrupulatność FIA w egzekwowaniu ich.„FIA nie ma łatwego zadania, bo gdzie leży granica? Zespoły łatwo mogą pod pretekstem bezpieczeństwa próbować komunikować się z kierowcą". - zwracał uwagę".
„Moim zdaniem prawdopodobnie posunęliśmy się nieco za daleko z ograniczeniami".
„Złagodzenie przepisów to tak naprawdę sugestia Berniego (Ecclestone'a, szefa F1 - red.), nie moja. Może nie przywracajmy możliwości doradzania kierowcom jak jechać, tylko tego". - dodał.Zakaz rozmawiania z kierowcą przez radio na określone tematy był krytykowany także po poprzednim wyścigu, gdy mistrz świata Lewis Hamilton nie mógł uzyskać od Mercedesa rad jak nastawić ERS i długo męczył się z naprawieniem systemu.
Wówczas restrykcjom radiowym zdecydowanie przestawiło się paru topowych kierowców - poza Hamiltonem jeszcze Sebastian Vettel, czy Fernando Alonso.Jednak zawodnicy są podzieleni w całej sprawie.
„Celem obowiązujących zasad jest utrudnienie zadania zespołom i kierowcom". - tłumaczył parę dni temu lider klasyfikacji generalnej sezonu Nico Rosberg, który w Baku miał identyczny kłopot jak Hamilton, ale szybko się z nim uporał.„Zawsze będą problemy, dlatego było co było w Baku. Chcieliśmy to osiągnąć wprowadzając takie przepisy".
„Fani narzekali, że jesteśmy głupkami na torze i robimy to, co nam każą". - przypominał.
Daniel Ricciardo mówił: „Co do trybów pracy silnika i tego typu rzeczy, jest dużo do ustawiania, ale wiemy - albo przynajmniej powinniśmy wiedzieć - gdzie wszystko mamy".„Musimy się po prostu przyzwyczaić, ale jest OK".
Ograniczeń radiowych broni też Kimi Raikkonen, choć w Baku jak Hamilton prosił swój zespół o rady przy obsłudze samochodu, których inżynierowie nie mogli mu udzielić.
„Jest w porządku". - stwierdził reprezentant Ferrari. „W niektórych sytuacjach mając problemy możesz chcieć się poradzić zespołu, ale zasady są zasadami, są identyczne dla wszystkich".„Nie miałem z tym żadnego poważnego kłopotu tak naprawdę".
Jolyon Palmer jest wręcz zachwycony ograniczeniami.
„Zakazy radiowe są naprawdę dobre". - powiedział debiutant z Renault. „Niektórzy nie wiedzą jak przestawiać bolid i zwalniają przez to. Powinno tak być".„Jeżeli wiesz co się dzieje z twoim wozem, masz przewagę. Naprawdę wierzę, że te restrykcje są korzystne dla Formuły 1".
„(...) Bez nich kierowcy są jak roboty, wszystko mówią im inżynierowie".
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Ograniczenia radiowe w F1 znów potępiane
Podobne: Ograniczenia radiowe w F1 znów potępiane
				 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 Ranking 10 najlepszych rozmów radiowych w Formule 1 z sezonu 2018 (wideo) »
Ranking 10 najlepszych rozmów radiowych w Formule 1 z sezonu 2018 (wideo) »
					
				Podobne galerie: Ograniczenia radiowe w F1 znów potępiane
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć




 'Toto' Wolff
'Toto' Wolff

 'Toto' Wolff
'Toto' Wolff









 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Lexus
Tapety Lexus  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nowy Lexus LFA
Nowy Lexus LFA  NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami
NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami  
 
			
 
 
			