Formuła 1 » Aktualności F1 » Nowe opony Pirelli zaowocują dwoma typami bolidów w F1?

Nowe opony Pirelli zaowocują dwoma typami bolidów w F1?
Firma Pirelli sugeruje, że jej nowe opony dla Formuły 1 na sezon 2018 mogą podzielić bolidy na dwa gatunki. Jeden to samochody szybkie, drugi łagodne dla ogumienia.
Włoski producent przygotował na przyszły rok bardziej miękkie, a tym samym mniej wytrzymałe slicki.
„Ufamy, że te opony pozwolą projektantom dowolnie wybierać pomiędzy dwiema szkołami myślenia: skonstruowaniem bolidu bardzo szybkiego, lecz mocno obciążającego ogumienie, albo łagodniejszego dla opon, by móc korzystać z bardziej miękkich mieszanek". - cytuje włoski dziennik La Gazzetta Dello Sport szefa Pirelli w F1, Mario Isolę. Poza opracowaniem bardziej miękkich opon, Pirelli podzieliło slicki aż na siedem różnych mieszanek. Nowa najbardziej miękka - hipermiękka - jest szybsza o około sekundę na okrążeniu od następnej, czyli ultramiękkiej.
Dalej różnice między sąsiadującymi mieszankami są mniejsze, dlatego Pirelli przymierza się do zerwania ze swoim dotychczasowym zwyczajem i dostarczania na niektóre GP mieszanek niesąsiadujących ze sobą. Przykładowo, kierowcy mogą dostać na jakiś wyścig opony ultramiękkie, miękkie i pośrednie. W tym przypadku zostałaby pominięta mieszanka supermiękka. Podczas minionego sezonu w większości wyścigów kierowcy wykonywali tylko jeden pit-stop. W przyszłym roku najczęstszą taktyką mają być dwa postoje, choć Pirelli chce jednocześnie różnorodności strategii i podtrzymania możliwości pokonania dystansu zawodów przy pojedynczej zmianie opon.
Włoski producent przygotował na przyszły rok bardziej miękkie, a tym samym mniej wytrzymałe slicki.
„Ufamy, że te opony pozwolą projektantom dowolnie wybierać pomiędzy dwiema szkołami myślenia: skonstruowaniem bolidu bardzo szybkiego, lecz mocno obciążającego ogumienie, albo łagodniejszego dla opon, by móc korzystać z bardziej miękkich mieszanek". - cytuje włoski dziennik La Gazzetta Dello Sport szefa Pirelli w F1, Mario Isolę. Poza opracowaniem bardziej miękkich opon, Pirelli podzieliło slicki aż na siedem różnych mieszanek. Nowa najbardziej miękka - hipermiękka - jest szybsza o około sekundę na okrążeniu od następnej, czyli ultramiękkiej.
Dalej różnice między sąsiadującymi mieszankami są mniejsze, dlatego Pirelli przymierza się do zerwania ze swoim dotychczasowym zwyczajem i dostarczania na niektóre GP mieszanek niesąsiadujących ze sobą. Przykładowo, kierowcy mogą dostać na jakiś wyścig opony ultramiękkie, miękkie i pośrednie. W tym przypadku zostałaby pominięta mieszanka supermiękka. Podczas minionego sezonu w większości wyścigów kierowcy wykonywali tylko jeden pit-stop. W przyszłym roku najczęstszą taktyką mają być dwa postoje, choć Pirelli chce jednocześnie różnorodności strategii i podtrzymania możliwości pokonania dystansu zawodów przy pojedynczej zmianie opon.
źródło: gazzetta.it
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe opony Pirelli zaowocują dwoma typami bolidów w F1?
Podobne: Nowe opony Pirelli zaowocują dwoma typami bolidów w F1?




Podobne galerie: Nowe opony Pirelli zaowocują dwoma typami bolidów w F1?

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć