Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
			
			
			
			 
									
					
					Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
							2014-01-30 - G. Filiks     Tagi: Testy F1, Adrian Newey, McLaren, James Allison, Zawieszenie
						
						
						Sprytnie zaprojektowane tylne zawieszenie w nowym bolidzie McLarena zwróciło uwagę dwóch najbardziej poważanych konstruktorów na padoku Formuły 1 - Adriana Neweya oraz Jamesa Allisona.
Drugiego dnia testów przed sezonem 2014 w Jerez ekipie McLarena wreszcie udało się wypuścić model MP4-29 z garażu, a obiektywy aparatów fotograficznych od razu wychwyciły intrygujące zawieszenie samochodu. Jak już informowaliśmy wczoraj, przy tylnych wahaczach McLaren umieścił cztery aerodynamicznie wyprofilowane bloczki, "współpracujące" z dyfuzorem i imitujące działanie zakazanej od tego roku listwy pod tylnym skrzydłem.
Przy niskich prędkościach, a więc w zakrętach, bloczki poprawiają docisk bolidu, zaś gdy auto pędzi po prostej i jego zawieszenie się ugina, powstaje szpara redukująca opór powietrza, tym samym zwiększająca prędkość maksymalną wozu.
Zobacz także: Testy F1 w Jerez: Button dyktuje tempo drugiego dnia »Ekspert techniczny magazynu Autosport - Gary Anderson stwierdził, że opracowane rozwiązanie „może być tajną bronią McLarena".
	
	
	
	
						Słowa Andersona chyba nie są na wyrost, bo bloczkami McLarena zainteresował się także dyrektor techniczny Ferrari. Mimo, iż cała koncepcja jest podobno bardzo trudna do skopiowania.
„Widziałem tylko rozmyte zdjęcia tego wynalazku, ale chciałbym dowiedzieć się o nim więcej". - powiedział Allison. „Zaciekawiło mnie to".Bloczki zaciekawiły też guru technicznego Red Bulla - na tyle, że od razu zaczął kwestionować ich legalność.
„Jeszcze nie widziałem zdjęć tego rozwiązania, ale z tego co słyszałem, McLaren ma osiem elementów zawieszenia, a dozwolonych jest tylko sześć". - mówił Newey. „Co więcej, są jasne wytyczne dotyczące grubości wahaczy".
Jednak zdaniem niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, bloczki McLarena już latem ubiegłego roku dostały "zielone światło" od Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
„Rozwiązanie jest uważane przez FIA za legalne". - potwierdza oficjalna strona internetowa Formuły 1. „Ale rywale mogą domagać się klaryfikacji". - czytamy w dalszej części artykułu o całym wynalazku.
					
Drugiego dnia testów przed sezonem 2014 w Jerez ekipie McLarena wreszcie udało się wypuścić model MP4-29 z garażu, a obiektywy aparatów fotograficznych od razu wychwyciły intrygujące zawieszenie samochodu. Jak już informowaliśmy wczoraj, przy tylnych wahaczach McLaren umieścił cztery aerodynamicznie wyprofilowane bloczki, "współpracujące" z dyfuzorem i imitujące działanie zakazanej od tego roku listwy pod tylnym skrzydłem.
Przy niskich prędkościach, a więc w zakrętach, bloczki poprawiają docisk bolidu, zaś gdy auto pędzi po prostej i jego zawieszenie się ugina, powstaje szpara redukująca opór powietrza, tym samym zwiększająca prędkość maksymalną wozu.
Zobacz także: Testy F1 w Jerez: Button dyktuje tempo drugiego dnia »
„Widziałem tylko rozmyte zdjęcia tego wynalazku, ale chciałbym dowiedzieć się o nim więcej". - powiedział Allison. „Zaciekawiło mnie to".Bloczki zaciekawiły też guru technicznego Red Bulla - na tyle, że od razu zaczął kwestionować ich legalność.
„Jeszcze nie widziałem zdjęć tego rozwiązania, ale z tego co słyszałem, McLaren ma osiem elementów zawieszenia, a dozwolonych jest tylko sześć". - mówił Newey. „Co więcej, są jasne wytyczne dotyczące grubości wahaczy".
Jednak zdaniem niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, bloczki McLarena już latem ubiegłego roku dostały "zielone światło" od Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
„Rozwiązanie jest uważane przez FIA za legalne". - potwierdza oficjalna strona internetowa Formuły 1. „Ale rywale mogą domagać się klaryfikacji". - czytamy w dalszej części artykułu o całym wynalazku.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Podobne: Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
				 Alonso weźmie udział w testach po GP Bahrajnu »
Alonso weźmie udział w testach po GP Bahrajnu »
					
					 Sainz Jr bagatelizuje swój rekordowy czas. Nie będziemy na pole position w Australii »
Sainz Jr bagatelizuje swój rekordowy czas. Nie będziemy na pole position w Australii »
					
					 II testy F1 przed sezonem 2019 - McLaren znów pierwszy, Kubica jedenasty, Vettel się rozbił »
II testy F1 przed sezonem 2019 - McLaren znów pierwszy, Kubica jedenasty, Vettel się rozbił »
					
					 Alonso pojeździ na testach F1 »
Alonso pojeździ na testach F1 »
					
				Podobne galerie: Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Mercedes
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć
 Bloczki w tylnym zawieszeniu McLarena (zaznaczone czerwonymi strzałkami)
Bloczki w tylnym zawieszeniu McLarena (zaznaczone czerwonymi strzałkami)


 James Allison - dyrektor techniczny Ferrari
James Allison - dyrektor techniczny Ferrari Adrian Newey - dyrektor techniczny Red Bulla
Adrian Newey - dyrektor techniczny Red Bulla


 
						
						 
						
						 Tapety Mercedes
						
						Tapety Mercedes  Tapety Lexus
Tapety Lexus  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nowy Lexus LFA
Nowy Lexus LFA  NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami
NASCAR: Indianapolis - przed rozgrywkami  
 
			
 
 
			