Formuła 1 » Aktualności F1 » Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena

Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
2014-01-30 - G. Filiks Tagi: Testy F1, Adrian Newey, McLaren, James Allison, Zawieszenie
Sprytnie zaprojektowane tylne zawieszenie w nowym bolidzie McLarena zwróciło uwagę dwóch najbardziej poważanych konstruktorów na padoku Formuły 1 - Adriana Neweya oraz Jamesa Allisona.
Drugiego dnia testów przed sezonem 2014 w Jerez ekipie McLarena wreszcie udało się wypuścić model MP4-29 z garażu, a obiektywy aparatów fotograficznych od razu wychwyciły intrygujące zawieszenie samochodu. Jak już informowaliśmy wczoraj, przy tylnych wahaczach McLaren umieścił cztery aerodynamicznie wyprofilowane bloczki, "współpracujące" z dyfuzorem i imitujące działanie zakazanej od tego roku listwy pod tylnym skrzydłem.
Przy niskich prędkościach, a więc w zakrętach, bloczki poprawiają docisk bolidu, zaś gdy auto pędzi po prostej i jego zawieszenie się ugina, powstaje szpara redukująca opór powietrza, tym samym zwiększająca prędkość maksymalną wozu.
Zobacz także: Testy F1 w Jerez: Button dyktuje tempo drugiego dnia »Ekspert techniczny magazynu Autosport - Gary Anderson stwierdził, że opracowane rozwiązanie „może być tajną bronią McLarena".
Słowa Andersona chyba nie są na wyrost, bo bloczkami McLarena zainteresował się także dyrektor techniczny Ferrari. Mimo, iż cała koncepcja jest podobno bardzo trudna do skopiowania.
„Widziałem tylko rozmyte zdjęcia tego wynalazku, ale chciałbym dowiedzieć się o nim więcej". - powiedział Allison. „Zaciekawiło mnie to".Bloczki zaciekawiły też guru technicznego Red Bulla - na tyle, że od razu zaczął kwestionować ich legalność.
„Jeszcze nie widziałem zdjęć tego rozwiązania, ale z tego co słyszałem, McLaren ma osiem elementów zawieszenia, a dozwolonych jest tylko sześć". - mówił Newey. „Co więcej, są jasne wytyczne dotyczące grubości wahaczy".
Jednak zdaniem niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, bloczki McLarena już latem ubiegłego roku dostały "zielone światło" od Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
„Rozwiązanie jest uważane przez FIA za legalne". - potwierdza oficjalna strona internetowa Formuły 1. „Ale rywale mogą domagać się klaryfikacji". - czytamy w dalszej części artykułu o całym wynalazku.
Drugiego dnia testów przed sezonem 2014 w Jerez ekipie McLarena wreszcie udało się wypuścić model MP4-29 z garażu, a obiektywy aparatów fotograficznych od razu wychwyciły intrygujące zawieszenie samochodu. Jak już informowaliśmy wczoraj, przy tylnych wahaczach McLaren umieścił cztery aerodynamicznie wyprofilowane bloczki, "współpracujące" z dyfuzorem i imitujące działanie zakazanej od tego roku listwy pod tylnym skrzydłem.
Przy niskich prędkościach, a więc w zakrętach, bloczki poprawiają docisk bolidu, zaś gdy auto pędzi po prostej i jego zawieszenie się ugina, powstaje szpara redukująca opór powietrza, tym samym zwiększająca prędkość maksymalną wozu.
Zobacz także: Testy F1 w Jerez: Button dyktuje tempo drugiego dnia »
„Widziałem tylko rozmyte zdjęcia tego wynalazku, ale chciałbym dowiedzieć się o nim więcej". - powiedział Allison. „Zaciekawiło mnie to".Bloczki zaciekawiły też guru technicznego Red Bulla - na tyle, że od razu zaczął kwestionować ich legalność.
„Jeszcze nie widziałem zdjęć tego rozwiązania, ale z tego co słyszałem, McLaren ma osiem elementów zawieszenia, a dozwolonych jest tylko sześć". - mówił Newey. „Co więcej, są jasne wytyczne dotyczące grubości wahaczy".
Jednak zdaniem niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, bloczki McLarena już latem ubiegłego roku dostały "zielone światło" od Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
„Rozwiązanie jest uważane przez FIA za legalne". - potwierdza oficjalna strona internetowa Formuły 1. „Ale rywale mogą domagać się klaryfikacji". - czytamy w dalszej części artykułu o całym wynalazku.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Podobne: Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena




Podobne galerie: Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć


Newsletter