Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena

Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena

2014-01-30 - G. Filiks     Tagi: Testy F1, Adrian Newey, McLaren, James Allison, Zawieszenie
Sprytnie zaprojektowane tylne zawieszenie w nowym bolidzie McLarena zwróciło uwagę dwóch najbardziej poważanych konstruktorów na padoku Formuły 1 - Adriana Neweya oraz Jamesa Allisona.

Drugiego dnia testów przed sezonem 2014 w Jerez ekipie McLarena wreszcie udało się wypuścić model MP4-29 z garażu, a obiektywy aparatów fotograficznych od razu wychwyciły intrygujące zawieszenie samochodu. Jak już informowaliśmy wczoraj, przy tylnych wahaczach McLaren umieścił cztery aerodynamicznie wyprofilowane bloczki, "współpracujące" z dyfuzorem i imitujące działanie zakazanej od tego roku listwy pod tylnym skrzydłem.

Przy niskich prędkościach, a więc w zakrętach, bloczki poprawiają docisk bolidu, zaś gdy auto pędzi po prostej i jego zawieszenie się ugina, powstaje szpara redukująca opór powietrza, tym samym zwiększająca prędkość maksymalną wozu.
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarenaNewey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Ekspert techniczny magazynu Autosport - Gary Anderson stwierdził, że opracowane rozwiązanie „może być tajną bronią McLarena".
Słowa Andersona chyba nie są na wyrost, bo bloczkami McLarena zainteresował się także dyrektor techniczny Ferrari. Mimo, iż cała koncepcja jest podobno bardzo trudna do skopiowania.

„Widziałem tylko rozmyte zdjęcia tego wynalazku, ale chciałbym dowiedzieć się o nim więcej".
- powiedział Allison. „Zaciekawiło mnie to".Bloczki zaciekawiły też guru technicznego Red Bulla - na tyle, że od razu zaczął kwestionować ich legalność.

„Jeszcze nie widziałem zdjęć tego rozwiązania, ale z tego co słyszałem, McLaren ma osiem elementów zawieszenia, a dozwolonych jest tylko sześć".
- mówił Newey. „Co więcej, są jasne wytyczne dotyczące grubości wahaczy".

Jednak zdaniem niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport, bloczki McLarena już latem ubiegłego roku dostały "zielone światło" od Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).

„Rozwiązanie jest uważane przez FIA za legalne". - potwierdza oficjalna strona internetowa Formuły 1. „Ale rywale mogą domagać się klaryfikacji". - czytamy w dalszej części artykułu o całym wynalazku.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
10

Komentarze do:

Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena

Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Bzik 2014-01-30 10:32
Ohoho.....! Newey ma ból dupy...! Już nielegalne....! No żeby się nie obsrał czasem.....! :-D
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Matej95_PL 2014-01-30 10:40
Red Bull jak przez ostatnie lata kombinował ze swoim bolidem to wszystko było dobrze. Teraz jak ktoś inny coś wymyślił to oni już że wszystko nielegalne. Newey po prostu boi się że skończy się dominacja, sam nie ma pewnie pomysłów wiec szuka intrygi.
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
dmxdh 2014-01-30 10:49
Jak Newey wymyślał swoje wynalazki to też wszyscy kwestionowali ich legalność. On ma prawo im się teraz odwdzięczyć.
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
Matej95_PL 2014-01-30 10:53
@dmxdh Zgadzam się z tobą. Ale widać że już sobie nie radzą, już mają problemy i może skończyć się ich hegemonia w F1.
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
smile20 2014-01-30 11:04
@Matej95_PL Nie trawię RRB, ale powiedz mi skąd wnioski, że RBR sobie nieradzi? Co ty jakiś ekspert jesteś, masz dostęp do poufnych danych? Jednostka napędowa Renault nawaliła, zostanie to wyeliminowane, ale nie wiemy w jakiej formie jest RBR. Fakt Mercedes i Ferrari mieli o wiele mniej kłopotów i przejechali o wiele więcej kółek, ale to nic nie znaczy, Renault wyeliminuje w końcu problem i zobaczymy sobie układ sił w pierwszych wyścigach. Chciałbym, żeby skończyła się dominacja RBR, ale ślepo nie będę pisał na podstawie testów, że RBR sobie nie radzi.
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
korba 2014-01-30 13:13
Z czasem będzie wiadomo,czy legalne,czy nie legalne te bloczki.
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
PiotreW 2014-01-30 13:37
Ledwo usłyszał o innowacyjnym zawieszeniu McLarena, a od razu mówi, że nielegalne? Panie Newey, trochę pokory, jak sam byłeś kreatywny, wymyślałeś ciekawe rozwiązania, a inni pytali o ich legalność to twierdziłeś, że inni bezpodstawnie cię atakują. Teraz nie mając jeszcze wystarczających informacji od razu stwierdzasz nielegalne, bo sam nie wpadłeś na taki pomysł? Tak samo było w 2009 roku z dyfuzorami.
HAKU
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
HAKU 2014-01-30 14:31
A Newey ma zagrychę! nadęty bufon spuścił nocha
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
chacha 2014-01-30 17:47
To działa w wolnych zakrętach ale czy w szybkich ?
Newey i Allison zainteresowani tylnym zawieszeniem McLarena
VW VAG 2014-01-30 19:38
Dali by z tymi legalnościami już spokój