Formuła 1 » Aktualności F1 » Mercedes przeważa teraz aerodynamiką
Mercedes przeważa teraz aerodynamiką
2015-03-16 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Aerodynamika, Mercedes, Toto Wolff
Mercedes kontynuujący dominację nad rywalami w nowym sezonie Formuły 1, opiera teraz swoją przewagę na aerodynamice zamiast silniku.
Srebrne Strzały dzieliły i rządziły w inaugurującym tegoroczną rywalizację GP Australii minionego weekendu - podczas kwalifikacji mistrz świata Lewis Hamilton uciekł na 1.4 sekundy najbliższemu konkurentowi z pozostałych ekip, natomiast w wyścigu razem z Nico Rosbergiem finiszowali pół minuty przed resztą. Dotąd najwięcej mówiło się o mocnej jednostce napędowej Mercedesa, jednak stajnie jeżdżące bezpośrednio za nim - Williams i Ferrari - prawdopodobnie nie tracą na tym polu. Pierwszy z wymienionych zespołów używa tego samego motoru, zaś Scuderia zimą radykalnie usprawniła swój silnik.
Hamilton i Rosberg na torze Albert Park rozwijali prędkości maksymalne wyraźnie niższe od reprezentantów wspomnianych teamów i Mercedes twierdzi, że z nowym bolidem teraz zyskuje w zakrętach. „Widzimy, jak tracimy na prostych względem Williamsa oraz Ferrari". - powiedział kierujący zespołem Christian "Toto" Wolff.
„Obie te ekipy rozwijają dużo wyższe prędkości maksymalne - o 10-12 km/h.
„Największą różnicę widać w szybkich łukach - tam, gdzie potrzeba docisku. Ów element wydaje się siłą naszego tegorocznego samochodu.
„Wcześniej aerodynamiką przeważał zwykle Red Bull, teraz wygląda na to, że my jesteśmy najmocniejsi w tym obszarze".
Williams potwierdza
Stajnia Williams zgodziła się, że nowy bolid Mercedesa ma zdecydowanie lepszą aerodynamikę od ubiegłorocznego i właśnie tym dominuje nie tylko nad nią, ale także pozostałymi.
„Ferrari ma aktualnie silnik w zasadzie na poziomie Mercedesa". - stwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.
„Zimą Mercedes zyskał ogromnie dużo docisku.„Czerpie korzyści z używania ubiegłego roku krótkiego nosa w aucie. Ma przewagę doświadczenia jazdy z takim typem dziobu od tych, którzy wprowadzili go dopiero na sezon 2015". - wyjaśnił.
Felipe Massa dodał: „Wierzę, że mamy z Mercedesem identyczny silnik, więc jego przewaga tkwi w bolidzie".
Srebrne Strzały dzieliły i rządziły w inaugurującym tegoroczną rywalizację GP Australii minionego weekendu - podczas kwalifikacji mistrz świata Lewis Hamilton uciekł na 1.4 sekundy najbliższemu konkurentowi z pozostałych ekip, natomiast w wyścigu razem z Nico Rosbergiem finiszowali pół minuty przed resztą. Dotąd najwięcej mówiło się o mocnej jednostce napędowej Mercedesa, jednak stajnie jeżdżące bezpośrednio za nim - Williams i Ferrari - prawdopodobnie nie tracą na tym polu. Pierwszy z wymienionych zespołów używa tego samego motoru, zaś Scuderia zimą radykalnie usprawniła swój silnik.
Hamilton i Rosberg na torze Albert Park rozwijali prędkości maksymalne wyraźnie niższe od reprezentantów wspomnianych teamów i Mercedes twierdzi, że z nowym bolidem teraz zyskuje w zakrętach. „Widzimy, jak tracimy na prostych względem Williamsa oraz Ferrari". - powiedział kierujący zespołem Christian "Toto" Wolff.
„Obie te ekipy rozwijają dużo wyższe prędkości maksymalne - o 10-12 km/h.
„Największą różnicę widać w szybkich łukach - tam, gdzie potrzeba docisku. Ów element wydaje się siłą naszego tegorocznego samochodu.
Williams potwierdza
Stajnia Williams zgodziła się, że nowy bolid Mercedesa ma zdecydowanie lepszą aerodynamikę od ubiegłorocznego i właśnie tym dominuje nie tylko nad nią, ale także pozostałymi.
„Ferrari ma aktualnie silnik w zasadzie na poziomie Mercedesa". - stwierdził dyrektor techniczny Williamsa, Pat Symonds.
„Zimą Mercedes zyskał ogromnie dużo docisku.„Czerpie korzyści z używania ubiegłego roku krótkiego nosa w aucie. Ma przewagę doświadczenia jazdy z takim typem dziobu od tych, którzy wprowadzili go dopiero na sezon 2015". - wyjaśnił.
Felipe Massa dodał: „Wierzę, że mamy z Mercedesem identyczny silnik, więc jego przewaga tkwi w bolidzie".
źródło: autosport.com, Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Mercedes przeważa teraz aerodynamiką
Mercedes przeważa teraz aerodynamiką
Skoczek120 2015-03-16 18:44
Długo pracowali nad tym, aby nadwozie tworzyło symbiozę z jednostką. Ich klienci są bez szans. Konkurencja niestety jest daleko w tyle z rozwojem. Tylko zmiany 2017 roku mogą zmienić układ stawki.
Podobne: Mercedes przeważa teraz aerodynamiką




Podobne galerie: Mercedes przeważa teraz aerodynamiką
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit