Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek

Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek

2015-05-16 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Mercedes, Bolid F1, Toto Wolff
Zmiany zaplanowane w Formule 1 na sezon 2017 sprawią, że najważniejsza seria wyścigowa świata będzie miała najszybsze bolidy w swojej historii, zapowiedział przewodzący stawce Mercedes.

Dwa dni temu Grupa Strategiczna F1 ustaliła przyśpieszenie bolidów za dwa lata aż o 5-6 sekund na okrążeniu, głównie poprzez podrasowanie im aerodynamiki, poszerzenie opon i ograniczenie masy.
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiekMercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
Uzgodniono także m. in. zwiększenie obrotów silników V6 turbo za pomocą powrotu do 6-stopniowej skrzyni biegów.

Według dowodzącego Mercedesem Christiana "Toto" Wolffa, nowa Formuła Jeden będzie w stanie pobić rekord okrążenia na każdym torze.

„Wierzymy, że możemy stworzyć bolidy szybsze o 5-6 sekund od obecnych, co oznacza najszybsze samochody F1, jakie kiedykolwiek istniały". - mówił austriak serwisowi Autosport.

„To ekscytujące. Ta perspektywa przyniosła przełom na zebraniu Grupy Strategicznej F1. Każdy podniósł rękę za nią. „Zdecydowanie chcemy, by bolid Formuły Jeden był najszybszą wyścigówką na tej planecie. Będzie się tak działo i to naprawdę świetna wiadomość".


Już jednak są wątpliwości w mediach, czy bolidy F1 da się odciążyć o planowane 30 do 50 kilogramów, skoro nadal będą niedozwolone kosztowne, specjalne, lekkie materiały do ich budowy.

Obniżyć wagę ma pomóc wspomniana wcześniej zmiana skrzyni biegów. Drugi obszar, w którym pokłada się nadzieje na zgubienie kilogramów, to elektronika.
Powrót dotankowywania nieprzesądzony

Wśród szeregu przegłosowanych koncepcji na 2017 rok największe zainteresowanie wzbudził powrót dotankowywania, jednak Wolff uprzedził, że jeszcze będą prowadzone analizy, czy rozwiązanie to aby nie zaszkodzi F1.

Dotankowywanie zostało zakazane na sezon 2010 dla ograniczenia kosztów.

„Na zebraniu niektórzy stwierdzili, że dotankowywanie jest bardzo spektakularne".
- powiedział boss Mercedesa.„Dzięki niemu dodatkowo będą lżejsze bolidy podczas zawodów, więc kierowca będzie mógł bardziej cisnąć, a opony nie będą zażynane wysoką masą samochodu.

„Pojawił się pewien sceptycyzm, ponieważ dotankowywanie zostało oczywiście wycofane kilka lat temu, no i są obawy o transportowanie oprzyrządowania do tej czynności po całym świecie.„Jednak dzięki dotankowywaniu wyścigi są nieco bardziej nieprzewidywalne dla fanów; już nie jesteś tak pewny, co się dzieje.

„Zgodziliśmy się zbadać temat i przywrócić dotankowywanie, jeśli możemy, o ile nie zagrozi ono spektaklowi wokół pit-stopów ogólnie rzecz biorąc".


Trzecie (i czwarte) bolidy też opcją

Informowaliśmy, że szukając sposobu na rozwiązanie problemu zbyt wysokich kosztów ścigania się dla mniejszych zespołów, Grupa Strategiczna F1 postawiła na powrót klienckich bolidów, ale Wolff ujawnił, iż pod uwagę bierze się też dołożenie trzeciego, a nawet czwartego bolidu w największych teamach.

„Oczywiście nie chcemy ryzykować wykruszenia się małych ekip. Jakkolwiek nie próbowałbyś temu zaradzić, zawsze jest trudno cokolwiek przeforsować".
- tłumaczył.

„(...) Stajnie z Grupy Strategicznej F1 są gotowe zaoferować swoje bolidy pozostałym zespołom i potencjalnym nowym teamom.
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiekMercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
„Inny plan awaryjny to wystawienie samemu trzeciego lub czwartego bolidu, jeśli stracimy jakąś ekipę.

„To nie najlepsza historia dla Formuły 1, ale wyobraź sobie Mercedesa wystawiającego w trzecim samochodzie młodego kierowcę, który rzuca wyzwanie innym zawodnikom. To wciąż może być ciekawe.„Zarówno w przypadku klienckich, jak i trzecich bolidów, dodajesz konkurencyjne samochody jeżdżące blisko czołówki, albo w środku stawki.

„Zbadamy ten kierunek i wrócimy w przeciągu miesiąca z opłacalną propozycją, by mogło to funkcjonować".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek

Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
mclarenfan 2015-05-16 14:31
mam nadzieje że tankowanie nie wróci
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
fanfone 2015-05-16 16:27
A ja mam nadzieję,że tankowanie powróci.
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
hm... 2015-05-16 17:19
a ja mam nadzieje ze macie racje
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
Adrza1 2015-05-16 17:36
tankowanie nic nie zmieni, ja chce rozbudowanego aero, opon o rozmiarze 400 i ognia z wydechu
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
vielo102 2015-05-16 18:20
Moze i szybsza le nie atrakcyjna dla kibica
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
bo77as 2015-05-16 21:15
Właśnie to samo pomyślałem vielo102, F1 zatraciła się w swoich własnych przepisach, ten sport nie ma już duszy, to już nie jest sport i trzeba się pogodzić z tym, że F1, którą znają prawdziwi fani już nie wróci bo takie mamy chore czasy, wszystko musi być aż tak bardzo nie normalne a najlepszym przykładem są słowa berniego, który stwierdził, że Hamilton bedzie dobrym mistrzem bo dobrze wygląda i potrafi się fajnie gibać ze swoimi ziomkami z "dzielni", a ja głupi myślałem, że to chodzi o ściganie , oczywiscie nic nie odejmując Hamiltonowi bo to dobry kierowca.
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
f1cc 2015-05-16 22:42
Jeszcze się nie urodził taki który by dogodził każdemu. Tankowanie - źle Brak tankowania - źle Wytrzymałe opony -źle Nie wytrzymałe opony- źle Walka i wyprzedzanie na torze dzięki ograniczonej aerodynamice - źle bo bolidy za wolne mniejsza ilość wyprzedzania, więcej strategii w boksach dzięki rozbudowanemu aero i tankowaniu - źle Bolidy szybkie - źle Bolidy wolne - źle Wysokie nosy - źle Niskie nosy - źle K......wa wszystko źle!!!! Polecam szachy albo grę w bierki pod wodą.
Diesel Power
Mercedes: Nowa Formuła 1 będzie szybsza niż kiedykolwiek
Diesel Power 2015-05-17 10:41
Przy 6-cio biegowej skrzyni, to powinna też wrócić możliwość zmiany przełożeń na każdy wyścig, a nie tylko 2x w sezonie. Z jednej strony chcą ograniczać koszty, z drugiej chcą być z powrotem najszybszą serią wyścigową, przez co powstaje wiele sprzecznych założeń wyglądu całej F1. Tankowanie w pit-stopie? Super, większe możliwości w ustalaniu strategi na wyścig, o ile pozwolą na wyjazd również w pełni zatankowanym bolidem. Szerokie opony powinny pomóc w utrzymaniu trakcji, gdzie dziś wielu kierowców ma problem z uślizgiem tylnej osi, pytanie czy dostawcą opon zostanie Pirelli, czy będzie to ktoś inny. Jak zostanie Pirelli, to narzekanie na ich degradację pewnie nie umilknie. Zwiększenie obrotów silnika? Jak to ma się pogodzić z zwiększonym zużyciem paliwa i zaostrzonym jego kontrolowaniem przez FIA? Jak zwiększą limity, to dobrze, jak nie to dalej będzie problem. No i jeszcze jak sobie z tym poradzą producenci silników, bo im większe obroty tym większe zużycie silnika, a patrząc np. na Renault, to mogą sobie nie poradzić. Jeszcze nie wiadomo jak wytrzymałe są silniki innych dostawców.