Formuła 1 » Aktualności F1 » McLaren znalazł sprytny sposób na regulowanie temperatury opon podczas wyścigu
McLaren znalazł sprytny sposób na regulowanie temperatury opon podczas wyścigu
Jak donosi Auto Motor und Sport, ekipa McLarena wymyśliła nowy, bardzo interesujący sposób na regulowanie temperatury opon w trakcie wyścigu. Niemiecki magazyn opisał koncept brytyjskiej stajni z pomocą cenionego ilustratora zagadnień technicznych Formuły 1- Giorgio Pioli.
McLaren wyposażył swój bolid w specjalny mechanizm, który pozwala bardzo łatwo zmieniać kierunek ciepła, jakie generują hamulce. Wicemistrzowie świata potrafią zrobić to za pomocą śrubokrętu podczas pit-stopu, dokręcając śrubę znajdującą się w pobliżu kokpitu, na karoserii bolidu. Wpływając na kierunek ciepła pochodzącego z pracy układu hamulcowego, team dostosowuje temperaturę opon do panujących warunków. Pozostałe teamy oczywiście też potrafią nagrzewać ogumienie ciepłem hamulców, ale nie kontrolują tego podczas wyścigu, ponieważ w ich samochodach taka czynność wymaga znacznie poważniejszej interwencji. Najwięcej korzyści McLaren czerpie z faktu, iż może zmienić ustawienie hamulców po sobotniej sesji kwalifikacyjnej, która często rozgrywana przy znacznie innej temperaturze niż niedzielne zawody. Wobec wielkich trudności z okiełznaniem tegorocznych opon Pirelli, koncept McLarena może dawać wartościową przewagę nad rywalami. „Powiedziałbym, że rozumiemy to ogumienie w 30%". - wyznał niedawno dyrektor techniczny brytyjskiego zespołu Paddy Lowe.
McLaren wyposażył swój bolid w specjalny mechanizm, który pozwala bardzo łatwo zmieniać kierunek ciepła, jakie generują hamulce. Wicemistrzowie świata potrafią zrobić to za pomocą śrubokrętu podczas pit-stopu, dokręcając śrubę znajdującą się w pobliżu kokpitu, na karoserii bolidu. Wpływając na kierunek ciepła pochodzącego z pracy układu hamulcowego, team dostosowuje temperaturę opon do panujących warunków. Pozostałe teamy oczywiście też potrafią nagrzewać ogumienie ciepłem hamulców, ale nie kontrolują tego podczas wyścigu, ponieważ w ich samochodach taka czynność wymaga znacznie poważniejszej interwencji. Najwięcej korzyści McLaren czerpie z faktu, iż może zmienić ustawienie hamulców po sobotniej sesji kwalifikacyjnej, która często rozgrywana przy znacznie innej temperaturze niż niedzielne zawody. Wobec wielkich trudności z okiełznaniem tegorocznych opon Pirelli, koncept McLarena może dawać wartościową przewagę nad rywalami. „Powiedziałbym, że rozumiemy to ogumienie w 30%". - wyznał niedawno dyrektor techniczny brytyjskiego zespołu Paddy Lowe.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
McLaren znalazł sprytny sposób na regulowanie temperatury opon podczas wyścigu
Podobne: McLaren znalazł sprytny sposób na regulowanie temperatury opon podczas wyścigu
Alonso chciał tylko wymienić opony »
Ferrari, Red Bull i McLaren będą pilnowani na testach opon przez FIA »
Styczniowe testy opon Pirelli w F1 z udziałem tylko trzech zespołów »
Alonso uniknął dyskwalifikacji za jazdę na oponie Buttona »
Podobne galerie: McLaren znalazł sprytny sposób na regulowanie temperatury opon podczas wyścigu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter