Formuła 1 » Aktualności F1 » McLaren przed GP Turcji

Wyścig w Monako nie przyniósł żadnych punktów drużynie McLaren Mercedes po tym, jak obydwaj kierowcy brytyjskiego teamu mieli kontakt z barierami.
Podczas kwalifikcji Lewis Hamilton rozbił swoje MP4-24, co umieściło go na końcu stawki podczas wyścigu. Mimo to zdołał wywalczyć 12 pozycję na cisnych ulicach Monte Carlo, zmagając się z szybko zużywającymi się oponami. Drugi kierowca McLarena, Heikki Kovalainen był na mocnej siódmej pozycji podczas wyścigu, lecz tył jego bolidu wpadł w poślizg, co doprowadziło do uderzenia w barierę. To zakończyło wyścig dla Fina.
Po przeanalizowaniu wyników z Monako, brytyjska ekipa z niecierpliwością czeka na wyścig na nowoczesnym torze w Istambule. Charakterystyczne dla tego toru szybkie zakręty powodują większe zużywanie się opon - zwłaszcza słynny zakęt numer osiem.
Kierowcy będą musieli dobrze przemyśleć strategię względem opon. Dodatkowo, gorący klimat panujący w Turcji o tej porze roku sprawi, że temperatura w kokpicie będzie wzrastać z upływem wyścigu.
Żaden z tych czynników nie zniechęca Lewisa Hamiltona do wzięcia udziału w tym Grand Prix.
''Kocham ścigać się w Turcji. To prawdziwe wyzwanie, ponieważ musisz atakować okrążenie, aby uzyskać dobry czas, ale w tym samym czasie musisz obchodzić się bardzo ostrożnie z oponami. Odpowiednia dyscyplina jest kluczem do sukcesu, jeśli jedziesz zbyt agresywnie, zwłaszcza przez zakręt numer osiem, to twoje opony bardzo szybko na tym ucierpią. Trzeba znaleźć odpowienią równowagę'' - powiedział obecny mistrz świata.
''Mimo iż jest to nowy tor, to zawarto w nim najlepsze cechy klasycznych torów, przez co fantastycznie się tam jeździ. kierunkek jazdy jest przeciwny do wskazówek zegara, więc przed wyścigiem trzeba trochę rozruszać kark - zwłaszcza lewą stronę'' - dodaje Hamilton.
Heikki Kovalainen zgadza się z Hamiltonem, że tor jest bardzo wymagający.
''Zakręt numer osiem jest najważniejszy w całym wyścigu na torze w Istambule. Trzeba bardzo uważać na opony na tym zakręcie, zwłaszcza przednie.'' - powiedział Kovalainen.
McLaren jest jedynym zespołem w stawce, który użył systemu odzyskiwania energii (KERS) we wszystkich dotychczasowych wyścigach. Kovalainen liczy na to, że system przyda się w GP Turcji.
''Najlepszym miejscem do wyprzedzania jest tu zakręt numer 12, znajdujący się na końcu długiej prostej. Mam nadzieję, że przy użyciu KERS będziemy mieli przewagę, wyścig zapowiada się naprawdę ekscytująco.'' - powiedział Fin.
Podczas kwalifikcji Lewis Hamilton rozbił swoje MP4-24, co umieściło go na końcu stawki podczas wyścigu. Mimo to zdołał wywalczyć 12 pozycję na cisnych ulicach Monte Carlo, zmagając się z szybko zużywającymi się oponami. Drugi kierowca McLarena, Heikki Kovalainen był na mocnej siódmej pozycji podczas wyścigu, lecz tył jego bolidu wpadł w poślizg, co doprowadziło do uderzenia w barierę. To zakończyło wyścig dla Fina.
Po przeanalizowaniu wyników z Monako, brytyjska ekipa z niecierpliwością czeka na wyścig na nowoczesnym torze w Istambule. Charakterystyczne dla tego toru szybkie zakręty powodują większe zużywanie się opon - zwłaszcza słynny zakęt numer osiem.
Kierowcy będą musieli dobrze przemyśleć strategię względem opon. Dodatkowo, gorący klimat panujący w Turcji o tej porze roku sprawi, że temperatura w kokpicie będzie wzrastać z upływem wyścigu.
Żaden z tych czynników nie zniechęca Lewisa Hamiltona do wzięcia udziału w tym Grand Prix.
''Mimo iż jest to nowy tor, to zawarto w nim najlepsze cechy klasycznych torów, przez co fantastycznie się tam jeździ. kierunkek jazdy jest przeciwny do wskazówek zegara, więc przed wyścigiem trzeba trochę rozruszać kark - zwłaszcza lewą stronę'' - dodaje Hamilton.
Heikki Kovalainen zgadza się z Hamiltonem, że tor jest bardzo wymagający.
''Zakręt numer osiem jest najważniejszy w całym wyścigu na torze w Istambule. Trzeba bardzo uważać na opony na tym zakręcie, zwłaszcza przednie.'' - powiedział Kovalainen.
McLaren jest jedynym zespołem w stawce, który użył systemu odzyskiwania energii (KERS) we wszystkich dotychczasowych wyścigach. Kovalainen liczy na to, że system przyda się w GP Turcji.
''Najlepszym miejscem do wyprzedzania jest tu zakręt numer 12, znajdujący się na końcu długiej prostej. Mam nadzieję, że przy użyciu KERS będziemy mieli przewagę, wyścig zapowiada się naprawdę ekscytująco.'' - powiedział Fin.
źródło: f1-live.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
McLaren przed GP Turcji
Podobne: McLaren przed GP Turcji




Podobne galerie: McLaren przed GP Turcji
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć