Formuła 1  »  Aktualności F1  »  McLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu "podwójnego DRS"
McLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu podwójnego DRS

McLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu "podwójnego DRS"

2013-01-31 - G. Filiks     Tagi: Sam Michael, McLaren, Timo Goss, Nos bolidu, Podwójny DRS
Ekipa McLarena nie zamierza na razie wyposażać zaprezentowanego dzisiaj swojego nowego bolidu we wciąż dozwoloną pasywną wersję wynalazku nazywanego "podwójnym DRS". Próbę wdrożenia tego urządzenia do tegorocznego auta na zimowych testach zapowiedział Lotus, który eksperymentował z nim już zeszłego roku, ale nigdy nie zdołał zgrać wystarczająco, aby zostawić na kwalifikacje oraz wyścig. Rywal z Woking uważa, że lepiej poszukać poprawy osiągów gdzie indziej, ponieważ właściwe wygaszanie tylnego skrzydła jest trudne i nie daje aż tak dużych korzyści. „Analizujemy tego typu systemy już od paru lat, lecz jak wiadomo ani razu nie przywieźliśmy na tor. Niełatwo zmusić je do efektywnej pracy, żeby dawały czysty zysk". - wyjaśniał serwisowi Autosport dyrektor inżynieryjny McLarena, Timo Goss. „Montowanie takich wynalazków wpływa negatywnie na niektóre obszary bolidu. Ubiegłego sezonu testowały go trzy zespoły, ale żaden się z nim nie ścigał".

Dyrektor sportowy brytyjskiej stajni Sam Michael dodał: „To niewiarygodnie czułe urządzenia, ciężkie do ustawienia. Z czasem na pewno będzie się je wykorzystywać coraz bardziej, ale mamy dopiero początek odkrywania tych rozwiązań i zanim je weźmiemy, są jeszcze większe ryby do złowienia".
McLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu podwójnego DRSMcLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu podwójnego DRS
Członków McLarena pytano także dlaczego nowy bolid zespołu wyposażono w dozwolony od tego roku laminowaty panel na załamanie nosa. Zaprezentowany trzy dni temu samochód Lotusa go nie ma, ponieważ jak tłumaczył dyrektor techniczny stajni z Enstone - James Allison, pokrywa zwiększa wagę pojazdu. Jednak według Gossa wygładzenie dzięki niej przepływu powietrza wokół dziobu rekompensuje tą niedogodność.

„Pamiętając o aerodynamice, nie zrobiłbyś schodka na nosie z własnego wyboru, to artefakt przepisów".
- mówił dyrektor inżynieryjny McLarena. „Więc my nie... To lekka pokrywa. Nie ma żadnego znaczenia strukturalnego, więc waży bardzo mało. Według mnie James nie powiedział do końca, że nie będą jej wykorzystywać. Uskok na dziobie nie robi większej różnicy, lecz ponosisz przez niego parę drobnych strat. Jeżeli miałbyś wybór, nie zrobiłbyś go, zatem my nie zrobiliśmy".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

McLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu "podwójnego DRS"

McLaren nie planuje wprowadzać do nowego bolidu "podwójnego DRS"
meamea 2013-01-31 18:32
a redbull nie mial podwójnego drs'a od gp singapuru? fakt ze jezeli ktoś opanuje tą metodę to na prostych moze zdobyć całkiem sporą przewagę, taką jaką dawał kanał f, ale wprowadzenie tego rozwiązania również możę przynieść straty związane z naruszaniem konstrukcji, czy też brakiem miejsca na inne lepsze rozwiązania, lotus od połowy roku testowal to rozwązanie zamiast się skupi na wydechu, i jako jedni z ostatnich wprowadzili wydech, a drs'a nie, wiec dobrze by było mieć jakąś "prędkość" w zanadrzu, mclaren w zeszlym roku był najszybszym i to zarówno w kretych jak i na prostych odcinkach toru. wiec jeżeli zamiast udoskonalić to przerobili bolid całkowicie i od nowa, to zapewne nie stracili na predkosci a zyskali plus jeszce moga rozwijac technologie, ciekawe czy budowali bolidy specjalnie pod opony? i kierowców?