Formuła 1 » Aktualności F1 » Lotus ujawnił swój bolid F1 na sezon 2015

Lotus ujawnił swój bolid F1 na sezon 2015
2015-01-26 - G. Filiks Tagi: Prezentacje F1, Lotus, Bolid F1
Zespół Lotus w Formule 1 bez zapowiedzi pokazał światu swój bolid na sezon 2015.
Zaprezentowany niespodziewanie model E23 Hybrid różni się od poprzednika wizualnie oczywiście przede wszystkim nosem. Lotus nie mógł i nie chciał zatrzymać podwójnego dzioba, który był wizytówką jego ubiegłorocznej maszyny. Nowy nos wygląda dużo lepiej i nie posiada żadnej wystającej końcówki, w przeciwieństwie do pokazanych wcześniej tegorocznych dziobów Williamsa oraz Force India. Lotus zastosował natomiast mało widoczny na grafikach schodek pod spodem.
Uwagę w nowym pojeździe stajni z Enstone zwraca również oryginalnie podzielony na trzy części górny wlot powietrza nad głową kierowcy. Pod karoserią, największa zmiana to nowy silnik. Lotus zamienił niekonkurencyjną jednostkę napędową Renault na dominujący motor Mercedesa.
E23 Hybrid ma mieć znacznie lepsze od poprzednika także zawieszenie. Lotus włożył w nie wiele pracy, aby odrobić straty poniesione zeszłego roku w tym obszarze po zakazaniu systemu FRIC.
Jeszcze zanim pokazał nowy bolid, Lotus zapowiadał powrót tego roku do walki o podia po fatalnym sezonie 2014 i wejście na poziom Williamsa. Co mówi teraz?
Zobacz także: Lotus liczy na odrodzenie się jak Williams »„E23 Hybrid to dla nas ogromny krok naprzód". - tłumaczył dyrektor techniczny teamu Nick Chester. „Nie jest tajemnicą, że zmagaliśmy się z ubiegłorocznym bolidem, dlatego przyłożyliśmy się do każdego obszaru, który powodował nasze problemy.„Zrobiliśmy mocne postępy zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak i takich rzeczach, jak upakowanie samochodu oraz chłodzenie. Spodziewamy się, że E23 Hybrid będzie dużo, dużo lepszy od poprzednika.
„Omawiając co nowego w nowym bolidzie, oczywiście ogromną zmianą jest nowy silnik. Dokonaliśmy jej, ponieważ uważamy jednostkę napędową za obszar, w którym możemy najwięcej zyskać. Nie chodzi tylko o osiągi, lecz również o niezawodność, właściwości jezdne, upakowanie i chłodzenie.
„Poprzedni model E22 miał dobre wyniki w tunelu aero, choć było ciężko uwolnić jego potencjał, dlatego w nowym bolidzie przyłożyliśmy więcej uwagi do tego, aby był bardziej przystosowawczy.
„Co do zawieszenia, ubiegłego roku w pewnym sensie otrzymaliśmy cios, gdy na półmetku sezonu zakazano zawieszenia połączonego. Zawieszenie E23 Hybrid zostało zaprojektowane specjalnie pod nowy regulamin, więc nie próbowaliśmy przystosować starego do innego działania.
„Wyciągnęliśmy dużo lekcji w wielu obszarach bolidu podczas sezonu 2014 i wiemy, że wykonaliśmy duży krok do przodu. Nie wiemy, jak nasz nowy bolid wypadnie w porównaniu z rywalami, ale na pewno spodziewamy się być bardziej konkurencyjni".
Zanim ruszy sezon, bolid Lotusa ma otrzymać poprawki m. in. do nosa i przedniego skrzydła, a także loga nowych sponsorów.
Zaprezentowany niespodziewanie model E23 Hybrid różni się od poprzednika wizualnie oczywiście przede wszystkim nosem. Lotus nie mógł i nie chciał zatrzymać podwójnego dzioba, który był wizytówką jego ubiegłorocznej maszyny. Nowy nos wygląda dużo lepiej i nie posiada żadnej wystającej końcówki, w przeciwieństwie do pokazanych wcześniej tegorocznych dziobów Williamsa oraz Force India. Lotus zastosował natomiast mało widoczny na grafikach schodek pod spodem.
Uwagę w nowym pojeździe stajni z Enstone zwraca również oryginalnie podzielony na trzy części górny wlot powietrza nad głową kierowcy. Pod karoserią, największa zmiana to nowy silnik. Lotus zamienił niekonkurencyjną jednostkę napędową Renault na dominujący motor Mercedesa.
E23 Hybrid ma mieć znacznie lepsze od poprzednika także zawieszenie. Lotus włożył w nie wiele pracy, aby odrobić straty poniesione zeszłego roku w tym obszarze po zakazaniu systemu FRIC.
Zobacz także: Lotus liczy na odrodzenie się jak Williams »
„Omawiając co nowego w nowym bolidzie, oczywiście ogromną zmianą jest nowy silnik. Dokonaliśmy jej, ponieważ uważamy jednostkę napędową za obszar, w którym możemy najwięcej zyskać. Nie chodzi tylko o osiągi, lecz również o niezawodność, właściwości jezdne, upakowanie i chłodzenie.
„Poprzedni model E22 miał dobre wyniki w tunelu aero, choć było ciężko uwolnić jego potencjał, dlatego w nowym bolidzie przyłożyliśmy więcej uwagi do tego, aby był bardziej przystosowawczy.
„Co do zawieszenia, ubiegłego roku w pewnym sensie otrzymaliśmy cios, gdy na półmetku sezonu zakazano zawieszenia połączonego. Zawieszenie E23 Hybrid zostało zaprojektowane specjalnie pod nowy regulamin, więc nie próbowaliśmy przystosować starego do innego działania.
„Wyciągnęliśmy dużo lekcji w wielu obszarach bolidu podczas sezonu 2014 i wiemy, że wykonaliśmy duży krok do przodu. Nie wiemy, jak nasz nowy bolid wypadnie w porównaniu z rywalami, ale na pewno spodziewamy się być bardziej konkurencyjni".
Zanim ruszy sezon, bolid Lotusa ma otrzymać poprawki m. in. do nosa i przedniego skrzydła, a także loga nowych sponsorów.
Formuła 1 - daty prezentacji bolidów na sezon 2015 | ||
---|---|---|
Bolid | Termin prezentacji | |
Mercedes | 1 lutego | |
Red Bull | ? | |
Williams | zaprezentowany | |
Ferrari | 30 stycznia | |
McLaren | 29 stycznia | |
Force India | ? | |
Toro Rosso | 31 stycznia | |
Lotus | zaprezentowany | |
Sauber | ? |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lotus ujawnił swój bolid F1 na sezon 2015
Podobne: Lotus ujawnił swój bolid F1 na sezon 2015




Podobne galerie: Lotus ujawnił swój bolid F1 na sezon 2015
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Newsletter
Galerie zdjęć