Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kwalifikacje F1 do GP Austrii - porównanie okrążeń Bottasa i Hamiltona (wideo)

Kwalifikacje F1 do GP Austrii - porównanie okrążeń Bottasa i Hamiltona (wideo)

2018-07-01 - G. Filiks     Tagi: Bottas, Hamilton, Mercedes, Formuła 1, Kwalifikacje F1, Austria, Red Bull Ring
Zaledwie 0,019 sekundy zdecydowano, kto wygrał wczorajsze kwalifikacje Formuły 1 do wyścigu o Grand Prix Austrii. Taka mała różnica była między kierowcami Mercedesa - Valtterim Bottasem i Lewisem Hamiltonem.

Zobaczcie porównanie ich okrążeń i przekonajcie się naocznie, o jak niewiele Fin pokonał Brytyjczyka. Poniższy materiał wideo pozwala zaobserwować także, jak szala zwycięstwa przechylała się raz na jedną, raz na drugą stronę.



źródło: youtube.com/user/Formula1

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Kwalifikacje F1 do GP Austrii - porównanie okrążeń Bottasa i Hamiltona (wideo)

Kwalifikacje F1 do GP Austrii - porównanie okrążeń Bottasa i Hamiltona (wideo)
dami 2018-07-01 11:49
Hamilton widac ze pozniej hamuje na przed wolnymi zakretami, ale traci na partii szybkich zakretow.
Diesel Power
Kwalifikacje F1 do GP Austrii - porównanie okrążeń Bottasa i Hamiltona (wideo)
Diesel Power 2018-07-01 14:42
To było wiadome od dawna, że Hamilton później hamuje, ale bardzo mi się podoba kierunek, w którym poszło Liberty pod względem przedstawiania informacji na torze (więcej danych i czytelniej) i filmów dostępnych w Internecie. Takie filmiki porównawcze są dobre. Pojawiają się co jakiś czas, pierwsze były już podczas testów przedsezonowych. Do tego skróty wydarzeń, powtórki, przypomnienia zdarzeń z przeszłości przed weekendami. Co do różnic w tym kółku, to właśnie na nim widać dlaczego Bottas mniej niszczy opony i potrafi przejechać na jednym komplecie więcej okrążeń. Wcześniej hamuje, wywiera mniejsze tarcie na przedniej osi i mniejszy poślizg, a w połowie zakrętu może już dawać gazu i z niego wychodzić, to styl kierowców, którzy znani są z lepszego dbania o stan ogumienia. Hamilton dalej ma agresywniejszy styl w zakrętach (później hamuje, szybciej skręca i od razu chce z niego wyjechać na pełnym gazie), który po minimalnym nawet błędzie mści się utratą czasu, za to jak złoży idealne kółko, to jest świetne, ale wymaga bardzo dużo od kierowcy. Widać też jak ważna jest telemetria, bo bez niej można przeoczyć wiele informacji przez minimalne różnice setnych czy tysięcznych sekundy.