Formuła 1 » Aktualności F1 » Jest kolejna wersja osłony na kokpit bolidu F1
Jest kolejna wersja osłony na kokpit bolidu F1
Formuła 1 ma nową wersję osłony na kokpit bolidu.
Królowa sportów motorowych planuje wprowadzić w 2017 roku dodatkowe zabezpieczenie chroniące głowę kierowcy, mimo swojej tradycji posiadania samochodów z otwartym kokpitem.
FIA dała czas do 1 lipca na wybranie konkretnej osłony, aby zespoły wiedziały z odpowiednim wyprzedzeniem, w co zostaną wyposażone ich nowe bolidy i mogły to uwzględnić przy pracach konstrukcyjnych. Najpierw przetestowano "aureolę" Mercedesa, potem szybkę Red Bulla (tzw. "aeroscreen").
Podczas następnego GP Monako zostanie omówiona trzecia osłona - alternatywna "aureola".
Według magazynu Auto Motor und Sport, różni się od tej wypróbowanej przez Ferrari bardziej eleganckim wyprofilowaniem, tworzywem (jest tytanowa zamiast stalowa) czy mocowaniem po bokach na przegub kulowy. Niemieccy dziennikarze sugerują, że dodatkowo nadano jej nieco elastyczności. Maleją notowania osłony Red Bulla?
Auto Motor und Sport jednocześnie poinformował o poważnej wadzie szybki Red Bulla, o której dotąd nie mówiono. Mocno utrudnia chłodzenie silnika, ograniczając dopływ powietrza do wlotu nad głową kierowcy.
Wpływa negatywnie także na przepływ powietrza przez tylne skrzydło.
Królowa sportów motorowych planuje wprowadzić w 2017 roku dodatkowe zabezpieczenie chroniące głowę kierowcy, mimo swojej tradycji posiadania samochodów z otwartym kokpitem.
FIA dała czas do 1 lipca na wybranie konkretnej osłony, aby zespoły wiedziały z odpowiednim wyprzedzeniem, w co zostaną wyposażone ich nowe bolidy i mogły to uwzględnić przy pracach konstrukcyjnych. Najpierw przetestowano "aureolę" Mercedesa, potem szybkę Red Bulla (tzw. "aeroscreen").
Podczas następnego GP Monako zostanie omówiona trzecia osłona - alternatywna "aureola".
Według magazynu Auto Motor und Sport, różni się od tej wypróbowanej przez Ferrari bardziej eleganckim wyprofilowaniem, tworzywem (jest tytanowa zamiast stalowa) czy mocowaniem po bokach na przegub kulowy. Niemieccy dziennikarze sugerują, że dodatkowo nadano jej nieco elastyczności. Maleją notowania osłony Red Bulla?
Auto Motor und Sport jednocześnie poinformował o poważnej wadzie szybki Red Bulla, o której dotąd nie mówiono. Mocno utrudnia chłodzenie silnika, ograniczając dopływ powietrza do wlotu nad głową kierowcy.
Wpływa negatywnie także na przepływ powietrza przez tylne skrzydło.
źródło: Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jest kolejna wersja osłony na kokpit bolidu F1
Podobne: Jest kolejna wersja osłony na kokpit bolidu F1
Aureola zniszczy lepszy obraz Formuły 1 wg Laudy »
Osłona do bolidu F1 typu Tarcza ujawniona »
Osłona do bolidu F1 typu Tarcza zostanie wypróbowana już za miesiąc? »
Kierowcy F1 podzieleni ws. nowej osłony »
Podobne galerie: Jest kolejna wersja osłony na kokpit bolidu F1
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć